Avatar billede domi Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:23 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

regedit

Hey hey!
Okay... Jeg har lige installeret Win XP fordi mit Win 98 ikke virkede! Jeg har stadig Win 98 installeret men jeg kan ikke komme ind i det! Men jeg skal have fat i Win 98 registrerings databasen altså regedit...
Nogen der ved hvordan jeg skaffer den??

Tak...

/domi
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:35 #1
regedit er bare programmet man bruger til at editere i registreringsdatabasen ;o)
Avatar billede domi Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:46 #2
Det er jeg godt klar over!
Men hvordan får jeg Win 98s database i win xp?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:56 #3
får den i winXP som at bruge den i winXP?? Det kan du ikke..

Der er jo små forskellie og store hist og her.. hvorfor vil du have fat i registreringsdatabasen i det heletaget? Du kan jo bare installere dine programmer under XP, det er du alligevel nødt til hvis de skal virke ordentligt :o)
Avatar billede domi Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:13 #4
Forstår ikke helt hvad du mener... Jeg har fået fortalt af mange at den ligger et eller andet sted i C:/Windows mappen...
Men er der nogen der ved hvor?

/domi
Avatar billede domi Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:53 #5
Come on u guys!
Det er jo ikke for ingen grund i bliver kaldt eksperter ;o)
slet ingen der kan hjælpe mig?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
10. oktober 2001 - 16:19 #6
prøv at find din registreringsdatabase i xp og læg mærke til hvad den hedder og hvor den er. prøv så at lede efter noget der hedder noget lignnende, men som ikke har været anvendt siden installeringen af xp. Hvis du er heldig kan du finde noget på den måde. ellers ligger dine 98 indstillinger som en del af den nye reg.database og kræver så et støørre arbejde at finde.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:20 #7
Win98 registreringsdatabasen består af filerne c:\\windows\\system.dat og c:\\windows\\user.dat.
Du kan ikke åbne disse filer i XP.
Hvorfor kan du ikke komme ind i windows 98 ?.
Avatar billede domi Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:12 #8
Mit problem er at den bliver der ved Windows start billedet! meget mystisk!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:20 #9
Hvad med fejlsikret tilstand ?.
Du har jo sikkert en win xp bootmenu, så du vælger windows 98 i denne menu og trykker straks F8, og vælger fejlsikret tilstand i menuen.

Prøv at se om du kan komme derind. Der kan du nemlig eksportere hele registrerings databasen eller dele deraf, til klar tekst, der kan læses i notepad, og importeres i windows xp\'s registreringsdatabase. (pas på med det, du skal vide hvad du laver når du gør det)
Avatar billede domi Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:31 #10
Jeg prøvede det som du sagde og så importerede jeg til win xp reg dben..
Endte op med at få fejlen: Cannot import: \"Stien\":Error accessing the registry

help i need somebody help!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:34 #11
Som jeg sagde: (pas på med det, du skal vide hvad du laver når du gør det)
Registreringsdatabaserne er noget forskellige, og derfor kan du ikke bare importere hele registreringsdatabasen. Der er også lige spørgsmålet om rettigheder. Dele af registreringsdatabasen er låst, selv for administratoren. Man kan dog låse den op igen, ved at ændre rettigheder, men du risikerer at smadre xp fuldstændigt.
Hvorfor vil du overhovedet prøve ?.
Hvilke settings er det du skal have ind ?.
Avatar billede domi Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:27 #12
hehe... Der dummede jeg mig!
Sidder nu ved en af Koldings biblioteks computere!
Jeg smadrede Xp som du sagde og nu skal jeg bruge password til at reparere fejlen!
Ellers tak for hjælpen!

/domi
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:47 #13
Velbekomme. Takker for point. :)