Avatar billede hkta Nybegynder
28. september 2001 - 09:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Palm/Notes

jeg har problemer med at få palm til at virke med winn 2000. Den skal synkronisere med Lotus Notes, det har virket en gang, efter jeg installerede skiftevis HotSync og EasySync gentagende gange. Hvorfor det kun virkede den ene gang er et stort irretationsmoment for mig. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede spine Nybegynder
28. september 2001 - 09:11 #1
prøv at opdatere din version af Hotsync til 4,5 hjapl for mig... findes på
www.palm.com
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
28. september 2001 - 10:25 #2
Du skal installere \"Palm Desktop Updater\" ( http://www.palm.com/support/downloads/palmhs_update.html ), som opdatere HotSync manageren, så det duer under Win2000 (så kan du også synkronisere via IR, hvis det skulle have nogen interesse ;).

Du skriver ikke hvilken model Palm du har, men hvis det er en ældre model, så bør du også opgradere dens OS til nyeste version: http://www.palm.com/support/downloads/update353.html
Avatar billede hkta Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:06 #3
Jeg har prøvet begge dele, men intet hjalp. Det mystiske er at det duede den éne gang
Avatar billede spine Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:07 #4
har du prøvet at geninstallere alt inkl. evt. nyere version af notes??
Lotus software er jo ikke kednt for ensartethed i fejlen altid ;-)
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:08 #5
Jeg havde også nogle problemer i starten (især med den infrarøde) med at få det til at fungere under Win2000. Jeg har en gammel Palm III.

Det jeg gjorde var at afinstallere EasySync og Palm Desktop. Derefter installerede jeg Palm Desktop i en gammel version (v. 3.03), og fravalgte alt andet end HotSync (jeg har ikke brug for andet), og derefter EasySync (nyeste version).

Derefter opgraderede jeg Palm DeskTop til version 4.01. Herefter installerede jeg Palm Desktop Updater, http://www.palm.com/support/downloads/palmhs_update.html, og tilsidst installerede jeg EasySync en gang til.

Før alt dette havde jeg opgraderet Palm\'en med nyeste OS v. 3.3.

Meget omstændig fremgangsmåde, men det virkede!!! :-)
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:12 #6
P.S.: Jeg tror kun ovenstående fremgangsmåde var nødvendig, fordi jeg har sådan en gammel Palm.
Avatar billede osj Nybegynder
04. oktober 2001 - 23:58 #7
Jeg har selv haft problemer med Palm og har som du selv skriver løst problemet ved at installerer Hotsync og easysync igen, det jeg så gør er at resette min palm før jeg prøver at lave en sync igen.Evt. kan du slette mappen Palm i roden c: før du installerer igen.
Avatar billede hadro Novice
14. oktober 2001 - 12:36 #8
For det første ska du have noget plan desktop software installeret...det skal du gøre først. Derefter skal du installerer easysync....
Du har ik helt præcist beskrevet hvad fejlen er/eller hvilken meddelelse der kommer op, men husk at kontrollerer at dit notes bruger er sat rigtig op.
Beskriv evt videre omkring fejlen
Avatar billede hadro Novice
14. oktober 2001 - 12:37 #9
palm desktop software installeret ik!.....ik plan
Avatar billede hkta Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:20 #10
Fejlen ligger i at når jeg vil synkronisere, altså ved at trykke på \"Synkronice\" på den mobile kalender, sker der bare ikke noget.
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:30 #11
Har du kontrolleret at HotSync bruger den rigtige COM port? Under \"Setup\" og \"Local\" skal du vælge den COM port, som cradle\'en er tilsluttet.
Avatar billede jjj Nybegynder
20. oktober 2001 - 21:30 #12
der kan være flere problemer får du en fejlmeddelelse? og hvilken.
prøv først at se om der en patch til din palmpilot, der har været fejl i V\'eren, men det kan du se mere om på deres hjemmeside.

ellers har jeg oplevet problemer med busyname feltet, hvis der f.eks. er en fejl i et dokument i kalenderen så stopper easysync bare og hopper ud af syncroniseringen - sker det også for dig?

for så er det nememste at fjerne dokumentet, hvis du ikke gør det kan du installere programmet ligeså mange gange du vil uden at det bliver bedre.
Avatar billede hkta Nybegynder
21. november 2001 - 14:53 #13
Jeg lader opgaven ligge et stykke tid, men vender tilbage når jeg har mod på det igen. Forløbig tak