Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:03 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Tv-Out??

Jeg har lige købt et kabel til tv-out ( fra computerens grafikkort til fjernsynet ) og der er ikke farver på det der kommer på fjernsynet og det er kun en lille del af skærmen jeg kan se der på, men hvis jeg flytter musen flytter billedet sig også på fjernsynet! Hvordan kan jeg lave det om så jeg kan se hele skærmen og der er farver på?

PÅ forhånd tak for hjælpen!

Hilsen cabriolet1234
Avatar billede tyson5 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:04 #1
Hold da kæft, en snyder..

Mail sendt til Admin...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:05 #2
tyson5>> Hvorfor?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:06 #3
ignorer tyson5 - han kommer med kommentarer udelukkende for at messe up... :/
Avatar billede toro Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:06 #4
Hvis det er SVHS-udgang (lille rundt) på grafikkortet, og SCART-stik til fjernsynet har du samme problem som mig 8(

Tror det er noget med at SCART-indgangen på TV ikke er SVHS-komapatibelt...eller noget? 8)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:08 #5
det er SVHS udgang jeg har!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:08 #6
NanoQ>> Kæft en spade!! :-)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:09 #7
Har du tjekket at den ikke står til at sende i ntsc (ca.) format??
Avatar billede spine Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:11 #8
Hejsa

det er fordi i sender NTSC signal ud af jeres TV out stik....
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:11 #9
det tjekker jeg lige!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:12 #10
hvordan er det nu lige man retter det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 16:17 #11
NTSC er 60 Hz og vil derfor give flimmer på et 50 eller 100 Hz fjernsyn.

Problemet er nærmere at SVHS ikke er super compatibelt med Scart eller nogle typer SVHS fjernsyn, for den sags skyld. Løsningen kan være at bruge det gule Composite stik der også er på de fleste TV-out kort.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 16:18 #12
NTSC/PAL settings er enten en jumper på grafik kortet eller et flueben i den medfølgende software.

Se i din manual for at være sikker.
Avatar billede toro Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:18 #13
Jeg er ret sikker på jeg sender PAL-b eller hvad det hedder. Men er der ikke noget med at SVHS deler signalet og SCART-indgangen på TV\'et derfor skal være SVHS-kompatibelt?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:18 #14
vil det sige at jeg skal ud og invister i et andet kabel som passer i det gule stik?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 16:25 #15
Det burde følge med (kablet med det gule stik) men ja det vil det nok for der findes to typer scart stik:
Type 1: Er composite kompatibel (ben 20)
Type 2: Er composite/Svhs kompatibelt (ben 20 er composite eller Svhs Luminans (Lys) mens ben 15 er Chrominans (farve))

Du kan jo også måle kablet igennem for at se om der er forbindelse til Chrominansen!

Se eventuelt under Scart på denne side: http://www.bnoack.com/index.html
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:30 #16
nu ligger det så\'en at jeg faktisk ikke fatter ret meget af det i ævler om!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:36 #17
jeg har fået det til at´virke så\'en at jeg kan se det hele på en gang, men der er stadig ingen farve på!!?????
Avatar billede toro Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:37 #18
Dvs når jeg kun har SVHS-udgang på grafikkortet, og hvis mit TV\'s SCART _ikke_ understøtter SVHS, så er der ikke noget at gøre? (Andet end at købe nyt TV 8P)

Eller måske køre signalet gennem min video hvis dens SCART understøtter SVHS?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 17:01 #19
Hvad er det for et kort?

Det burde virke med videoen hvis den understøtter SVHS.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:03 #20
det her fik jeg ikke meget ud af!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:11 #21
Ved at højreklikke på dit desktop, er der et sted under egenskaber for skærm hvor du kan vælge composite video-out. Så skulle du gerne få farver på dit fjernsyn.
Ang. det med at dit billede flytter sig på fjernsynet, så er det fordi du kører det som et klon af din pc-skærm. Samme sted som ovenstående, kan du vælge twin-view, og den opløsning du vil have tv´et til at kører med. Typisk 640*480 eller 800*600. Gør du det skulle det virke.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:13 #22
jeg har fået det med skærmen til at virke, men ikke farven!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:14 #23
selvom jeg vælger composite video-out kommer der stadig ingen farve på!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:15 #24
Under format har du der sat det til pal-G?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 17:16 #25
hvis du vælger composite out skal du også bruge composite udgangen, eventuelt med et kabel fra bagsiden af dit anlæg......
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:17 #26
ja den står på pal-g og det er under Danmark! Hvad så?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:18 #27
jeg bruger det sorte kabel hvor der er små \"pins\" i!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 17:19 #28
Men du har også den gule composite udgang ikke?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:20 #29
Så ved jeg det squ ikke. Mit er sat op på den måde jeg har beskrevet, og der er farve på. Men der er så mange forskellige indstilninger, at det meget nemt bliver temmeligt forvirrende. Jeg ved desværre ikke hvad det ellers kan være:(
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:22 #30
jo jeg har også det gule, men intet kabel til det!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 17:24 #31
I stedet for det gule kabel kan du bruge et af dem man normalt har bag på et stereo anlæg (rødt eller hvidt) Men det er næsten helt sikkert at dit kort er ok og at det altså bare er et spørgsmål om at bruge det rigtige kabel.....
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:29 #32
det virker med det kabel, men ikke optimalt! Tak for hjælpen!