Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
25. februar 2000 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Finde HP JetDirect printerserver port på lokal PC

Jeg har overtaget vedligeholdelsen af et lille netværk på 4 PC'ere og en printer. Printeren (HP 6L) sidder på en HP JetDirect EX Plus3, forbindelsen går videre til en hub (Office Connect) hvorpå de 4 PC'ere sidder. Jeg har føjet yderligere 2 PC'ere til netværket, men kan ikke finde printeren. Jeg har prøvet at tilføje printer, men hvordan får jeg fortalt, hvor printeren er? Jeg har en ide om, at jeg skal hente en port, men kan ikke finde den.
Printeren og PC'erne har et fast IP-nummer.
Avatar billede Swift Praktikant
26. februar 2000 - 01:01 #1
Nu skriver du jo ikke noget om styresystem...

På Windows NT 4.0 installerer man printerdriverne lokalt. Derefter går man ind på egenskaber for printeren, vælger "ports/tilslutning" trykker "add port/tilføj port", vælger "Local Port/Lokal port" og trykker "new port/ny port"
Derefter skriver man navnet på printerserveren fx \\P_HP880C\P1_Printer

Dette eks. virker på Windows NT 4.0 sammen med en "I-data EasyCom PrintServer"

Prøv evt. at se hvordan de to andre maskiner er sat op under "porte".
Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
26. februar 2000 - 12:08 #2
Styresystemet er Win95, men proceduren ser ud til at være den samme. Jeg har installeret printerdriverne lokalt, og jeg har set på de andre maskiners portopsætning, og der er det muligt at vælge en port til printerserveren. Jeg vidste ikke, at man kunne skrive navnet på printerserveren; det må jeg lige prøve . . . Så vender jeg tilbage.
Avatar billede Swift Praktikant
27. februar 2000 - 15:39 #3
Det er ikke sikkert du lige kan skrive selve navnet - men så måske IP adressen.
Men i hvert fald bare se hvordan de andre maskiner er konfigureret.
Avatar billede nico76 Nybegynder
26. april 2002 - 19:17 #4
Du finder detn port som du skal bruge(HP standard port monitor) på vores FTP.

ftp.hp.com/pub/networking/software/hpspm98.exe - Burde fungere under 95 også.

Du kan dog i stedetfor benytte vores fikse program "install network printer wizzard) som foruden at installere HP standard TCP/IP porten også installere
selve printeren for dig.

Du finder den her :

ftp.hp.com/pub/networking/software/ja256en.exe

Mvh.

Nikolaj Brødbæk
Avatar billede nico76 Nybegynder
30. november 2002 - 22:06 #5
Du finder detn port som du skal bruge(HP standard port monitor) på vores FTP.

ftp.hp.com/pub/networking/software/hpspm98.exe - Burde fungere under 95 også.

Du kan dog i stedetfor benytte vores fikse program "install network printer wizzard) som foruden at installere HP standard TCP/IP porten også installere
selve printeren for dig.

Du finder den her :

ftp.hp.com/pub/networking/software/ja256en.exe

Mvh.

Nikolaj Brødbæk