Avatar billede char Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:40 Der er 49 kommentarer

moral er godt dobbelt moral er dobblet så godt!!!

jeres fine banner \"GRATIS IT-HJÆLP ONLINE-----WWW.Eksperten.dk\"
dog skal man give point til højre og venstre og nogle gange BETALE for at få oplyst hvordan man laver forskellige ting?
jeg vil kalde dette her propogande på højt plan, fuck medlemmerne vi lever jo fedt på reklame pengene!!!!
nu sletter i sikkeret min account og alt muligt, det er jeg sådan set også ligeglad med, jeg gider ikke spilde min tid på fup og svindel.
fjern det banner!!!!

mvh.
Charlotte Lackved
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:48 #1
Det er jo sådan set gratis ide at points er cyberpenge og derfor ikke nogen seriøs betalingsform!

-Jonas
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. oktober 2001 - 14:49 #2
intet er vel gratis her i livet Charlotte.

Og hvis du ikke kan finde ud af ting, og de er så svære at andre skal bruge lang tid på at løse dem er betaling vel i orden?

Men så længe spørgsmålene er små/korte og præcise, bør pointsystemet selvfølgelig anvendes
Avatar billede thaufer Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:52 #3
det kan godt være de lever godt på deres reklame penge, men helt ærlig, der skal da også meget til at drive et site som eksperten...!
Avatar billede char Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:53 #4
nogen der kender en god side med billeder på?
point point point hvad så når man ikke har flere points, fordi man KOMMER her for at få hjælp og ikke kan tilbyde hjælp???? hvad så`??? jeres ide er ikke gennem tængt gutter....

mvh. Charlotte Lackved
Avatar billede thaufer Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:00 #5
ÆHLOOO, du får 5 pts hverdag!!!
Så kunne man jo spare lidt nogle gange.
Jeg fatter ikke folk som siger:
HASTER, HJÆLP!!!!!! JEG SKAL BARE HAVE LAVET DET HER HARDWARE TIL I MORGEN!!!!! Point: 300..

Come on! Det rager os andre om det haster...Og 60 er nok for et svært spm!!!
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:23 #6
char : Du får 300 point når du starter. Dem kan du spørge løs for, lige så tosset du vil, og forvalter du dem bare nogenlunde, så er der altså til en pæn sjat gode spørgsmål.
\"fordi man KOMMER her for at få hjælp og ikke kan tilbyde hjælp????\"
Ærlig talt, om du så havde en IQ på omkring stuetemperatur, så er der altså stadig en del kategorier hvor du kan være med. Eks: Design: Brugervenlighed, Design: Feedback, Design: Generelt, og Generelt: Site vurdering. For slet ikke at tale om Fri Debat hvor opskriften på ristaffel i går kunne indbringe dig 69 point. (link: http://www.eksperten.dk/spm/117352)
Yder du bare lidt er der altså masser af point at hente rundt omkring. Og efterhånden som du selv får svar på dine spørgsmål og lærer mere kan du jo så vove dig ind i andre kategorier.

Efter et kig på et par af dine spørgsmål kan jeg se at din egen deltagelse i dem ligesom løber ud i sandet efter et par timer. Respons på andres spørgsmål kan hjælpe MEGET i denne verden.
Accepter også korrekt besvarede spørgsmål som f.eks.: http://www.eksperten.dk/spm/111226 og http://www.eksperten.dk/spm/104399. Når folk får point for deres svar hjælper de gerne næste gang.

Og så lige for at rette en generel misforståelse:
Den ene admin for eksperten arbejder fuldtids på kodning af nye tiltag. Den anden bruger det meste af sin fritid på markedsføring og reklameaftaler. De tjener praktisk talt intet på deres bannere (hvor ofte klikker du f.eks. selv?), og har næsten ingen andre indtægtskilder. De kæmper dagligt med snydere og utilfredse brugere som dig, så giv dem lige lidt credit.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:30 #7
Du skal ikke komme på Eksperten kun for at FÅ hjælp.
Du skal også prøve at hjælpe ANDRE.

Det er en som en bnkkonto. Du er nød til at sætte noget ind for at kunne hæve.

Hvis alle havde samme indstilling som dig, at det er ok bare at FÅ uden at GIVE, hvem skulle så besvare spørgsmålene?

Din holdning er desværre ved at være ret udbredt herinde :o(
Avatar billede microtec Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:38 #8
... du har ikke deltage i ET ENESTE spørgsmål ud over dem du selv har oprettet.

Det er ikke særlig pænt gjort at du ikke lukker de spørgsmål, hvor du har fået svar. F.eks. http://www.eksperten.dk/spm/111226 fra 19/09-2001 kunne du have lukket for længe siden.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. oktober 2001 - 15:42 #9
parazite >> Flot !

Denne tråd var ved at udvikle sig til endnu én af dem med mudderkastning. Jeg håber din modne og velovejede kommentar maner andre til at moderer sit sprogbrug og holde fokus på spørgerens frustration, frem for personlige \'overgreb\'.

