Avatar billede fuex Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:50 Der er 4 kommentarer

Kan ikke install linux Red Hat 7.1

Jeg har et problem med at install Linux redhat 7.1, når jeg vil install det så skal jeg trykke <Enter> når jeg kommer ind i menuen, men så loader den en .img fil, og der efter skriver den en fejl hvor der står at den ikke kan finde den .img fil, jeg vil bare høre om det har noget at gøre med mit hardware eller om man skal gøre noget specialt, jeg bruger en boot fra redhat 6.1 (www.boot.com).

Jeg har en
          Intel Celeron 500 MMHz
          256 SD-ram
          Intel bundkort
          Geforce2 MMX 200
          10/100 bit netkort
          40 GB matox HD

Plz hjælp mig....
Avatar billede moroax Nybegynder
18. oktober 2001 - 02:46 #1
Brug windows, det virker *GG*
Avatar billede lbhansen Nybegynder
18. oktober 2001 - 07:08 #2
anvend den bootdisk, der ligger på redhat cd´en. Den ligger under /images, og der er god vejledning til hvordan du laver den i windoze
Avatar billede langbein Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:48 #3
Benytter følgende framgangsmåter for installasjon av RH 7.1:

1. Autoboot fra CD. Gå inn i bios og sett CD som boot alternativ 1. Fungerer normalt på alle rimelig nye PC.

2. Hvis autoboot fra CD ikke fungerer. Bruk windows 98 boot diskette og aktiviser støtte for CD. Start så RH CD \"manuelt\" og kjør i gang installasjonen.

Har så langt ikke oppevd en eneste gang at ikke dette har fungert på alle pc\'er fra gamle 486 til nye pentium. Gi beskjed hvis du trenger flere detaljer.
Avatar billede whynot Nybegynder
18. december 2001 - 17:31 #4
øhmm... hejsa .. du skal bruge en redhat 7.1 boot.img og ikke en boot.img fra Redhat 6.1....

jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor.. men det virker for mig, når jeg bruger samme version af boot.img som distribution.