Avatar billede dvnielsen Nybegynder
10. oktober 2001 - 16:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilke sprog til Palm?

Et lidt dumt spørgsmål, men er der nogle der kan programere applications til Palm PC\'er?
Avatar billede jpk Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:36 #1
Er det til Palm eller PocketPC? (ikke Palm PC)
Hvis det er til Pocket PC kan du fx bruge C++/MFC. Du kan hente et helt udviklingsmiljø gratis fra Microsoft (i stil med MS Visual C++), kaldet Embedded Visual C++.
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:42 #2
Det er en Palm m100. Problemet er at jeg ikke har den ringeste idé om hvordan man programmere sådan en djævel. Har du nogen idé om hvor man skal henvende sig for at få lavet et lille program og hvor meget tror du det koster? Jeg skal have lavet en lille application der kan holde styr over mine pokerspil....

By the way tak for svaret, men det er jo en Palm kan man programmere med C++ der?
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:44 #3
Huh? Jeg prøvede lige at give dig point, men det kunne jeg ikke???? Hvordan gør man det????
Avatar billede jpk Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:35 #4
Du har givet mig point, takker...

Du kan også programmere Palm i C/C++. Prøv at kigge på http://www.palmware.fr/index.asp
Avatar billede jpk Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:13 #5
Man kan endda bruge Visual Basic til at programmere skidtet (Embedded Visual Basic er også gratis fra MS)
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:28 #6
Er det svært? jeg har ikke en skid forstand på programering (andet en flash og html *G*) eller tror du/i at man kan få nogle til det for rimelige penge???
Avatar billede jpk Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:29 #7
Hvad er omfanget at applikationen og hvad er rimelige penge?
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:35 #8
Det er jo det. Jeg skal bruge hvad der minder om en database, med otte forskellige input som jeg kan krydsreferrere med hinanden. Jeg har selv lavet en \"tinybyte\" men synes at det er for besværligt at skrive data i den. And for the money: Jeg har ingen anelse om hvor lang tid det tager, men en af mullighederne var jo også at man oveni en regulær pris kunne sætte programmet til salg på nettet. Der er såvidt jeg ved kun et poker program til Palm\'en.
Avatar billede jpk Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:02 #9
Hvilken version af PalmOS kører den?
Avatar billede jpk Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:14 #10
Jeg har hentet en compiler til Palm\'en og der er libs med til udskrivning på skærm og gem/hent i DB.
Altså ser det ikke så galt ud, du skal bare finde en der har en Palm og gider...
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:51 #11
3.4 tror jeg.
Og tak for hjælpen :-)
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:52 #12
Compiler ??? Er det noget man selv kan kaste sig ud i. Jeg har en kolega der kan programmere visual B.
Avatar billede jpk Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:04 #13
Det er muligt man kan få en compiler til VB, har dog mine tvivl...
Hvis det er én der har rimelig styr på programmering, kan han sikkert nok lave noget til Palm i et andet sprog!
Han kan jo prøve at hente en C/C++ kompiler på adressen jeg skrev tidligere og så kigge i API reference manualen for at se hvilke metoder der kan kaldes...