Avatar billede mrlaske Nybegynder
26. september 2001 - 10:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Install win98 på HD

Hej
Jeg har problemer med at installere win98 på en af mine harddiske. Har taget en af mine diske fra min w2k, formateret den tilbage til basic, sat den til primær på min primær ide-controller, men når jeg prøver at boote på en 98-skive el. eller vha. 98 startdiske, så sker der ingen ting, andet end den melder, at den ikke kan boote fra disse. Fatter det simpelthen ikke??????????
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. september 2001 - 10:49 #1
boot fra en win98 startdiskette og skriv
sys c:

så bliver systemfilerne overført fra disketten til c-drevet og der kan bootes på det.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. september 2001 - 10:50 #2
hvis det ikke virker, skal du have fat i fdisk på startdisketten og checke at dit drev er sat til aktiv partition.
Avatar billede mrlaske Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:35 #3
Har fået den til at boote på en 98 skive vha. en 98 bootdisk, men nu stopper selve installationen når CD\'en skal til at starte selve installationen af filerne. Dvs, at den har kørt på skiven, har valgt danish keyboard osv., men når den som sagt skal til at begynde med selve instllationen, så fryser den fuldstændig......
Avatar billede robotten Praktikant
03. oktober 2001 - 12:34 #4
Luder som en RAM fejl. Når installationen når til den ødelagte del i rammen, stopper den. Har du mulighed for at prøve med noget andet ram, evt. tage et enkelt modul ud?

/Robotten
Avatar billede robotten Praktikant
03. oktober 2001 - 12:36 #5
Luder = lyder ;)
Avatar billede robotten Praktikant
03. oktober 2001 - 14:46 #6
Og løsningen var?
Avatar billede mrlaske Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:24 #7
Har ikke prøvet det endnu, men skal nok give besked...
Avatar billede robotten Praktikant
03. oktober 2001 - 15:30 #8
Går ud fra, at du så må være ny her på Eksperten?
I så fald, er det ikke nødvendigt at acceptere svar, før end man lige har nået at afprøve givne forslag. I så fald de ikke viker alligevel, er der jo brændt et spm. af (med el. uden point, whatever), uden at det har givet en løsning.

/Robotten
Avatar billede mrlaske Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:11 #9
Du mener måske kun man skal belønnes hvis ens forslag virker..det kunne jo også være en kombination, nå men lad det nu ligge.
Det er i hvert fald lykkeds mig at install 98, så det er jo bare fint.