Avatar billede roed Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Personlig adressebog på netværk

Det må være muligt at lægge sin personlige adressebog (names.nsf) på et netværksdrev i stedet for i data-bibl. Men når jeggøer det og samtidig retter i notes.ini så får jeg en fejl, at den ikke kan finde en replika af den. Men det burde vel ikke være nødvendigt at replikere den fra egen harddisk til netværk. Er der nogen som kender den gyldne metode???
Avatar billede kmal Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:03 #1
Hvis du har et personligt drev på en central server kan du have din Notes kørende derfra, fremfor på din lokale harddisk. Det gør vi, så vi har alt med os overalt.
Avatar billede roed Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:15 #2
Ja, det har jeg hørt om. Men jeg ønsker kun at have adressebogen på netværk. Så er der ikke så meget trafik :o)
Avatar billede jjj Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:19 #3
du kan under file/preferences/user preferences, og så vælge mail and news vælge local address books, her må du kunne vælge et nerværksdrev.
Avatar billede roed Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:27 #4
Man kan vælge flere adressebøger der. Men du kan ikke erstatte den names.nsf som står der, med en på et netdrev. Heller ikke hvis man rette i Notes.ini
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:40 #5
Du kan lægge din NAMES.NSF ud på et netværksdrev, og derefter lave en DIR fil, som peger på dette drev.

Du laver en DIR fil ved at oprette en tekst fil, og skrive stien til, i dette tilfælde, din adressebog (eks.: U:\\ADRESSER\\NAMES.NSF). Filen kan hedde hvad som helst, f. eks. ADRESSE.DIR, bare den har filtypen .DIR. Placer filen i DATA folderen. Notes vil nu opfatte denne henvisning som en underfolder til DATA folderen.

Husk at rette henvisningen under preferences, og vær opmærksom på at du selvfølgelig skal være logget på netværket inden du starter Notes.
Avatar billede roed Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:53 #6
Sådanne Marianne!!! Det var lige det jeg søgte, takker.