Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 16:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Serverforbindelse

Jeg har i dag downloadet en gratis firealarm fra Zonealarm samt opdateret følgende som en samlet pakke fra Windows Update:

Vigtige opdateringer

Sikkerhedsopdatering, 2. april 2001
124 KB/ Overførselstid: < 1 min.
Denne opdatering løser sikkerhedsproblemet \"Erroneous VeriSign-Issued Digital Certificates Pose Spoofing Hazard\" og er omtalt i Microsoft Security Bulletin MS01-017. Hent den nu for at forhindre en uautoriseret bruger i at afspille programkode på din computer ved digitalt at signere programmer som \"Microsoft Corporation\".

Opdatering til \"Windows Share Level Password\"
212 KB/ Overførselstid: < 1 min.
Denne opdatering løser problemet \"Windows Share Level Password\" i Windows 98 og Windows 98 - 2. udgave. Hvis en computer, der er tilsluttet et netværk, har aktiveret deling af filer og udskrivning og har delt mindst én mappe, kan en bruger på netværket få uautoriseret adgang til mappen. Denne svaghed skyldes den måde, adgangskoden for delingsniveauet implementeres på computere, der kører Windows 98. En ondsindet bruger kan udnytte denne svaghed og anvende et særligt klienthjælpeprogram til et share uden at kende adgangskoden og kan således hente, redigere eller slette enhver fil på det pågældende share. Hent den nu for at forhindre uautoriseret adgang til filer, der deles via et netværk, som anvender sikkerhed på shareniveau.

Sikkerhedsopdatering, 17. marts 2000
227 KB/ Overførselstid: < 1 min.
Denne opdatering fjerner sikkerhedsproblemet \"DOS Device in Path Name\", der blev fundet i Windows 98 og Windows 98 - 2. udgave og er omtalt i Microsoft Security Bulletin MS00-017. Hent den nu for at forhindre en ondsindet bruger i at få din computer til at gå ned ved at aktivere en fil eller mappe med en sti, der indeholder visse reserverede ord.

Sikkerhedsopdatering, 17. januar 2000
1053 KB/ Overførselstid: 1 min.
Denne opdatering fjerner svagheden \"Malformed RTF Control Word\" og er omtalt i Microsoft Security Bulletin MS00-005. Hent den nu for at forhindre en ondsindet bruger i at sende en misdannet e-mail for at få din e-mail-tjeneste til at gå ned.

Sikkerhedsopdatering 1, 29. november 1999
198 KB/ Overførselstid: < 1 min.
Hent den nu for at forhindre en ondsindet bruger i at anvende source routing til at få fat på netværksoplysninger via din Windows 98-computer og til at beskytte computerens ydeevne, når den møder fragmenterede datapakker.

Sikkerhedsopdatering, 12. november 1999
137 KB/ Overførselstid: < 1 min.
Denne opdatering fjerner \"File Access URL\"-svagheden i Microsoft Windows® 98. Hvis du installerer denne opdatering, kan du forhindre et ondartet Websted eller en e-mail i at udnytte svagheden til at få computeren til at gå ned eller køre tilfældig kode.

Sikkerhedsopdatering, 9. september 1999
187 KB/ Overførselstid: < 1 min.
Denne opdatering fjerner et problem i den Telnet-klient, der leveres som en del af Windows 98 og er omtalt i Microsoft Security Bulletin MS00-033. Problemet kan give en bestyrer af et Websted mulighed for at foretage ondsindede handlinger på en besøgende brugers computer. Denne Webside kunne f.eks. konfigureres til at oprette, slette eller redigere filer, omformatere harddisken eller sende data til eller fra en Webside.

Sikkerhedsopdatering, 27. maj 1999
486 KB/ Overførselstid: < 1 min.
Hent denne programrettelse for at fjerne to sikkerhedsproblemer i Internet Explorer. Det første problem kunne gøre det muligt for vilkårlig programkode at blive afspillet på computeren. Det andet problem kunne gøre det muligt at læse harddisken.

Når jeg nu går ind i Outlook Express får denne meddelelse:

Forbindelsen til serveren kunne ikke etableres. Konto: \'mail.x-libris.dk\', Server: \'127.0.0.1\', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Jeg har før været ude for at der ikke kunne etableres forbindelse til serveren, men som regel har problemet løst sig selv efter nogle få timer, men nu har forbindelsen til serveren ikke kunne etableres fra omkring middag.

