Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 10:53 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Html......Table

Hej eksperter.........

Jeg har lavet følgende tabel:

<table width=\"759\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"460\">
  <tr>
    <td width=\"157\" height=\"72\">&nbsp;</td>
    <td width=\"457\" height=\"72\">&nbsp;</td>
    <td width=\"137\" height=\"72\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"157\">&nbsp;</td>
    <td width=\"457\">&nbsp;</td>
    <td width=\"137\">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

Dette giver jo plads til menu i venstre side. Plads til topbar i toppen og plads til reklamer partnere mm. i højreside! MEN topbaren er jo delt op i 3 stykker 2 små en bid i venstre side og en bid i højre side. De skal væk. Topbaren skal kun være 1 lang! Hvordan gør jeg det?

-Jonas
Avatar billede storslem Nybegynder
07. oktober 2001 - 10:57 #1
<table width=\"759\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"460\">
  <tr>
    <td rowspan=\"3\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"157\">&nbsp;</td>
    <td width=\"457\">&nbsp;</td>
    <td width=\"137\">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:04 #2
Neeej så er der jo ikke nogen top bar og en menu for meget!
Avatar billede callesen Praktikant
07. oktober 2001 - 11:09 #3
Dit spørgsmål - sådan som jeg med bedste vilje tyder det - passer glimrende til storslems svar. Din kommentar hjælper ikke meget. Beskriv mere tydeligt.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:14 #4
Ok vi starter forfra:

Jeg skal bruge en tabel hvor der er en topbar i toppen.
En menu i venstre side.
Og en menu i højre side...

Avatar billede storslem Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:19 #5
Prøv at sætte border=\"1\" ind i dine tabels, så er de lettere at se når du åbner dem i browseren.
Din menu i venstre og højre side - skal de være i topbaren eller ikke!?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:21 #6
De skal ikke være i topbaren ! Jeg bruger i forvejen border=\"1\"?

-Jonas
Avatar billede storslem Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:24 #7
Det har du fået!
Avatar billede storslem Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:24 #8
Prøv måske at indsætte heights i dine td\'er...
Avatar billede callesen Praktikant
07. oktober 2001 - 11:25 #9
Mener du:

<TABLE BORDER=\"1\">
<TR>
    <TD>&nbsp;</TD>
</TR>
<TR>
    <TD>
    <TABLE BORDER=\"0\">
    <TR>
        <TD>&nbsp;</TD>
    </TR>
    </TABLE>
</TD>
</TR>
</TABLE>
Avatar billede storslem Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:25 #10
Ellers smid hele dit html-dokument op, så jeg/vi kan se om der er evt. er andet involveret.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:33 #11
Storslem > Der er ikke andet involveret jeg skal bare ´have noget at smide min grafik op i MEN!
Det er altså ikke som jeg vil have det?
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 11:35 #12
Du får ikke rammerne fra de \"uønskede\" celler væk, medmindre du laver en ny tabel inde i den første. Og hvis siden som sådan er centreret, så er det jo bare at lægge banner ind, og derefter lave tabellen.
Der findes dog noget css som definerer udseende og farve på rammer i tabeller, måske det er det du har brug for?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:39 #13
Glem det det lydder mere avanceret end somså tror også at i misforstår mit spørgsmål!
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:39 #14
<table width=\"759\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"460\">
  <tr>
    <td colspan=3 width=\"759\" height=\"72\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"157\">&nbsp;</td>
    <td width=\"457\">&nbsp;</td>
    <td width=\"137\">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

colspan=3 fortæller at her er 3 celler samlet til een bredere en

mvh JakobA
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:40 #15
HAH Jakoba > Jeg lukkede vidst lidt for tidligt
:-)
Jeg laver lige et nyt spg med dine point!
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:41 #16
Prøv at forklare lidt mere udførligt så :-)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:44 #17
Avatar billede storslem Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:08 #18
Tjaah, - jakoba, godt set - jeg kom til at lave rowspan i stedet for colspan... bad luck! (:
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:10 #19
Ups. ja, det burde jeg have set. sorry
Avatar billede desmer Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:38 #20
Øh, du skal ikke undskylde - det var jo min fejl! (:
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:51 #21
desmer >> du er da vist lidt slem. måske endda meget slem.
Kun een bruger pr person tak.

mvh JakobA
Avatar billede desmer Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:06 #22
hm. ja, hvis man ikke må have mere end een bruger pr. person, så vil jeg prompte slette denne bruger! Og undskylde.
Men slem er jeg ikke da intentionen altså ikke er at udgive mig for flere forskellige! Sagen er, at \"desmer\" her er mange, ja MANGE, forskellige personer, da jeg lige nu sidder på MultimedieDesigner-skolen og mange bruger mange forskellige profiler, da browseren husker dem automatisk... Og så vidt jeg ved bliver det kun brugt af en 10 stk. cirka - som alle bidrager positivt med svar her på eksperten.

Nå, men det var forklaringen, jeg er ret ny her - og kender dit navn godt, jakoba (!!), så jeg føler jeg skylder dig en forklaring og jeg ønsker ikke at virke utroværdig! Så jeg beholder min (helt egen profil derhjemme) storslem og bruger ikke denne fremover. Det skal siges at jeg ikke agter at slette denne, da der jo altså er andre \"desmer\"-spørgsmål igang! Sorry.
(:
Men til gengæld kan jeg heller ikke bruge storslem her (på skolen), for så vil der på et eller andet tidspunkt være en anden der \"snupper\" den!
Avatar billede desmer Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:08 #23
Men lige for at pointere:
desmer \"may be\" upålidelig, men storslem er det altså ikke!! Og bliver det ikke!
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:14 #24
Ok. tak for forklaring.
Du kan forresten sagtens bruge \'storslem\'. du skal blot selv huske dit password og ikke lægge det ind i browserens autohusker.
Hvis desmer ligger i cookie fra eksperten mener jeg også du blot kan rette når han dukker frem i loginfeltet.

mvh JakobA
Avatar billede desmer Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:24 #25
Ja, du har fuldstændig ret. Og med den rette ildhu kan det nok også lade sig gøre på sigt, men vi sidder ved nye maskiner hver dag, og deres opsætninger er forskellige, osv osv osv, og så har man lige glemt at lukke eksperten.dk ned, har glemt at der er lagt en cookie eller at man lige låner en andens pc i 5 min., osv.... (derfor den nuværende situation.)
Så jeg tror jeg holder storslem hjemme!

mvh. David
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:33 #26
Det kan der være noget om. :-))