Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. oktober 2001 - 11:43 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Plads på server --GRATIS--næsten. DEL 2

Med henvisnig til http://www.eksperten.dk/spm/96571
forstætte diskutionen her, da det andet spm. var blevet for uoverskueligt :

Status : device ser ikke ud til at væer med på iden længer :-(

vedr. forslag ang. http://www.ndw.dk/produkter.asp?sub=serverhosting
opstilling af eks:
oprettelse  2499,-
trafik 50 GB 1049,- (50 GB er enormt meget, tror ikke vi kommer over!)
service level 999,-

dertil kommer der så at vi lige skal ud og købe eller leje en server........
tror det er for dyrt, men igen kommer an på hvor mange der er med!

dem der ønsker at være med, kan i ikke sende en mail til mig på info@ekspertenfest.dk så opretter jeg en mailliste som dem der er med frit kan sende på til en bestemt adresse og så får alle mailen.......
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. oktober 2001 - 11:46 #1
\"(50 GB er enormt meget, tror ikke vi kommer over!)\"
Hvilke sites tror du man tiltrækker når man sælger webhoteller i størrelsen 700mb?
MEGET trafiktunge, det ryger vi let over.
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. oktober 2001 - 11:49 #2
Desuden står der intet om hvor stor den er, eller hvad den køre.
Det kan da ikke rigtig bruges til noget.
Avatar billede egede Nybegynder
06. oktober 2001 - 11:50 #3
hvor bred er linien?
Avatar billede koep Nybegynder
06. oktober 2001 - 12:55 #4
Hvad med om vi brugte enavn.dk de er ikke så slemme i deres priser
Avatar billede eflow Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:17 #5
Jeg er med og ender en e-mail nu!

Foresten kan man få fri traffik på det serverhosting hos ndw for cs. 1500 kr
og vi ryger LET over 50 gb som Tommyf siger
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:26 #6
koep -> hvor har du kigget, det jeg kan finde er :
--- snip ---
Linux dedikerede server
  1 mdr. (Kr. 3000)
  2 mdr. (Kr. 6000)
  3 mdr. (Kr. 9000)
  6 mdr. (Kr. 18000)
--- snap ---

36000,- pr år, + moms det syntes jeg lyder af meget, men igen det afhænger af hvor mange man bliver, dog har de kun 5 gb trafik med i deres pris.......
Avatar billede koep Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:48 #7
AHH jeg fik kigget på virtual server, det skal vi sku ikke have
Avatar billede evil_chief Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:50 #8
http://www.netsite.dk/serversite.html <- prøv at tage et kig på dem.
2000(eks moms ) pr mnd
\"fri\" trafik
45 mb linje til verden
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:14 #9
evil_chief -> igen her er det \"kun\" for trafikken de 1995,- pr md. derudover skal man så stille med en server selv, eller leje den af dem......... så det afhænger af hvilken pris de tager i leje for en server med en ordentlig konf.
Avatar billede eflow Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:15 #10
jeg syntes det er en god pris der på netsite, men der skal vi jo selv købe/leje server, det er nok et minus, men ellers ser det godt ud
Avatar billede eflow Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:16 #11
de har det der Raqsite, men 10 gb plads er vel ikke nok når der skal lige programmer og meget andet ?
Avatar billede evil_chief Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:19 #12
Man kan nok godt leje en server af Netsite, cyberdude du ser ud til at at stå som \"formand\" for projektet lige nu, sender du en mail og spørg dem?
Avatar billede eflow Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:20 #13
http://www.kh-websupport.dk/asp/server_camp.asp der kan man leje server, det ser godt ud, og er vel også ret billigt ?
Avatar billede evil_chief Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:22 #14
ang. RAQsite, hvis i nærlæser teksten står at de også har andre udgave af RAQ\'en, så igen, at maile dem er vist måde at få noget brugbart på..
Avatar billede evil_chief Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:25 #15
Ja, de er pænt billige, men hvad med linje og \"fri\" trafik hvor meget er det hos dem?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:26 #16
jeg har lige sendt en mail til netsite, for at høre hvad det koster at leje en server af dem!
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:41 #17
jeg har sendt en mail til kh-websupport.dk det skader joikke at få så mange tilbud som overhovedet muligt!
Avatar billede eflow Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:43 #18
nej det skader ikke, jeg tror bare at du skulle have oprettet det her spm i  Fri debat, der vil nok komme mest feedback, men det kan du jo gøre når vi har fundet ud af noget og vil samle nogle menesker.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:48 #19
der er sendt en mail til ndw.dk
Avatar billede evil_chief Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:51 #20
Okay :)
Avatar billede hooh Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:40 #21
Jeg vil også være med.. :)
Avatar billede evil_chief Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:00 #22
så prøv at sende en mail til info@ekspertenfest.dk
Avatar billede eflow Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:52 #23
Har du fået nogen svar endnu ?
Avatar billede evil_chief Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:50 #24
ja, kunne jeg også godt tænke mig at vide cyberdude?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
16. oktober 2001 - 23:33 #25
Jeg har fået mail fra én af dem jeg har skrevet til........ og en anden kom med den melding, at jeg skulle komme med en liste over hvad maskinen skulle indeholde (hardware........) førend de kunne komme med en pris........ så folk på dette marked er åbentbart ikke særlig intereseret i at sælge noget!

