Avatar billede madgabz Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:50 Der er 4 kommentarer

Windows XP og Quake 3 Arena: Priority probs???

Hejsa der,

Jeg har IGEN fået mega-probs med et hakkende/laggende skærmbillede!

1. gang jeg så det var da jeg installerede w2k i sin tid, efter utroligt lang tids frustration fik jeg ENDELIG fundet ud af at det var Priority\'en på q3, som skulle sættes op, vha. af en lille *.bat-fil til at starte Q3 med! Og det kører smooth i w2k.

SÅ indstallerer jeg winXP!

Det samme som i w2k er problemet, så jeg starter med bat-filen ( \'start /high quake3.exe %1 %2 blablablabla\', og skærmbilledet er fedt igen! - indtil jeg begynder at bruge min BS2K og iTouch-kbd fra logitech! USB-bufferen fucker alle min bevægelser op, da det virker som om USB og/eller i/o-bufferen ikke får nok priority nu!

Prøv at kør en Q3A-ProMode demo i tempo-mega-lort (a la 50x-tempo!), så har i 2 % af min fornemmelse! - og hovedpine!

Er det bare bufferen, som skal prioriteres højere (og hvodden gøres det?), eller hvad hulen er der galt?

Kører q3 i normal-priority nu, så det kører med ca. 20% mindre FPS, samt et hakkende/laggende skæmbillede! :(((( Det er UMULIGT at spille godt sådan der!

What dælen do I do?

min gamebox:
duron 800
abit kt7-raid mobo (kører IKKE raid ;( - endnu!) 4in1-1.33 drivere
asus v7700 gf2 32mb GTS Deluxe gfx v. 21.81 detonator drivere
SB Live! lortelydkort!
Razer Boomslang 2K USB direkte i comp\'en!
Logitech iTouch KBD m. USB hub (2 stik)
384 mb ram
2 NICs - LAN og Sofanet

og... på FORHÅND TUSIND tak for ALLE vedkommende henvendelser!
Avatar billede hotpop Novice
03. oktober 2001 - 12:52 #1
Hvad version af XP kører du? Betaversionerne har nemlig lidt besvær med hasigheden i spil ;)
Avatar billede reptile Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:53 #2
Med den konfiguration skulle Q3 da gerne køre perfekt, uden nogen form for tweaking...
Avatar billede madgabz Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:55 #3
hotpop: kører XP Corporate v2600
reptile: OK, så er det derfor jeg skriver hertil! :D
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:08 #4
Lige en helt anden ting. Sound blaster Live! er et godt lydkort til prisen.