Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:35 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan får jeg TV-out til at virke?

Jeg har et geforce2 MX 400 m. tv out og kunne godt tænke mig at prøve dette. Hvordan gør jeg?
Avatar billede andersberg Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:37 #1
Har du tilsluttet computeren til Tv et med et kabel???
Avatar billede msmows Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:37 #2
Hvad med at læse manualen? ;O)
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 21:44 #3
andersberg: ja
msmows: Den dokumentation jeg har fortæller intet om tv out. Vil du iøvrigt kalde det et svar?
Avatar billede msmows Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:20 #4
Ja, det er utrolig ofte man glemmer at læse manualen, derfor det lidt bramfrie svar.
Du skal sørge for at tv\'et er tilsluttet, derefter skal du vælge skærmindstillinger/avanceret, der finder du et faneblad der hedder display eller skærme. Her skal du aktivere tv\'et.
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:32 #5
Jeg tror jeg har fundet det faneblad du omtaler. Her hedder den Twinview. jeg kan dog ikke få nogle tv indstillinger til at virke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:42 #6
msmows> I min vejledning til TV-out står der absolut ikke en skid om tilslutning til TV, jeg fik et sort kabel med to runde stik i pakken!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:44 #7
Du skal hente nogle drivere til dit grafikkort på www.nvidia.com og installere dem som det første skridt.
Avatar billede msmows Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:46 #8
>retaxes - de har taget r.... på dig :o), nej desværre har du ret ofte mangler der ordentlig info. Der er dog stadig mange der glemmer at forsøge med manualen først.
>zokratez - twinview, der må være et sted du skal sætte et flueben for at altivere udgangen til tv.
Hvilke drivere bruger du?
Avatar billede msmows Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:46 #9
Hvilket fabrikat er dit kort?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:52 #10
msmows> Jeg er selv helt pjattet med manualer, jeg hæger om dem i årevis, det er guld simpelthen ;o)
Avatar billede msmows Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:53 #11
>retaxes - jo, men læser du dem? he
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:58 #12
Jeg har hentet winxp_21.81.exe fra www.nvidia.com. som er til xp og win2000.

Der er fire instillinger,
Standard, Horizontal span, Clone, Vertical span.

Der er endvidere 2 markerings muligheder,
\"Make this the primary display\" ikke aktiv ved standard.
\"Force detection of a monitor on the secondary connector\"

Til slut er der 2 knapper,
Detect display og Device settings.

Jeg har prøvet lidt forskelligt. Det eneste jeg fik ud af det var skærm instillinger på 1600x600
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:07 #13
msmnows> Ja, hvis der er noget jeg er i tvivl om!

zokratez> Det skulle være nødvendigt med nye drivere for at få TV-out til at virke
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:14 #14
retaxes: Hvad kalder du denne winxp_21.81.exe
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:18 #15
lyder som Nvidia driveren til WinXP
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:24 #16
Ifølge Nvidia XP og Win2000, den virker da.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:29 #17
Det var mig der ikke formulerede mig rigtigt!

Det jeg mente var, at så havde du fået den driver der skulle til.
Sidder der et scartstik i den ene ende eller et rundt stik i begge ender?
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:32 #18
S-Video i begge ender.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:36 #19
passer det ind i dit TV?
Avatar billede msmows Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:43 #20
Som retaxes er inde på, er dit tv svhs-kompatibelt? Hvis ikke hjælper en scartadapter ikke en døjt. Du skal så have en svhs-composite-adapter. Husk at en scartadapter i tv-enden skal være en IN type.
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:44 #21
Ja da, pc og tv er også forbundet.
Avatar billede msmows Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:45 #22
Har du aktiveret svhs (svideo) indgangen på tv\'et?
Nogle tv kræver at man vælger hvilken indgang man bruger svideo el. scart.
Avatar billede zokratez Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:46 #23
Der behøves ingen adapter, S-Video i begge ender.
Avatar billede tommyv Nybegynder
08. oktober 2001 - 07:38 #24
zokratez>> Det kan godt ske, det bare er mig der er søvning, men jeg kan ikke umiddelbart se, om du får noget som helst billede¨på TV\'et. Gør du det?
Avatar billede zokratez Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:37 #25
Intet billede. Jeg har valgt Horizontal span og monitor til primary display. Jeg kan godt få driveren til at beholde disse indstillinger, men jeg får nogle meget mærkelige skærm indstillinger.
Jeg har endvidere sat tvindstillinger til PAL.
Der er åbnet for S-video indgangen på tv\'et.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. oktober 2001 - 10:35 #26
Prøv engang at downloade programmet TV-Tool fra www.tvtool.de - Tysk hjemmeside, engelsk program.
Det håndterer alle de indstillinger man kan med grafikdriveren, og giver enormt mange muligheder for at indstille forskellige output, fra forskellige opløsninger og kommunikations måder, til mulighed for at resize billedet på tv´et.
Avatar billede zokratez Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:19 #27
Ole Madsen: Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem.

Avatar billede andersberg Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:31 #28
Ole Madsen>>Men er det ikke kun en \"prøve\" udgave?? Sådan så at den kun virker et stykke tid af gangen!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. oktober 2001 - 11:32 #29
Jo - desværre. Men den kan registreres for under kr. 100,-, men i det midste kan du se, om det virker.
Avatar billede nemitz Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:35 #30
Kender lidt til problemet, har et kort magen til..
Men jeg kan godt køre Twinview osv, i skærmopløsningen 800 * 600, men der er ingen farver på selv om jeg har skiftet til pal mode.

Nogen forslag her??

Held og lykke

Nemitz
Avatar billede zokratez Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:23 #31
nemitz: Hvilke indstillinger har du sat dit kort til??
Ole Madsen: Nemt program, men det kunne ikke opfylde mit ønske. Når jeg trykker på tv-mode får jeg sort skærm.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2001 - 09:12 #32
Hvis du med \"TVTool\" programmet får sort skærm, må der være noget helt galt i din kabling. Bare programmet er åbent skulle give et prøvebillede på tv´et. Et eller andet - grafikkort - kabel - tv - er inkompatibelt eller stillet forkert (TvTool har sørget for grafikkortet, så det må være noget af det andet)
Avatar billede zokratez Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:26 #33
Ole madsen: \"så det må være noget\" siger du. Tjah men hvad.

Jeg har endnu ikke fået nogle svar som jeg kunne bruge til noget, udover folks interesse for kabling. Hvordan, syntes jeg ikke at jeg har fået svar på.
Er der nogle der har forslag til indstillinger??
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 00:16 #34
Takker for pointene, kan desværre ikke hjælpe dig videre ;o(

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede zokratez Nybegynder
06. november 2001 - 23:08 #35
Tak for forsøget. Jeg er ikke den eneste der sidder med problemet, så løsningen kommer nok en dag.
retaxes: Ok side, du mangler dog at presentere din ledsager. :)

Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 23:12 #36
Han hedder Hothouse Andy Gibson og det er ham med piben i munden ;o)