Charlotte >> Som parazite så rigtigt understreger er dette site ikke et fuldt kommercielt site drevet for egen vindings skyld. Men derimod resultaet af mange udvikleres (gratis) bestræbelser på at etablere et vidensforum med egne kulture og værdier. Som bruger kan man blive irreteret over mange forskellige mangler og finurligheder, men der er kun os selv til hele tiden at udvikle sitet. Og at du er irreteret over, at der står et banner og flimre er helt i orden - det er du såmen ikke ene om. Men jeg mener, at man godt kan forsvare det og håber at også du forliges med det en skønne dag.

Jeg er helt sikker på, at også du har noget, du kan hjælpe os andre med. Kik lidt rundt i kategorierne, så vil du opdage, at din viden ville kunne have hjulpet mange.

Op med humøret igen og rigtig god weekend - Tony :)
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:45 #10
tony_breindal : Takker! Og i lige måde. Rart at se at andre har samme holdning som mig mht. hvordan sitet drives. :)
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:49 #11
Char: Hvad står eksperten-point-mønten i? Hvilken værdi har den??

Du skal sq da bare være glad for at få hjælp, gratis!!!
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 16:49 #12
char> hvad med at få lukket eller give lidt respons på disse spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/104401
http://www.eksperten.dk/spm/104399
http://www.eksperten.dk/spm/111218
http://www.eksperten.dk/spm/111226

De kommer jo ikke rigtigt videre, vel?
Avatar billede microtec Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:36 #13
I http://www.eksperten.dk/spm/104401 kan jeg se at du er ved at \"en mega populær hjemmeside
vi tjæner penge ved banner reklamer\".
Du vil nok finde ud af at der ikke er mange penge i banner-reklamer mere.

Egentligt utroligt at du kan hidse dig sådan op over Ekspertens banner-reklame. Alle, der bruger nettet til daglig har da et \"indbygget filter\" i øjnene, der gør at man ikke ser dem. Det er derfor der ikke er penge i dem mere.

Prøv at finde ud af hvordan man bære sig ad, og hvordan tonen er, herinde. Du vil finde ud af at det er et godt site.

Du har ikke været her så længe, så velkommen :o)
Avatar billede char Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:09 #14
okay så jeg skal altså bruge megen tid på at gå rundt og svare på spørsgmål for selv at kunne spørge? Dette er en af disse grunde til piger ikke bruger internettet så meget, for skal man bruge det SÅ SKAL MANG BRUGE DET MEGET!!!!
jeg er ikke en 24/7 nørd tak godt arbejde!
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:18 #15
Øh... vi bruger jo også meget tid på at svare på dine spørgsmål? Hvori består det urimelige? De der yder kan nyde frugten senere. :)
Avatar billede char Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:18 #16
gratis min bare!!!
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:22 #17
char : Ej! NU må du tage dig sammen! Du kan zq da ikke forvente at folk vil hoppe og danse, bare fordi du ikke selv kan lave hvad du har brug for! Du yder noget, og får noget til gengæld - kan du ikke acceptere dette er du mere utaknemmelig end de fleste!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:35 #18
Det er første gang jeg har hørt en kvinde beklage sig over den måde Eksperten fungerer på.
Vi har trodsalt mindst 19 kvinder tilmeldt herinde (http://tdaugaard.place.nu/site_fotx/search.php?sex=2) og ikke én har beklaget sig.

Charlotte, det må være et eller andet hos dig der er gået galt for personligt har jeg selv været bruger af Eksperten i omkring 670 dage og i al den tid har jeg ikke hørt nogle specielt der har beklaget sig på den måde som du gør.

Sure, der er folk der ville ønske at point systemet var en by i Rusland (eller længere væk), men de acceptere det som det er og prøver at make the best of it.

Som parazite så flot siger, så er der mange muligheder for at tjene point selvom du ikke aner en disse om IT.

Jeg har selv engang oprettet et spørgsmål noget så langt væk fra IT som at få en opskrift på Spaghetti med kødsovs ... det har absolut intet med IT at gøre .. ligesom parazite siger med Ristaffel .. of site vurderinger .. du kan tjene point uden at vide en disse om IT
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 20:22 #19
char> Siger du også til din arbejdsgiver at du kun vil arbejde 20 timer om ugen, men have løn for 37???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:25 #20
Narj narj hotpop .. hun vil have løn for 37, men ikke arbejde en eneste ... *G*
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 20:26 #21
*lol*
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. oktober 2001 - 20:34 #22
tdaugaard

... make the best of it. :)

