Avatar billede mrlaske Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort/hvid med lyd på tv!!!!!!!!!!!!!!!

Hej
Mit tv viser kun dvd i sort/hvid med lyd. Har et Asus v7700 GTS 32 MB m. tv/out, og her er udgangen s-vhs + alm. jack-stik til lyd som kører over i et scartstik til tv. Bruger Asus default DVD-sw til at afspille.
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:28 #1
Avatar billede vladimirr Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:28 #2
Hvordan har du koblet din computer til dit TV ?
Avatar billede sagi75 Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:29 #3
Har du prøvet via din video i stedet for?
og har du tjekket at TV instillingerne er sat til PAL ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:29 #4
ARG, min fejl

Er du sikker på at dit TV kan klare S-VHS signalet ?
Prøv evt med et alm VHS kabel (hvis du har et rundt gult stik på dit gfxkort)
Avatar billede mrlaske Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:46 #5
Har ikke prøvet via videoen, hvilket jeg lige vil prøve.
Mit tv er sat til PAL, og så prøver jeg lige med et alm. VHS-kabel....
Avatar billede vladimirr Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:51 #6
Det er ikke alle fjernsyn der kan klare et S-VHS signal, det er ofte kun dem med en direkte S-VHS indgang der kan vise det optimalt, men du kan jo evt prøve at køre igennem de forskellige inputmodes der må være på dit tv for at se om det virker.

Ellers må du leve med alm VHS

//Anders
Avatar billede ingenior Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:15 #7
Hej mrlaske...

1. regel ... ingen panik løsningen er forneden :O)

www.tvtool.de og download tvcc2000.

Dit problem er ingen fejl, men et Macrovision copyright spørgsmål??. Det er dybt ondsvagt, men alle asus grafikkort har en øget color carrier frekvens, hvilket gør at farvesignalet ikke kan modtages i din fjerner, da den jo ligger forkert.
Asus laver ikke sine egne chip drivers og derfor kan de ikke frigive en rettet Asus driver, de afhænger af Chrontel/Nvidia. Sådanne noget p... amatører siger jeg.
Avatar billede mrlaske Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:55 #8
Jeg har nu farver på tv, og det pga jeg nu bruger et composit kabel, og så et kabel med jackstik til lyd, som så deles op i to phonostik til tv. Lånte det af en kollega, og da det virkede, så har jeg nu anskaffet mit eget kabel.