Avatar billede disky Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:36 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Musik for ÆGTE nørder

Dette er kun til folk der ved hvad en C64 var, og hvorfor skærmen flimrede ved load af data.

Jeg var idag til koncert med PressPlayOnTape www.pressplayontape.com

Det de har lavet var genialt, man tager alle de kendte C64 hit\'s og spiller dem på 2 el guitar, 2 keyboard, 1 tromme sæt, og en el bas. Og så rocker man bare. For i nogensinde chancen tag og lyt med, på ovenstående link kan i høre hvordan det lyder.

Det er virkeligt musik for ægte nørder, der kunne kode rigtigt, ikke noget med høj niveau. Nix det var 6510 assembler kode, hvor optimering var livsvigtigt, da man ikke bare kunne købe en 200 MHz hurtigere CPU eller 512 Mbyte ram. De ægte kodere er fra den gang :))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:39 #1
Hmm .. så er jeg noget af en uægte nørd ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:41 #2
Skærmen flimrede da kun med ABC Turbo *LOL*
Avatar billede kapla Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:42 #3
Er i ikke gået i seng endnu? *GG*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:42 #4
Damn måske man sku genhøre temaet fra \"Ghosts\'n\'Goblins\" *ROFL*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:42 #5
kapla0, neej da ... sidder og koder ASP *adr*
Avatar billede rfogh Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:43 #6
De spillede også til The Party sidste år :o)
http://theparty.dk/site/party/theparty/past/2000/
Avatar billede kapla Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:47 #7
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:58 #8
disky: Hvorfor flimrede skærmen, når den loadede??
Avatar billede bergeren Nybegynder
18. oktober 2001 - 06:17 #9
hehe, jeg kan huske første gang jeg så en commodore loade. Jeg troede at de flimrene pæne farvede streger var selv spillet og at man skulle hoppe fra strg til streg.

BTW jeg var 5-6år
Avatar billede disky Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:46 #10
Nikolajdu: du er ægte nørd, ja selvfølgelig var det ABC turbo der fik skærmen til at flimre.

Og tro mig rock udgaven af Ghost\'n\'Ghoblins er genial, og selvfølgelig \'Auf wiedersehen Monty :))

Kapla0: Jeg var lige kommet hjem fra byen :-))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 21:39 #11
Tak tak ;-)
Avatar billede hotpop Novice
18. oktober 2001 - 23:00 #12
*lol* kan da godt huske de glade C64 dage - og hvor er jeg glad for der er overstået! fy for den da... :(
Avatar billede htx98i17 Professor
24. januar 2002 - 14:11 #13
nå jeg får da helt lyst til at pakke min C64 frem og spille Giana sisters eller blue max
Avatar billede kimhvidkjaer Nybegynder
10. september 2002 - 16:40 #14
Hey Disky, sorry at jeg skyder en mail via eksperten men jeg kunne ikke lige finde din email. Kan du ikke skyde en mail over til mig? :-)

(kim.hvidkjaer@shockwaved.com)