Avatar billede vikingenuffe Nybegynder
26. september 2001 - 15:39 Der er 7 kommentarer

Støjdæmpning af kabinet !

Kunne godt tænke mig nogle links/ideer til støjdæmpning af et hightower kabinet ??
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 16:26 #1
Der findes jo Noice-Controls ShutUp! måtter.
De skulle efter sigende virke nogenlunde.
Test:
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainShutUp.asp

Du kunne også gøre det at du lagde tæpper ind i kabinettet.
Det er svært at skære til og lime fast, men når det først sidder der, så virker det rigtig for alvor.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 16:26 #2
Hvilke blæsere har du nu?
Og evt. harddiske, da de også tit larmer..
Avatar billede vikingenuffe Nybegynder
26. september 2001 - 16:43 #3
Ja måske jeg kunne nappe et stykke af gulvtæppet inde under sofaen !? - det er der ingen der ser.

Njahh...OK.Noicecontrols løsninger ser gode ud !
Det er primært min cpu blæser jeg kan høre, samt to kabinetblæsere (80mm)
Min harddisk har jeg her i samme åndedrag tænkt mig at hænge op i nogle gummibånd !
Avatar billede bbs Nybegynder
26. september 2001 - 16:45 #4
Du kan gå ud i en tæppe-handler og kigge.
Tag det der er tungest, da det derfor er sværere for lyden at trænge igennem.

Hmm, er det standard-kabinet blæsere?
Du kunne jo også købe en Noice Control cpu-blæser, de larmer jo heller ikke så gjaldt.

Af kabinet-blæsere, så skal du kigge efter Papst eller Sunon på www.studiedata.dk.
Det er god kvalitet, og de larmer for det meste ikke så meget.
Avatar billede msmows Nybegynder
26. september 2001 - 23:56 #5
En forhandler af hårde hvidevarer eller en autoudstyrsforhandler kan levere \"asfalt\"- eller \"blygummi\"-plader. De dræber kabinettes resonans.
Avatar billede bbs Nybegynder
27. september 2001 - 15:09 #6
Hey fedt, det er min far (forhandler af hårde hvidevarer), tak for tippet :)
Avatar billede msmows Nybegynder
27. september 2001 - 18:39 #7
Velbekomme. Husk at det kan være en god ide at sætte det på i mindre strimler. Kan også sættes på cdrom/dvd-drev, bag på pladen bundkortet er spændt op på, men kun små stykker, pga. varme, det skal bare dæmpe resonanssvingninger.