Avatar billede donnib Nybegynder
25. september 2001 - 12:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man fjerne Mandrake 8.0 ???

Hej !
Jeg er daglig bruger af win2k og nu vil jeg gerne installere Linux på en ny partition. Hvis jeg nu beslutter mig for ikke at beholde den kan jeg så bare fjerne partitionen uden at Linux kommer op i bootmenuen mere ?? Hvordan kan man undgå at installere LILO??
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
25. september 2001 - 12:31 #1
Er med på en lytter :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. september 2001 - 12:59 #2
Du kan fjerne linux ved at køre fdisk og så slette alle der er, (eller alle Linux)

Og så kører du

fdisk /mbr for at slette din Master Boot Record så Lilo også kommer ud

//Anders
Avatar billede donnib Nybegynder
25. september 2001 - 14:50 #3
Ja men ødelægger det så ikke min win2k partition også ! Linux og Win2k kommer til at ligge på samme hd men selfølgeligt på to forskellige partitioner.
Avatar billede all-technology Nybegynder
25. september 2001 - 17:04 #4
Hej.

Du kan godt bruge fdisk uden at ødelægge dit windows.
Hvis du ikke vile bruge lilo gaar jeg ud fra
at du vil bruge en windows boot loader.

Der er en mini-howto
<a  href=\"http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/Linux+NT-Loader.html\">her</a>
Avatar billede donnib Nybegynder
25. september 2001 - 18:43 #5
ups jeg kom vist til at afvise din svar også ! Det er første gang jeg bruger denne forum så i må lige bære med mig :).

tak til all-technology også
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. september 2001 - 18:52 #6
all-technology  -> Vil du ikke lige have de 30 point ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. september 2001 - 18:54 #7
Avatar billede all-technology Nybegynder
25. september 2001 - 18:56 #8
Det vil da vaere dejligt.
Jeg er selv ny paa eksperten,
kan man overfoere point direkte ?