Avatar billede josien Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:53 Der er 13 kommentarer

Pris vurdering af site / koncept

Jeg har i lidt over 7 md kørt en konkurrenceside på nettet. Problemet er nu, at vi ikke længere har tid til at køre den videre selv, men vil være ærgelige over at lade idéen gå til spilde.

Derfor vil jeg gerne høre hvor meget I mener siden / konceptet kan sælges for.

Der er pt. 6.100 tilmeldte og ca. 4.000 af disse er tilmeldt det ugentlige nyhedsbrev.
Der er præmier i hus til de næste par måneder samt aftaler om mulig forlængelse af sponsorater.
Dagligt har siden mellem 800 og 1200 besøgende (ca. 900 i snit), (undtagen lørdage hvor der er ca. 700)... siden har ca.175.000 - 200.000 sidevisninger i måneden pt.

Til siden hører en admin side, hvor de mest gængse ting kan rettes.

Siden kan findes på www.lykkedyr.dk

Ud over internetdelen er der et grundrids af en historie om lykkedyrene som er godkendt af et forlag.
Grundhistorien om lykkedyrene kan ses under tegneserie i menuen, hvor der hver uge kommer et nyt afsnit... Javispillene på siden er i eget design og vi har de fulde rettigheder til dem.

Der er produceret T-shirts og sokletter med lykkedyrene på, og vi har også vareprøver og et godt tilbud liggende fra en nøgleringsproducent.

Der er endnu ikke udsendt nogle pressemeddelelser om konceptet.

Hvor meget mener I siden er værd, og har I kendskab til steder hvor sites sælges / købes ?

Evt. alternative forslag modtages også gerne.
Avatar billede sippo Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:01 #1
du kunne jo prøve og høre et andet konkuurrecesite.om det er har lyst til at køre den vidre
Avatar billede egede Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:03 #2
Det ser rigtig godt ud, men hvor mange penge får i ind?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:12 #3
det ser ud som om det er et godt koncept!

Hvilken indtjæning er der på sitet, dette vil sikkert også spille en hel del ind i hvad i kan få for det!

alternativt, kan jeg da foreslå at finde 1 måske 2 personer som har interesse i at køre sitet vidre, evt. blandt dem der er tilmeldt sitet! forhør jer der om der muligvis er en eller anden som syntes det kunne være sjovt, så kan/må vedkommende jo få de fleste reklame kroner/indtægter der kommer ind, dog skal der trækkes de udgifter fra som der er i forbindelse med at holde server / webhotel kørende!

Dette var blot et alternativ!
Avatar billede josien Nybegynder
02. oktober 2001 - 07:17 #4
Indtil nu har indtægten været begrænset, da vi har lavet bannerbytte for at komme op på et pænt besøgstal...

Hvis siden kan komme op på 250.000 månedlige sidevisninger har vi en aftale med AdPepper om, at de tager sitet ind i deres netværk...

Før vi lavede bannerbytte lå indtægten på mellem 1.000 og 2.000 kr. i måneden...

Dette tal kan dog sagtens blive højere, da der også skulle komme en \"bestil visitkort\" del på med ren royaltyaftale. dvs. et firma producerer og sælger og Lykkedyr får en procentdel af omsætningen.

På sokletter er avancen ca. 70% og T-shirts ca. 40% ... på nøgleringe vil avancen være på mellem 100% og 130%.

Håber det kan bruges :o)

Avatar billede nse Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:04 #5
Hvis I eller når I finder en pris. Kontakt mig lige, der kan være en mulig interesse...

nse@netinno.com
Avatar billede cholm Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:22 #6
100 % avance = I får nøgleringene GRATIS !

130 % avance = I får penge for at tage imod nøgleringene !

Den leverandør ville jeg da gerne samhandle med...:-)

/cholm
Avatar billede cyberdude Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:42 #7
cholm ->

Hvis man køber noget til 5,00 kr og sælger det til eks. 25,00 kr
Så siger min umidlbare hovederegning at man har en avance på ca. 300%, eller er det mig der er helt gal på den ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:45 #8
hehe, cyper har helt ret ;)

Hvorfor får jeg dette, når jeg går på siden:
Warning: Unable to connect to PostgreSQL server: Sorry, too many clients already in /dana/data/www.lykkedyr.dk/includes/dbi_pgsql.php on line 11

Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /dana/data/www.lykkedyr.dk/includes/dbi_pgsql.php:11) in /dana/data/www.lykkedyr.dk/includes/top.php on line 2

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /dana/data/www.lykkedyr.dk/includes/dbi_pgsql.php:11) in /dana/data/www.lykkedyr.dk/includes/top.php on line 2

NanoQ
Avatar billede cholm Nybegynder
04. oktober 2001 - 13:20 #9
cyberdude >>>

Salgspris: kr. 25,00
Kostpris:  kr.  5,00
Avance:    kr. 20,00

Avanceprocent:  20/25*100 = 80

Man holder altså avancen op imod salgprisen og ikke kostprisen...

Det man ønsker er jo at vide hvor mange procent af salgsprisen som er fortjeneste.

/cholm
Avatar billede cyberdude Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:24 #10
cholm -> ups ja det er da rigtigt..... my mistake, det er efterhånden lang tid siden jeg har regner avancer ud :-)
Avatar billede cholm Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:42 #11
cyberdude >>> Fint nok :-)
Avatar billede nesno Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:53 #12
?????????
cholm >>>

Købspris : 100 kr.
Salgspris : 200 kr.

Avance = 100 kr.
Avanceprocent = 100%

Bruttoavance = 100 kr.
Bruttoavanceprocent = 50% (100/200 * 100)

Der er forskel på Bruttoavanceprocent og avanceprocent.
Avatar billede vistodk Nybegynder
26. november 2001 - 06:39 #13
Hvad med evt at betale en for at køre den videre?
Dermed beholder du ideen, og de fleste penge.
Hvis du har 200000 hits pr md, så kan jeg godt lave dig et pænt overskud.

Kontakt mig hvis du er intresseret

admin@visto.dk
www.visto.dk