Avatar billede funti Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Stofa deling!

Hej!
Hvad skal jeg gøre når jeg har to pc\'er (begge med win2k), den ene pc har 2 netkort, og den anden har 1. Jeg har også en hub!
Skal jeg bruge nogen programmer til at dele forbindelsen med?
Avatar billede meiner Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:15 #1
Du kan bruge win2k indbyggede internet sharing på det netkort, som sidder mod Stofa

alternativt, men ikke godt et proxy program
Avatar billede meiner Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:18 #2
p.s. hub´en bruger du mellem netkort2 i den pc med to kort (den med forbindelse til stofa kabelmodem) og den anden maskine.
Avatar billede funti Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:26 #3
kan du ikke lige forklare det nærmere...??
Avatar billede kick Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:27 #4
Du kan også godt bruge winrout til at dele med.

KICK
Avatar billede kick Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:30 #5
Der skulle gerne være en go helpforklarings formular med det program.Jeg kan da find en link til det program 2 sek.

KICK
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:30 #6
Jeg vil foreslå Sygate www.sygate.com, som virker perfekt hos mig. Du kan få det det på prøve i 30 dage.

DGP
Avatar billede kick Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:34 #7
Ja jeg mente også www.sysgate.com sorry

KICK
Avatar billede meiner Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:36 #8
ok - maskine 1 er den med 2 netkort. maskine 2 er den anden - logisk :O)

maskine 1: sæt stofa modem til netkort a) + sæt kabel mellem netkort 2 og hub

maskine 2: sæt kable mellem hub og netkort

på maskine 1 sætte netkort et op efter foreskrifterne fra stofa mht. ip og dns. Hvis du vælger start, network and.., vælger netkort 1 og vælger tab = sharing - her er der en tjekboks for enable internet con... - sæt kryds i den.

på maksine 1 sættes netkort 2 op med valgt ip - ex. 192.168.0.1 og subnet på 255.255.255.0

på maskine 2 sættes netkort op med ip eller ex. tildelt ip og dns sættes til tildelt, hvis du kører med det eller gateway  = ip på kort 2.

Det skulle virke.

ps. husk at lukke godt af for kort 1 på maskine 1, da der skabes hul igennem til alt ellers.

Avatar billede funti Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:00 #9
det der med at dele netværket... kan jeg ikke lige få en nærmere forklaring på det? jeg er ikke helt sikker! Og så lige en ting mere... hvis man nu bruger sysgate istedet for, så skal man ikke ind og dele forbindelsen i win2k vel??
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:22 #10
Der er absolut INGEN begrundelse for at bruge 3.parts program til at dele internetforbindelse med Windows 2000. Brug den indbyggede i Win2000 og glem alt det fis om sygate, wingate og hvad de ellers hedder. De er kun aktuelle for Win95/98 ex. 98SE og ME der også har indbygge internetdeling.
Og så kan jeg slet ikke forstå meiners gode mening om at bruge en Hub, når der kun er tale om to maskiner. Forbind dem da direkte med et cross over kabel og spar din hub  ;)

Avatar billede funti Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:32 #11
Nu ligger jeg heldigvis inde med en 8 ports hub... og har tilmed en bærbar computer oveni de to andre...
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:48 #12
funti>> Brug hubben, når du har den.

Her er et step by step link til hvordan du skal sætte det op:
http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/techinfo/reskit/en/ProRK/prcg_cnd_mzas.htm
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:49 #13
Jeg har selv stofanet, 2stk. win2k og brugt den samme ovenstående step by step tutorial og det virker bare!
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:07 #14
funti - Ok, så brug den. Håber du kommer igennem med robert\'s link.

Avatar billede meiner Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:23 #15
Hub´en skal naturligvis kun bruges, såfremt flere pc´er tænkes tilsluttet. En switch vil i øvrigt være bedre, da hub´en deler kapacitet på de 8 porte, men en switch har fuld båndbredde på alle porte. Jeg er i øvrigt enig med halifax - brug den indbyggede deling, da andet ikke giver mening.

Jeg har selv samme udstyr, og der virker perfekt.
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:25 #16
Mit ovenstående link er opsætning af internet connnections sharing, som både meiner og halifax snakker om.
Avatar billede funti Nybegynder
20. oktober 2001 - 15:25 #17
hmm hvordan kan jeg dele en stofaforbindelse gennem win2k! Jeg har prøvet at gå ind og lavt højremuseknap... og jeg har ikke mulighed for at dele den! øv øv... er det der ICS ikke installeret fra starten, eller skla jeg først installere det?