Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:25 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

amd 1400 bruger 100 % cpu for at kopiere filer

jeg har næsten lige fået en athlon 1400 Mhz, og når jeg kopiere filer fra den ene HDD til den anden, bruger den mellem 97 og 99 % processor kraft, og det kan da ikke passe. det samme sker hvis jeg downloader med høj hastighed, d.v.s. 40 kb/s og derover.

computer:
1400 Mhz Athlon ThunderBird
512 mb ram
1 54000 HDD og 1 72000 HDD
Abit KT7A

OS: 2000/NT

jeg har på forhånd opdateret biosen til den nyeste for at løse problemet, men det hjalp ikke.

håber der er nogen der kan hjælpe, og på forhånd tak :)
Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:26 #1
Bruger du de nyeste VIA 4in1 drivere?
Link: http://www.tweakup.dk/filelib/chipset/4in1433v.zip
Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:28 #2
ja
Avatar billede omen Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:34 #3
Det er noget lort hva soul-c
Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:41 #4
Hvilken mode kører dine harddiske i? Og sidder de på samme IDE kabel?
Prøv evt. at lukke alle baggrundsprogrammer, du har kørende.
Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:45 #5
Har du installeret Service Pack 2?
Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:47 #6
Hvis du bruger Task Manager til at måle CPU forbrug, kan du jo også se hvilke Processes der bruger CPU\'en.
Avatar billede xiii Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:48 #7
Det kunne vel ikke være at DMA skal slås til på harddiskene?
Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:59 #8
den ene HDD er ultra dma 100, og den anden 66, begge HDD sidder på samme ide kabel.

xiii: hvordan er det muligt at slå til, hvis det er noget ude i biosen, så er det gjort,
Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:00 #9
makse: jeg har ikke instaleret service pack 2, men kan jeg hente den på www.microsoft.com under noget update noget?
Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:04 #11
For at slå DMA til gør du følgende.

Tryk Start - Indstillinger - Kontrolpanel > System > Hardware - Enhedshåndtering > IDE  ATA/ATAPI Controllere - Egenskaber for Primær & Sekundær IDE > Fanen Avanceret.

Hvis du ikke kan ændre det, så prøv efter du har installeret Service Pack 2
Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:06 #12
makse>> mange tak, jeg er lige henne hos en
kammerat, så jeg kan ikke sige om det virker
endnu, men jeg vil prøve det når jeg kommer hjem.

ham kammeraten jeg er hos har købt lige nøjagtigt
det samme som mig, men han har ikke de problemer,
selvom vi har identiske computere, og han har ikke insstaleret SP2, så jeg tvivler, men jeg vil da prøve det engang.

Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:09 #13
Hvis i har det samme bundkort, så prøv at sammenligne jeres bios indstillinger.
Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:21 #14
havde jeg også tænkt mig at prøve, men jeg ville lige se om der var nogen der kendte til problemet inden vi brugte penge på at ringe til hinanden når vi begge kun har mobil, men det ser efterhånden ud til at det er det eneste vi urmiddelbart kunne gøre.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:37 #15
Der har tidl. været et lign. spm. fra en bruger med Ahtlon 1.4GHz, husker ikke hvilket spm. eller om han fik det løst og hvordan. Men et underligt problem, hvor en løsning er velkommen, da jeg selv har Athlon 1.1GHz. Følger lige med her.

Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:40 #16
makse: jeg har nu opdateret til SP 2, og det hjalp ikke noget...men det med at sammenligne skal vi gøre i morgen, for ham kammerater er taget til 18 føsdags fest, så ham bliver sikkert for dum til at hjælpe :o) hæhæ
Avatar billede soul-c Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:07 #17
jeg fandte problemet, og det var ham som der lavede den første gang der var problemer med computeren, der sagde at han havde instaleret 4on1, men det kom han så lige tilfældighvis i tanke om igen.. :o) hæhæ

så problemet er løst, men mange tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:18 #18
Husk at lukke spørgsmålet. :)
Avatar billede soul-c Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:12 #19
skal jeg da nok :o)
Avatar billede soul-c Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:13 #20
narj...jeg vil dele dem mellem mig og makse..ups

det må du sku undskylde.. :(
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:49 #21
Np. :)