Avatar billede jimped Nybegynder
18. oktober 2001 - 15:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lydkort problem - CMI8330

Jeg kan ikke få mit C-Media 8330 lydkort til at virke efter formatering af harddisk. Jeg har ellers installeret driver til det, som jeg har hentet fra C-medias hjemmeside (cmedia.com.tw). Når jeg henter egenskaber for lyd frem, kan jeg se, at boksene \"master volume\" og \"pc speaker\" som de eneste er nedtonede, så man ikke kan slå lyden til og fra. De øvrige, bl.a. wave og cd-audio, kan man godt slå til og fra (men der kommer selvfølgelig ingen lyd ud). Under enhedshåndtering står kortet til at skulle virke korrekt.
Avatar billede spine Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:02 #1
har du prøvet at søge efter hardware igen efter at kortet var installeret korrekt?? da lydkort drivere jo altid er i flere dele, så der ligger et wawe device for sig, joystick port for sig osv....
kør tilføj ny hardware i kontrolpanelet....
Avatar billede jimped Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:04 #2
Det har jeg prøvet. Jeg har også prøvet at afinstaller og derefter installere igen. Det er samme problem hver gang.
Avatar billede tyson5 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:05 #3
Hvis du propper lydkortet op i røvhulet, får du en bas...

Svans
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:07 #4
ignorer tyson5 - han kommer med kommentarer udelukkende for at messe up... :/
Avatar billede spine Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:08 #5
har du prøvet med et andet lydkort i samme maskine ?? eller samme lydkort i en anden maskien, så vi kan få udelukket den ene af delene !!??!
prøv det.
Avatar billede spine Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:09 #6
nanoq>> ignorerer ham allerede...... tænk på at det kan svært ikke at være ældre, der er så meget man ikke har forstand på....
Avatar billede jimped Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:07 #7
Spine for pointene for hjælpen om at lydkort drivere altid er i flere dele. Ved at opdatere forskellige drivere/dele til lydkortet (og afinstallere modem!) er det nu lykkedes af få lyd på maskinen.
Avatar billede jimped Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:08 #8
Tak for hjælpen!
Avatar billede spine Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:13 #9
ok...takker. men så skal du jo også lige huske at tildele dem ;-)