Avatar billede tpopp Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:21 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

tnt2 tv-out?? hjælp!!

Hej alle sammen, håber i har overskud til måske at hjælpe mig ud med dette problem.
Jeg har lige købt et Riva TNT2 m64 (TV-out) grafikkort- det virker perfekt, den eneste der ikke fungerer er tv-out!! Jeg og faktisk en del andre fra min hjem by har haft problemer med dette- nogle siger de kan vider fører signalet til deres tv, men det bliver i sort Hvid, andre fungerer det overhovedet ikke ved, og ved mig virker det kun når jeg er pisse stiv og sidder og fusker med min pc. Det sidste skal nok uddybes: Jeg har ledt og ledt efter drivere der passer til nettep dette kort men uden held, men da jeg en dag kom hjem fra fest fik jeg det mirakuløst til at virke, sådan da- der var farve på, men det var utydeligt og flimrede-jeg prøvede alt, indstille tv og pc. Derfor prøvede jeg en anden(faktisk mange) og nu virker det ikke igen.!!! HJÆLp, aner ikke hvad problemet er. Stikket fra grafikkort til tv, er via (ikke, super) video, og ender selvfølgelig ud i et skartstik. Nu kan jeg ikke beskrive det nærmere *G* håber der er nogen der kender til problemet, eller bare er skide gode til det der!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:26 #1
Du kan starte med at hente drivere til dit grafikkort hos:

www.nvidia.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:27 #2
Hvilket styresystem bruger du, driveren skal passe til det!
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:28 #3
jeg har haft det samme problem !.. jeg fik det lavet til sidst, efter masser af forsøg.
Se mit spørgsmål her.. http://www.eksperten.dk/spm/97490
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:29 #4
Den sidste nye hedder 21.81 og ellers bruger jeg selv 12.90.

Det skal siges at jeg ikke selv bruger TV-out!
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:31 #5
Riva TNT2 m64 (TV-out) grafikkort.. hvilket nr. i rækken er det nu det er.. model. 3800 eller 6600 ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:32 #6
freeman> Udmærket eksempel, bare man kan overskue det!
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:34 #7
Det er så rigitgt... men jeg tror også klart at det er et driver problem..

Jeg fandt min her.. ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V3800
.. nu ved jeg ikek hvilken model din er, men gå ind på.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA
og find din type.. Så er jeg ret sikker på at det kommer til at virke :-)
Avatar billede tpopp Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:42 #8
hej, jeg vil bare lige sige at jeg stadig er er *g* Prøver bare lige jeres forslag af- men jeg kan da tilføje at jeg kører win2000 og at jeg har prøvet alle drivere(næsten- lige fra: A open, Nvidia, Riva osv. det virker sku stadig ikke, og når jeg går ind i advanced i display optiens- kan jeg ikke ændre på tv-ud, der ingen faneblad! Plus at jeg har hentert et program ved navn: tvtool48, som skriver at den ikke har signal, den kan ikke finde chip?,o.l. modellen tror jeg er 3800, men jeg har \"lånt\" kortet af en lokal forhandler, så der er desværre ikke omslag med(kassen det ligger i)
prøver lige freeman\'s links!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:48 #9
Ja, du kan roligt følge freemans forslag, jeg overså at det var et TNT2 kort og så skal du til Asus - den tyske er vist oven i købet den hurtigste!
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:50 #10
som jeg sagde :-).. det er lige det problem jeg havde.. Jeg køre selv med TV-out og bruger den hvér dag :-)..

Jeg havde heller ikke noget faneblad, eller jo, jeg havde et som hed TV, men jeg kunne ikke vælge det..

Nu har jeg sat det sådan at når jeg trykker Ctrl+Alt+T så smutter den ind til TV\'en og Monitoren slå fra..
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:58 #11
Tpopp > Hvilket bundkort kører du med?

Hvis intet af ovensåtende virker, så prøv en af disse drivere.
ftp://ftp.asus.com/pub/asus/vga/agp/v7700/533w2k.zip
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=beta/vga/w2k1101c.zip

Det kan evt. også skyldes, at din strømforsyning er for lille. (Under 300W)
Avatar billede conan54 Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:03 #12
Avatar billede tpopp Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:09 #13
*snøft*
Jeg er sku ked af det, jeg er villig til at ofre 2000 point, til den der kan udpensle det lidt for en \"pc spasser\" som mig- jeg har prøvet hva du sagde freeman, men der sker konflikter(den siger den ikke kan finde display et eller andet), og makse, disse adr. virker ikke!!
Jeg er virkerlig imponeret over jeres hjælpsomhed, men lidt mere detaljeret, jeg er lost!
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:11 #14
De virker nu fint her?
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:21 #15
ok.. Hvis du virkelig har prøvet alt, og der er konflikter, så kan det være en god idé med en formatering af c:

Hvis du på forhånd har opdelt dit drev, så lig den driver jeg henviste til ind, og installere den så umiddelbart efter..

Bemærk lige at du kun skal bruge den setup fil som er der.. De andre såsom tweeksetup skal du ikke vælge..
Avatar billede tpopp Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:22 #16
makse--->
jeg har downloadet fra ftp\'en(den øverste adr.)
det virker fint ja, men når jeg vil inst. AGP168E siger den: Ali chipset cant be found, og når jeg vil inst. ANVsetup siger den: cannot find ASUA display card!!!
Og det med strømforsyningen- på den står der:
max(A)-120W- har dette en betydning?
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:29 #17
Når du skal bruge den driver, skal du ind i enhedshåndtering, og så vælge opdater driver til grafikkortet.

Læs evt. readme filen.
Avatar billede tpopp Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:39 #18
tak for hjælpen, men jeg har prøvet alle forslag igennem og det virker ikke, der kommer ikke engang \"fane breve\" frem i display instillinger- jeg dropper det, jeg giver op!  Tak for hjælpen
freeman du får 250, og jeg vil også gerne give dig 250 makse, men jeg kan kun vælge freeman i menuen under accepter/afvis svar fra:
Avatar billede makse Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:59 #19
Np. Hvis du har mulighed for det, så få afprøvet kortet i en anden PC.
Husk at fjernsynet skal være tændt, før du tænder for computeren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:26 #20
tpopp> Lad være med at rode med PC når du er pissestiv, det bliver det ikke bedre af. Lås den inde når du har det sådan, så har du mere glæde af den bagefter ;o)
Avatar billede tpopp Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:41 #21
lol, det skal jeg prøve at huske!! tak for rådet.