Avatar billede flemmingc Praktikant
09. februar 2000 - 20:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FP contra PWS

Unable to connect to a server at "webpc"** on port 80 (socket code 10065) - det er beskeden jeg får når jeg prøver at uploade med FP98.

Denne besked er kommet efter jeg har installeret PWS ( Personal Web Server ) for at kunne køre ASP.

Jeg er snart desperat - hvad er mit problem. Vil det løse noget at benytte FP2000 I stedet ?

Note
** Min pc er navngivet webpc
Avatar billede graf Nybegynder
09. februar 2000 - 22:35 #1
Drop for guds skyld FP 98. 2000 er langt bedre.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
10. februar 2000 - 00:01 #2
Ja, men efter min FP2000 pludselig er begyndt at halte mit system (NT4) hvis den støder på et baggrundsgif af en hvis størrelse, så ved jeg snart ikke, hvad jeg vil anbefale. Jeg har reinstalleret FP2000 fra bunden af - men fordi de f(/&/¤& Office2000 programmer deler en masse filer er problemet der stadigvæk. Men klart: sålænge det virker er FP2000 federe en FP98. Men det MÅ kunne gøres bedre!
Dit problem: Tjek dine extensions.
Avatar billede manon Nybegynder
10. februar 2000 - 04:53 #3
Hej flemmingc
Jeg har gang på gang været udsat for det samme, når FP skulle geninstaleres.
Og Microsoft har til d.d. ikke kunne komme med en løsning på problemet.

Den måde jeg er kommet uden om problemmet, er at afinstal. FP + mit modem og opkaldscript ( netværk via modem, under "denne computer2 ).
Først afinstl. du FP så skal du manuelt fjerne mappen Frontpage webs, som ikke bliver slette automatisk. I mappen Frontpage Web ligger der 3 filer (httpd/access/srm) som skal slettes helt.

Derefter genistl. du FP og så burde det virke. Husk også at geninst. dit netværk via modem opkald.

Ellers gik her:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q194/5/42.ASP
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Prodref/571_faq.htm

Håber du får det til at lykkes.

\manon
Avatar billede manon Nybegynder
10. februar 2000 - 04:53 #4
Nå ja - efter du har afinst. FP + FP webs mappen, skal du slette dit opkaldscript og modem - slukke PC´en - og så genistl. du frontpage FØR du installerer dit opkald og modem.
Ved opkald menes den "netværk via modem" du har i mappen "denne computer"
Husk at skrive dit password og ID nummer til dit opkaldscript op!

\manon
Avatar billede flemmingc Praktikant
10. februar 2000 - 14:18 #5
Jamen, det vil jeg så prøve...
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2000 - 23:27 #6
Der er lige kommet et AsP program til Frontpage 2000, hvad med at prøve det.
Avatar billede flemmingc Praktikant
19. februar 2000 - 23:44 #7
Jo tak.. det var sgu ikke lige sådan. Måttet reinstallere hele maskinen 4 gange - ja du læste rigtigt 4 gange.

Nu kan jeg så køre aps og uploade med FP98 - storartet. (hvorfor du manon får de 30p )

Men men solen skinner ikke endnu.. når jeg uploader ændres min Default.asp til Default.htm ??? Hvorfor nu det OG OG OG, som om det ikke var nok... jeg kan ikke bruge de automatiske mailformularer, som ligger i FP. Når jeg har uploadet siderne kommer følgende frem på forsiden: [FrontPage Save Results Component] - og forsøger man så at trykke send kommer følgende fejlmeddelelse frem: Cannot run the FrontPage Server Extensions' Smart HTML interpreter on this non-HTML page

Jeg er mere end villig til at betale min vægt i point for et svar. (100p)

Jeg opretter et nyt spørgsmål til dette formål..

=;-)
Flemmminc

PS. Jeg vejer altså ikke 100 kg - bare en talemåde - get it ;-}