Jeg har dog gang i et firma som jeg endnu ikke ønsker at komme nærmere ind på hvem er!
Avatar billede eflow Nybegynder
16. oktober 2001 - 23:47 #26
oki, bare det sker lidt hurtigt, jeg har ellers tænkt på om der ikke var nogle herinde der arbejdede på jubii eller sådan noget, så vi kunne betale noget for at få smidt serveren op på deres linje..
Avatar billede evil_chief Nybegynder
16. oktober 2001 - 23:54 #27
okay cyberdude, håber at høre fra dig snart :)
Avatar billede device Nybegynder
18. oktober 2001 - 22:53 #28
Hallo....
Så er jeg klar med serveren....Jeg har lige fået den i dag. Jeg skal nok bruge resten af ugen til opsætning og div.

N.B. Der er utrolig mange der har sendt en e-mail til mig tak for det...Nu er vi snart i gang. Hvis jeg har overset nogen eller der er nogen der ikke har fået svar så beklager jeg meget, men de sidste par måneder har været meget indviklede....

P.S. Undskyld til alle dem der føler at der er gået meget lang tid siden sidst, men det var meget nødvendigt at få alt på plads, følte jeg. Der opstod mange spørgsmål og vi stod med mange ubekendte svar. Nu har jeg svar.
Nu har jeg fakta...
Avatar billede cyberdude Nybegynder
18. oktober 2001 - 23:07 #29
device -> jammen så smid dem her, eller send en mail til alle os som har skrevet til dig at vi gerne vil være med, så vi ved at der sker noget!

Får vi noget konkret her elelr via mail inden for de næste 24 timer, så stopper jeg den søgen jeg har indledt på en server!

/cyberdude
Avatar billede device Nybegynder
18. oktober 2001 - 23:15 #30
Jeg syntes lige vi skal køre igennem her et par dage så vi har mulighed for at samle op på dem der har mistet tålmodigheden med mig.....
Avatar billede device Nybegynder
18. oktober 2001 - 23:18 #31
KOLDE FAKTA

155 Mbit/sek på Telia\'s backbone.
>>Unix Cobalt RaQ 4 Server<<
256 MB ram (kan opgraderes)
450 MHz processor.
Yderligere info. :
Ubegrænset trafik (med forbehold/almindelig trafik)
24/7 service
oppetid:99,99%
>>Email Service<<
POP mailbokse
E- mail fremsendelse
E-mail Alias
Auto svar
>>Web site håndtering<<
FrontPage understøttet
Ubegrænset FTP adgang
Statistikker
Web baseret kontrolpanel
Mail kontrolpanel
Auto svar kontrolpanel
Mailinglister
Mailingliste kontrolpanel
>>CGI Service<<
Personlig CGI Directory
Installerede CGI scripts
Perl / PerlScript
>>Program Service<<
MySQL
PHP
ASP
>>E-commerce Service<<
Secure Server (SSL)
>>Multimedia Service<<
Macromedia Shockwave
Macromedia Flash
QuickTime
Real Audio/Video
Avatar billede cyberdude Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:01 #32
Der er stadig en del spørgsmål som skal besvares!

Priserne er det med eller uden moms ?
hvor mange domæner må man have på eks. 1 GB ?
hvem står som registrator, og hvad koster det at registrere .dk .com .net .org domæner gennem dem ?
(der er ikke noget ved at have egen server hvis man så skal betale 500 kr. pr. domæne man vil have oprettet på serveren, der er stadig nogle steder der tager så meget for det!)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
19. oktober 2001 - 11:07 #33
´.
Avatar billede evil_chief Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:36 #34
nu vi er igang med de spørgsmål, vil jeg gerne vide hvilken disk(e) der kommer til at side i?
Avatar billede stereophobic Nybegynder
20. oktober 2001 - 15:11 #35
Jeg er med ... men ... .o0(tænke, tænke)
Jeg har hørt at Mærsk Data Gruppen har opgraderet til en sindssygt hurtig backbone (vil ikke sige hvor hurtigt, i tror ikke på mig alligevel) ... men de hoster gerne store servere, til en overkommelig pris! De har ikke en egentlig prisliste ... men man kunne måske skrive en mail og spørge dem ad!

Desuden er deres serverpark stabil udover det normale!
Avatar billede repsac Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:13 #36
Som jeg tidligere (MEGET tidligere) har antydet er jeg med ... 50mb - i hvert fald hvis det er til de tidligere opgivne priser ...

SKAL jeg sende en mail til info...est.dk?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:18 #37
stereophobic> hvad er deres inet adresse, lyder spændene
Avatar billede cyberdude Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:24 #38
device -> sker der snart noget?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
17. november 2001 - 10:13 #39
og nu er det en måned siden de sidst var lyd fra device.... jeg melder fra og finder ud af noget andet!
Avatar billede muddi Praktikant
08. juni 2002 - 04:07 #40
Nu har jeg først lige fået nys om jeres lille projekt... er det blevet til noget, og er der mulighed for at købe ca. 500MB?

Det lyder som en meget god ide, og kunne for såvidt godt finde på at finde et sted hvor dette projekt kunne lade sig realisere, eventuelt med lidt indskudskapital i ryggen fra een eller flere virksomheder!