Avatar billede chick Nybegynder
27. maj 1999 - 14:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

vertikal progressbar?

kan man få progressbaren til at være lodret?
eventuelt en alternativ måde at lave noget der ligner?
jeg bruger VB5

PS! Kig meget gerne på det spørgsmål som af mystiske årsager havnede i kategorien Word, da det også handler om VB men maskinen her er bare lidt umedgørlig...
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 1999 - 14:42 #1
Den almindelige progressbar kan ikke bruges lodret.

jeg ville foreslå at du selv laver en progressbar som en usercontrol i et ActiveX Control projekt.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
27. maj 1999 - 15:30 #2
Hvorfor dog det (Det kan fint laves uden) prøv at se på:

http://www.mvps.org/vbnet/code/neet/bitbltflood.htm

KAn nemt laves om til en Vertical progressbar.

Eller hvis du er lidt doven kan du hente en færdig progressbar her:
www.mvps.org/ccrp
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 1999 - 16:00 #3
Ja selvfølgelig kan den laves uden om et ActiveX Control Projekt, men for at sikre effektivt genbrug et det noget smartere at indkapsle disse ting i en oxc.
Avatar billede aleks Nybegynder
27. maj 1999 - 19:24 #4
Sjovt at der snakkes om ProgressBar's, for jeg er netop ved at lave en der også kan være lodret.

Vi kan godt finde ud af at du får noget kode, skriv til mig!!!!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
27. maj 1999 - 21:00 #5
Jordan >> genbrug?, så er det da bedre at lave det som en Class fil, da det plejer at køre hurtigere, og så slipper man for at fylde ens system mappe med unødvendige filer.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 1999 - 21:45 #6
127144146281 >> Se her

En Class fil er absolut ikke velegnet til en form component. Det er jo meningen at den progressbar der laves skal kunne placeres på en form (ganske som text- og comboboxes) i et hvilket som helst EXE-projekt. Det kræver som bekendt en USERCONTROL.

Iøvrigt er der ingen der siger at en OCX skal ligge i system mappen
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
28. maj 1999 - 15:00 #7
Det kan sagtens laves med en picturebox og en Cls. fil, der skal bare skrives EN linje kode, og så er pictureboxen og class fieln forbundet, hvis du forstår, plus at du kan bruge en cls fil i ALLE typer projekter, nå men nu gidder jeg altså ikke diskutere det mere.
Avatar billede chick Nybegynder
05. juni 1999 - 22:13 #8
jeg har altså accepteret svaret :-)
ccrp var løsningen...