Har det noget at gøre med det jeg har downloadet?

Avatar billede hotpop Novice
30. september 2001 - 16:58 #1
i baren ved siden af uret sidder zonealarm ikonet - står der \"za\" eller er der kryds over?
Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 17:00 #2
Server: \'127.0.0.1\'

Det tyder på at posten bliver hentet fra din egen PC - stemmer det?

Ellers skulle du måske tjekke dine kontoere i OutLook Express
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 17:19 #3
Der står ZA uden kryds over i baren.

Jeg har mine e-mail konti via min e-forretning, som er en Webshop fra Dandomain. Derfor \"mener\" jeg at posten bliver hentet hos Dandomain.
Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 17:26 #4
iowa->Har du tjekket dine Konti\'s indstillinger? - og tjekket at der ikke er rode rundt med dem.

Går du fra at OE har lov til at gå igennem din Firewall.
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 17:37 #5
Tilsyneladende ikke for jeg får denne besked:

The firewall has blocked Internet access to your computer (HTTP) from 195.215.177.9 (TCP Port 4125) [TCP Flags: S].

Jeg prøver lige at se hvordan jeg tillader adgang for OE.

Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 17:45 #6
195.215.177.9 - det er et IP-nummer fra TeleDanmark\'s KabelTV-modem(eller noget i den retning)

Det skulle gerne ikke have noget med din mail at gøre.
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 17:46 #7
Der er adgang for OE!
Og umiddelbart ser det ikke ud til at der er fejl i kontiernes indstillinger.
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 17:48 #8
Det er ADSL. Hvordan fandt du ud af hvor nummeret hører til? Det har jeg ofte ønsket mig at vide.
Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 17:50 #9
jowa->Indtastede det i boksen her :
http://www.geektools.com/cgi-bin/proxy.cgi

har du kontaktet din mail-udbyder for at høre om det er dem, der har problemer?
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 17:55 #10
Tak for tippet.
Nej, min mail-udbyder træffes ikke i weekenden. Men jeg har lige overvejet om jeg skal slette alle e-mails konti og oprette dem igen.
Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 17:57 #11
jowa->Prøv at tjekke alle dine indstillinger fra din udbyder. Altså om Serverne er angivet rigtigt, og alt det andet sjove.

Kunne være sådan noget..
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 18:00 #12
Jeg prøver. Det tager lige et lille stykke tid.
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 18:19 #13
Det så ganske korrekt ud, indtil jeg startede min 10 år gamle IBM op og der kunne se, hvordan indstillingerne så ud, da den var på nettet.
Så nu fungerer alt upåklageligt igen.

Men hvordan kan det være at indstillingerne pludselig forandrer sig? Er det p.g.a det jeg har downloadet?
Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 18:24 #14
Det er ikke helt utænkeligt, at noget kan ændre sig hvis man installerer patches. Men det har jeg personligt ikke oplevet.
Har dog prøvet det med Norton Antivirus, den ændrer f.eks også POP-serverne under indstillingerne.
Det betyder, at man ikke kan hente mails, før man har lavet det tilbage til det \"oprindelige\" igen.

Det var såmænd bare derfra jeg fik min mistanke.
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 18:28 #15
Jeg har slettet Norton Antivirus i dag, da jeg forleden installerede Kaspersky. Men den burde da ikke tage noget med sig!
Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 18:32 #16
Det burde den ikke, men f.eks Norton ændrer pop3/smtp til pop3.antivirus.com - og den ændrer også dit brugernavn/login.
Og den smider også ganske umotiveret 127.0.0.1 ind som en af serverne.

Så slutresultatet er at man ikke kan tjekke mails medmindre man ændrer på indstillingerne.
Avatar billede jowa Nybegynder
30. september 2001 - 18:35 #17
Det er rart at vide til en anden gang.
Mange tak for din hjælp, det har sparet mig for mange hovedbrud.
Avatar billede prodic Mester
30. september 2001 - 18:38 #18
Jamen det var så lidt - det primære, er at du igen kan tjekke dine mails. Samt at din maskine nu er sikker igen.

Takker for pointene.