Avatar billede lho Nybegynder
22. februar 2000 - 21:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Optimere WIN98 til spil

Hej,

Jeg har vaægt at bruge to styresystemer WIN2K & WIN98.

Alle progs kører i Win2K. Derfor er det meningen at Win98 kun skal bruges til spil. Jeg ville derfor gerne vide om  det er muligt at optimerer win98, så det kører bedre til spil???????
Avatar billede exposure Nybegynder
22. februar 2000 - 22:39 #1
Jeg tror ikke der er nogen special måde man kan gøre det på, andet end at: Ikke have flere fonts end nødvendigt, ikke nogen udnødige reg. ting i regbasen, Defrag harddisken, køre den nyeste Directx. Dvs. en hel tom win98 med kun spil installeret. Det er mit forslag.
Avatar billede exposure Nybegynder
22. februar 2000 - 22:39 #2
Nu køre win2k altså fint spil. I hvert de fleste af de nye.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2000 - 00:04 #3
Det har jo også været tanken med windows2000, at det skulle nærme sig win 95/98, således at NT og win95/98 smelter mere sammen. Efter Microsofts egne beskrivelse, så er win 2000 fortsat et erhverssystem og win 98 mere afstemt efter spil. Diverse drivers til grafik, lyd  m.v.

Jeg tror der findes spil m.v. som ikke kan afvikles på win 2000.

Windows 98 er fuldt optimeret til at afvikle spil, her er det kun et spørgsmål om hvor meget man vil ofte på grafik og lyd og maskinkraft. Mit umiddelbart skøn er, at man skal have fat i PC'er med omkring 500 MHZ prossor og 64 MB ram og et kraftig grafikkort på omkring 16 32 MB så kommer man langt.
Avatar billede manon Nybegynder
23. februar 2000 - 06:42 #4
IHO > Hvis du har 3dfx grafikkort eller lign., så kan det evt. godt betale sig at kigge ind på kortfabrikantens hjemmeside for at se om der er kommet nye drivere til win98/00.

Det samme kan du gøre ved det enkelte firmaer som udgiver spilene (jeg staver som l..., men det er også tidlig på morgen *s*), måske har de en patch eller lign. som går at spillet bliver optimeret.

Og som Datatid skrev for noget tid siden: hvis du vil spille på din PC, så anbefaler vi at du beholder den win98 version.

\manon

Avatar billede driis Nybegynder
23. februar 2000 - 16:28 #5
Win2K kører ikke alle spil - et eksempel er Rogue Spear, som jeg ikke kan få til at køre under W2K, mens det går fint under '98
Avatar billede exposure Nybegynder
23. februar 2000 - 17:20 #6
Nu mente jeg heller ikke alle spil, men de spil w2k kan køre, køre den fint.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
25. februar 2000 - 12:58 #7
Nu er win2000 jo ikke beregnet til spil eller private, men til Prof-brug !

Win98 er optimeret til hurtig grafik-beregning og derfor velegnet til spil.
Avatar billede kone Nybegynder
28. februar 2000 - 00:09 #8
hej jeg vil give midgaardsorm ret
win 2000 er til prof-brug.
jeg har 2 pc,er en med win 98
det er en rimelig pc den med win 98.
det er et ax-59-pro bundkort med et
creative rive-tnt ultra 32 mb-ram
og et soundblaster live vallue lydkort
soundworks system.533 amd k6-2 2,4 volt mhz prosser
og 192 mb ram.19 gb ibm harddisk
og har sommetider lidt hakken når jeg spiller spil på den.så mit forslag er
og det hjælper i alle tilfælde på kraften i computeren.
du skriver i kør sysedit
i autoex.bat skriver du high efter device uden ophold så der kommer til og stå devicehigh. forand  keybd dk,,
skriver du lh
forand dit virusprogram skriver du rem.
eks rem c:\progra~1\pandas
i config sys skriver du også hige efter device når du har banket det ind laver du en linje hvor du skriver
dos=high,umb
den fil der hedder dette
devicehigh c:\windows\emm386.exe ram auto
det gør det at det læser op i upper memmery base.og frigøre så noget hukommelse som vi alle kan bruge.
held og lykke
Avatar billede gozar Nybegynder
29. februar 2000 - 23:26 #9
Kun for win98!!

Først og fremmest skal du have fat i nogne tweaks. Der findes 1 på Win 98 cden. Så skal du slå Drivespace og Bblspace dtiverne fra, hvis du ikke bruger komprimeret dreve.

Hvis du har installeret microsoft Office Bliver der startet et lille ireterne program, som kan finde på at lede hele din harddik(e) igennem for Office filer. Det kan du slå fra med prgrammet msconfig som enten ligger under c:\windows eller C:\windows\system På dansk hedder det Microft Hurtig Start. Og mens du nu er derinde kan du lige så godt slå planlægnings agent fra!

Hvis du har virus program installeret og du ikke kan lukke det ved at højre clicke i system Tray han du trykke CTRL-ALT-DELETE 1 gang og afslutte programet.

Elders kommer det meget and på hvilke programmer du har og hvad de kan finde på at sætte igang ( Som Microfts produkter!! )
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2000 - 23:50 #10
Til gengæld har jeg hørt, at win2000 p.t. er underlagt en storstilet test af diverse spil, så lad os nu se. Jeg tror systemet kan klare mere end som så.
Avatar billede gozar Nybegynder
29. februar 2000 - 23:56 #11
Lidt rettelser til mit inlæg!!

Det hedder ikke Bdlspace med Dblspace

Programmerne du skal slå fra med msconfig hedder Microft Hurtig Start og Planlægnings agent!!

Det er ikke nemt at have fingre der er hurtigere end ens egen skygge ;-)
Avatar billede awar Nybegynder
01. marts 2000 - 14:02 #12
Du kan starte med at installere cacheman (http://www.outertech.com/english/software/dload.html) der sætter nogle grænser på hvor meget ram windows må bruge til harddisk cache (Rigtigt godt!)
Hvis du absolut ikke skal bruge maskinen til andet end spil, kan du jo roligt fjerne alt IE osv.. 98lite skraber din win98 installation for alle mulige sager. Giver mere ledig ram og et hurtigere OS, kan også anbefales!
(http://www.98lite.net/98lite.html)

Udover det er der ikke umiddelbart andet at sige end: OVERCLOCK!.. alt hvad du kan. Grafikkort og CPU skal bare have hvad de kan tage :)
Husk også at have tilstrækkeligt med ram i maskinen. _Minimum_ 128 mega er godt når du også har win2k i maskinen.

Held og lykke med tweakningen :)
/Andreas Warberg