Avatar billede dollerup Nybegynder
24. februar 2000 - 19:41 Der er 7 kommentarer og
7 løsninger

Modem sharing ??

Vi har to pc'er forbundet via hub, den ene pc har en ISDN forbindelse, men hvordan deler man modemet mellem de to pc'er så begge kan komme på nettet?? Et evt svar må gerne gå lidt i detaljer da dette område ikke er vores stærke side :-/
Avatar billede getalife Nybegynder
24. februar 2000 - 20:01 #1
Svaret på jeres problem er "Winproxy"
Download det her:
http://tucows.inet.tele.dk/adnload/dlwinproxy.html

Der er en kanon god vejledning med programmet.

Vh
Getalife
Avatar billede hojben Novice
25. februar 2000 - 01:54 #2
I den nye version af win98 (2. edition) følger der et program med til samme formål)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
25. februar 2000 - 08:07 #3
Jeg havde også besvær med at dele en internetopkobling, jeg fik en masse programmer at vide, som var gode til det. Men den bedste var Sygate http://www.sybergen.com/
Der er ikke en masse indstillinger, den skal bare installeres med computeren med modemet som server/host og den uden som client.
Avatar billede awar Nybegynder
29. februar 2000 - 22:23 #4
Nu ved jeg ikke helt med sygate, men winproxy er, som det angår af navnet, en proxy server, der kan dele Internet forbindelsen, så man får adgang til forskellige ting som Internet (port 80) osv. problemet er at hvis man bruger andet end lige de standard porte. Man spiller spil, kører ICQ eller Napster, kan man ikke komme på internettet, da proxyen lukke alle andre porte end standardportene. For at få _fuld_ adgang skal man igang med routing.. her har http://www.tinysoftware.com/ lavet et kanon program der hedder winroute. Det giver fuld adgang til Internettet, åbner alle porte osv.
Så hvis du har problemer med proxy'erne, så giv winroute et forsøg.

/Andreas
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
01. marts 2000 - 07:39 #5
Det er også derfor sygate er bedst.
De andre programmer jeg anvendte gav ikke fuld udnyttelse af internettet, da de virkede som proxyservere. Jeg kunne ikke chatte via java, ICQ + andre ting.
Det kan man med Sygate, den giver mulighed for det samme, som hvis man sad ved computeren med opkoblingen.
Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 12:05 #6
Hallo, tossehovder der følger jo et program med windows 98(2), som ligger i start, programmer, tilbehør, komunikasion og så går du ind i programmet direkte kabeltilslutning og så skulle du kunne finde ud af resten selv. Hvis det ikke ligger der så installerer du det bare fra win98 cd-rommen...

(jeg synes selv det var et godt svar, så jeg vil gerne have de 200 poing hvis det virker:-)
Avatar billede awar Nybegynder
05. marts 2000 - 18:54 #7
Ehm.. Christoffer.. fyren siger at han har sluttet computerne sammen med en hub, hvilket normalt betyder at der sidder et netkort i hver pc, som forbinder computerne.. altså ingen brug for "direkte kabeltilslutning" her.

Better luck next time :\

/Andreas
Avatar billede cool-wil Nybegynder
06. marts 2000 - 10:33 #8
Prøv nu bare windows se`s deling af internet, det er så nemt at man kan gøre det i søvne.

cool-wil
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
14. marts 2000 - 20:31 #9
er der nogen der ved hvor man kan få fat på windows se
Avatar billede skummel Nybegynder
15. marts 2000 - 21:07 #10
Jwg har prøvet både det ene og det andet (også w98 internetdeling)
Det produkt der virker bedst er wingate, du kan downloade en testversion der tillader to brugere.
Alle de andre testede programmer mangler allesammen enelleranden funktion.
Avatar billede yepper Nybegynder
21. marts 2000 - 14:34 #11
Som "cool-villy" siger er det eneste rigtige at bruge windows egen deling af internetforbindelsen, det er så nemt at det næsten gør ondt, Thoeger 25 hvis du vil være en tyv skal du bare gå på http://www.thesnitch.com og søg, den finder de første 25 servere hvor den ligger lige til download. FY !

-- yepper
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
22. marts 2000 - 08:57 #12
Nej jamen hør nu, den første jeg brugte var wingate, og den elendig i forhold til sygate.
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
22. marts 2000 - 16:37 #13
i skulle ta' at prøve i-share det skal bare installeres og så virker det!!!
Avatar billede alexj Nybegynder
25. marts 2000 - 13:29 #14
Det er delte meninger om hvad det bedste program er: WinGate, SyGate, WinProxy og Win98se egen deling.

Prøv dem og brug det du bedst synes om!