Avatar billede svenderik Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:39 Der er 5 kommentarer

Logon script

Da jeg står for at skulle skifte fra et antivirus produkt til et andet, ønsker jeg at lave en tilføjelse i vores logon spcript således at jeg er sikker på der altid er et anvirus produkt Instaleret. Men samtidig ønsker jeg ikke to produkter instaleret.

Den skulle gerne se sådan ud i klart sprog
Hvis C:\\programmer\\mcaffe\\scan.exe eksistere
Skriv du har instaleret nyt antivirus produkt.
ellers
instaler gammelt produkt.
slut ellers

Det har drillet og så tænkte jeg det kunne godt være at der var en der lå inde med novell koden
Note det det gamle produkt instalere / scanner sig selv hvergang der logges på.

Nogen bud på hvordan det kan gøres.

På forhånd Tak

Svend Erik
Avatar billede svs Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:44 #1
nu skriver du ikke hvilken udgave af novell du bruger, men hvis du har mulighed for at bruge zen - så er det oplagt.

Du kan så bare lave en distribution af det ønskede av-program, der automatisk ved login tjekker om et givet progam er installeret og hvis ikke - så installeres det.

Søren
Avatar billede svenderik Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:59 #2
Den seneste version der er frigivet. Jeg mener der 5.1. Det er ikke mig der normalt tager mig af den del. Og nej vi har ikke zenvorks.

Sciptet skal se sådan ud
Avatar billede john_bager Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:52 #3
Gå ind på www.mcafee.dk og se på deres produkt Netup32, som bliver kaldt via loginscriptet.
Det batcscript der følger med produktet gør det muligt at bestemme hvordan og hvornår Mcafee skal opdateres.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
16. juni 2002 - 16:22 #4
Pas lige på med ukrittisk at tvinge et "ekstra" antivirusprogram ned på maskinerne.
Jeg har oplevet en installation hvor jeg autoinstallerede Norton Antivirus Enterprice Edition ned på arbejdsstationerne. Nogle af disse havde Trend PC-cillin i forvejen, og det resulterede i at f.eks Word tog ca 10-15 min om at starte op.
Avatar billede zooldk Nybegynder
03. juni 2003 - 10:46 #5
I NetWare's login script mangler muligheden for at køre f.eks:
IF EXIST c:\blah\file.ext THEN ...

Derimod kan du kalde en batchfil, der så gør det.

I loginscriptet tilføjer du derfor blot: (f.eks)
#z:\checkmac.bat eller
#start z:\checkmac.bat (lukker DOS-vinduet, som scriptet afvikles i)

checkmac.bat (eller .cmd) skal så indeholde DOS-kommandoer, der udfører undersøgelsen af brugerens PC, i dette tilfælde "IF EXIST", samt starter afinstallation af gammelt/installation af nyt program.

Held&Lykke med projektet

ZoolDK