Avatar billede deathblow Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:13 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Netværk i Win XP

Hejsa.. Jeg har et lille problem med netværket i Win XP. Det har virket før, men hver gang, jeg dobbelt klikker på et drev på den anden computer, så tænker den bare i lang tid, og finder ikke ud af noget.
Jeg trykker på \"Add a new network place\" og følger bare informationerne. Det gør jeg på begge comps. Derefter deler jeg drevene fuldt. Men det virker stadig ikke :-(
Jeg har et netværk, hvor begge computerer er tilsluttet en hub, som så er tilsluttet en ADSL router. Hvad kan jeg have gjordt galt?
Avatar billede ahlforn Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:15 #1
Bruger du DHCP eller fast IP
Avatar billede deathblow Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:19 #2
Den er selv sat til at vælge IP via DHCP.
Avatar billede ahlforn Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:22 #3
er det cybercity ADSL du har
Avatar billede deathblow Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:24 #4
Nej.. TDC
Avatar billede ahlforn Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:27 #5
hmm, oki, jeg har nemlig cybercity, og jeg har sat mine lokale IP adresser til at være statiske.

Men check at alle dine indstillinger i TCP/IP protocollen er sat rigtigt
Avatar billede deathblow Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:32 #6
Hmm.. Hvad kan der ellers sættes rigtigt op? Der er ikke så mange muligheder i TCP/IP protokollen. Faktisk kun, om man vil skrive sin IP selv, eller ej. Og så om man vil bruge DNS. Hvis man vælger de f.eks. Selv at lave IP, eller have DNS på, så er der flere muligheder. Men når man ikke har, så kan jeg altså ikke rigtig finde andre opsætinger ved TCP/IP, som jeg kan ændre ved?
Avatar billede jake_6 Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:44 #7
Bare en kommentar: Jeg har samme problemer med XP. Har 3 servere stående - kan browse drev på 2 af dem, men ikke den 3. Smider jeg 2000 på klienten er der absolut ingen problemer. Smider jeg XP på igen kan den pludselig \"se\" den 3. men ikke den 2. Mystisk. Det må være en XP bug..

Er lige med på en lytter, hvis en skulle vide hvad der går galt..
Avatar billede ahlforn Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:54 #8
Jeg har et lokalnetværk med to maskiner med Win2000, en med WinXP, og en med Win98, og det virker perfekt. Alle kan se og hente fra alle. Men jeg bruger statiske IP, og bruger Cisco 677 routeren som gateway til Inet.
Avatar billede deathblow Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:56 #9
Jeg har 2x Win XP, snart 3 gang Win XP i et netværk, som har virket før, men ikke gør det.
Jeg har prøvet at rode lidt med \"add a new network place\" ellers ikke andet.
Jeg har TDC med en 2601 speedstream router.
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:30 #10
Der er vist en indbygget \"firewall\" i XP som kan drille en del når man skal share mapper eller drev ud, jeg har selv ahft samme problem:
Gå ind i \"local area network connection properties, under advanced skulle der helst ikke være sat X i det med \"firewallen\".....

Det hjalp ved mig, håber du kan få gavn af det osse..!

-- popeye_2k
Avatar billede deathblow Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:30 #11
Hej igen. Jeg har fundet ud af løsningen. Til at starte med, så gjorde jeg det du sagde Popeye, men så fandt jeg også ud af, at jeg kunne sætte mit navn og netgruppe ordentlig op sådan her:
Højreklik på denne computer
Vælg properties
\"computer name\"
Derefter skal man bare gøre trykke \"Network ID\" og følge wizarden
og så skal man også trykke på \"Change\" lige nede under og skrive den netværksgruppe, som man vil være i, f.eks. skriv \"fam. Jensen\" Eller lign.
Så dutter netværket perfekt..
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
21. oktober 2001 - 17:03 #12
jep, det var det samme jeg gjorde på nær jeg var i de rigtige arbejdsgruppe and so on....

-- popeye
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:46 #13
talte nogen af mine som svar...    :-)