... men ikke arbejde en eneste ... :(

Prøv nu om I ikke kan holde fokus på spørgsmålet, frem for på personen. I bryder jer jo heller ikke selv om disse vendettaer. Kom nu gutter. Det her kan I godt rumme, prøv nu om I ikke kan hjælpe char i stedet for ... ik\' +:)
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:36 #23
tony_breindal : Selv jeg synes efterhånden det er svært at hjælpe hende. :)
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 20:40 #24
tony> med den indstilling hun har er det MGET svært at hjælpe hende! Hun HAR jo gjort det krystalklart at hun gerne vil have en hulens masse point så hun kan stille en helvedes masse apørgsmål, men hun siger jo samtidig at hun ikke GIDER at hjælpe de andre her på sitet. Sorry, men med den indstilling - ja så er hun desværre uden for mit område  :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:41 #25
tony_breindal:> Den måde hun fremlagde problemstillingen lagte op til den slags her. At vi har holdt de så \"sobert\" som vi har er et under givet den måde hun udtrykker sig på.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:42 #26
lagte = lagde
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:44 #27
Årh whad... Thomas, styr dit sprog - jeg kan knap følge med. :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:45 #28
parazite:> ;-)
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 20:45 #29
tdaugaard> er faktisk også overrasket over sproget... Men det kan MÅSKE have noget at gøre med at hun er Q???
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. oktober 2001 - 20:50 #30
tdaugaard  - 05/10 2001 20:41: Ja, men det kan du godt klare - det ved jeg, også selv om temperamentet koge lidt - kom nu det er fredag og hele verden smiler :)

Over and out, im\' of to redvine and \'hygge\' - see you around :)
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 20:51 #31
tony> see ya ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. oktober 2001 - 21:11 #32
hotpop:> Hmm .. historien meldte ikke om nogen alder ... måske det er der vi vil finde svaret på det noget så uhøflige sprog hun lægger for dagen (er der nogle her der kan snakke fint eller wha ? *LOL*)

tony:> hæ hæ .. \"hygge\" .. ja .. hyg du dig :o)
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 21:14 #33
tdaugaard> Det var da et par gevaldigt fine fraser du der har fået tiltusket dig - hvor har du hugget dem? *rofl*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. oktober 2001 - 21:23 #34
hotpop:> Tror De ikke vi er dannede her i Daugaard familien ? Her bliver der skam kun talt uhøfligt til Jul og andre højtider *LOOOL* hæ hæ .. ej .. mjae .. man må jo lyde lidt fin på den sometider, right ? :o)
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 21:26 #35
det er så sandt som det er sagt *g*
Avatar billede microtec Nybegynder
05. oktober 2001 - 22:33 #36
HVAD SKER DER HER!!!!

25 mails fra dette spørgsmål. Stop nu lige.
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 23:11 #37
microtec> vi var ved at diskutere chars opførsel eller mangel på samme :)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:18 #38
Det ligner mest en chat
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:20 #39
microtec : Indstillinger > Send kun en mail når der er nyt i spørgsmål. (Eller noget i den stil.) :)
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 23:20 #40
tjah.... det har du jo ret i :)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:25 #41
parazite >> \"ved jeg godt, din..\" *s*

Det hjælper jo ikke med tilbagevirkende kraft. Jeg har været væk fra maskineriet et par timer og så er der en bunke mail uden indhold.
I hygge-snakker vist nu :o)
Avatar billede char Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:19 #42
de enste ord i får fra min er: HAHAHAHAHAHA
Avatar billede microtec Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:43 #43
char >> Hvis du ikke forstår ideen, og vil efterleve de uskrevne regler for god opførsel, her på Eksperten, bør du slette din bruger-profil igen.

Du gør det under \"Indstillinger\", \"Afmelding\" og skal blot kilikke på \"Ja\".
Avatar billede parazite Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:31 #44
char : Ærlig talt - jeg tror ikke der er nogen herinde, der tvinger dig til at blive. Jeg gør i hvert fald ikke. Kan du ikke lide lugten i bageriet, så er du mere end velkommen til at smutte.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:58 #45
char:> Må jeg godt spørge hvor gammel du er ?
Avatar billede scriptworld Nybegynder
05. november 2001 - 15:36 #46
tdaugaard > Hun er ikke særlig gammel med en dårlig uddannelse..

Hun staver som en brækket arm, og kan ikke formulere sig korrekt!

Hvis hun bare smutter ned på torvet igen, til de andre sutter, og drikker lidt bajere igen, går alt i orden.

Ros til parazite og tdaugaard for at klare det så godt!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. november 2001 - 15:43 #47
scriptworld >> Uanset hvem spørgeren er i dette, eller andre tilfælde, beretter det ingenlunde til en så svinsk og personlig fremlæggelse som du kommer med her. Jeg vil bede dig om i fremtiden at modererer dit sprog og henviser i øvrigt til andre foraer hvor et sådant sprogbrug er en del af kulturen.

mvh. Tony
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. november 2001 - 15:47 #48
scriptworld det kan godt være at du har din egen opfattelse af char, men din udtalelse var langt over stregen, med lidt god skik bør du snarest trække den tilbage
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. november 2001 - 15:49 #49
oO(god opførsel og ordentligt sprogbrug koster ikke noget!!)