Avatar billede snapz Nybegynder
24. september 2001 - 09:46 Der er 19 kommentarer

ibm bærbar password

er der nogen der kan unlocke en ibm a20p thinkpad som har et supervisor password? eller ved hvordan man gør?
.har prøvet og fjerne cmos batteriet i et stykke tid, hvilket ikke hjælper :(
hjælp
vh snapz
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. september 2001 - 09:47 #1
Ellers spørg ejeren. ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 09:50 #2
Du kan intet stille op, ejer du den kan du henvende dig til IBM og få ordnet den sag!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 09:51 #3
200 point er alt, alt for meget, sæt det til 20 point!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
24. september 2001 - 09:53 #4
I følge IBM kan man ikke knække passwordet, men for 799 $ sætter de et nyt systemboard i (:

kanon kunde service

Prøver lige at finde en cracker
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. september 2001 - 09:55 #5
-sofus->> Det skal du nok ikke prøve. Ihvertfald ikke noget jeg vil anbefale.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. september 2001 - 09:57 #6
sofus> Det er altså absolut ikke kotyme med hackere, crackere og andet godtfolk, du risikerer at blive smidt ud af Admin!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
24. september 2001 - 10:00 #7
Hmmmmm der er ikke noget forkert i at fjerne et bios password på egen pc.. desuden er det umuligt ):
Avatar billede -sofus- Nybegynder
24. september 2001 - 10:06 #8
fandt denne tekst:

IBM ThinkPads can have up to three levels of security passwords. (1) Power-On Password - This password is stored in the system bios, and can be cleared by disconnecting all batteries, or by shorting a jumper. (2) Hard Drive Password - This password is stored on the hard drive itself. Therefore, moving a drive that is protected in this manner to another computer will not allow you to access the drive (unless you know the password). This can be defeated by shorting a jumper on the hard drive itself, but on most ThinkPad models, this will require that the drive housing be partially disassembled. (This will likely damage the drive housing on 760 class machines. 770 class drive housings should be able to be reassembled without too much difficulty. 600 class machines do not have any drive housings. I don\'t know about other models). (3) Supervisor Password - This is a combination of Power-On and Hard Drive password. This requires that these two passwords be identical. If a hard drive is removed from a machine with a supervisor password, the hard drive cannot be accessed (as with a hard drive password), and the ThinkPad will not boot - even with another hard drive. These can be bypassed by clearing the hard drive and power-on passwords seperately.
Avatar billede robotten Praktikant
24. september 2001 - 10:07 #9
Hmmm... mange bios\'er, har en slags bagdør. Dvs. at selvom der er lagt andet pw på af ejeren, så er der nogle der altid virker. Hvad disse er, og hvordan de lige findes, kan jeg måske finde ud af. Men så er det lige, om det ligger i gråzonen....

/Robotten
Avatar billede -sofus- Nybegynder
24. september 2001 - 10:08 #10
sååå jeg vil nok sige det samme som apollo.. spørg ejeren... det andet er umuligt

eller prøv evt at skrive password eller secret som password (:
Avatar billede snapz Nybegynder
24. september 2001 - 15:47 #11
robotten> hvor kan jeg finde passwords? :)
Avatar billede snapz Nybegynder
24. september 2001 - 15:49 #12
jamen det må da kunne lade sig gøre???? kortslutte nogle jumpere eller noget? :)
Avatar billede robotten Praktikant
24. september 2001 - 15:55 #13
Her er et par stykker...

http://www.pwcrack.com/BIOS/bios.html
Avatar billede snapz Nybegynder
24. september 2001 - 16:01 #14
det er jo bare hvilken bios der sidder i? det står hverken i manualos eller andre steder, hvordan finder jeg ud af det? har også prøvet at skille den totalt ad, men ikke skyggen af noget navn nogen steder ;(
Avatar billede robotten Praktikant
24. september 2001 - 16:05 #15
snapz>> prøv lige at kigge siden lidt igennem, evt. bladre lidt ned på den - der står de lige så fint....
Avatar billede snapz Nybegynder
24. september 2001 - 16:06 #16
har også hørt noget om en recovery cd man kan bruge? det er bare lige hvor man får fat i sådan en?
jeg er da ikke bleg for at indrømme at lortet jeg har købt, sansynligvis er lidt varmt, og regner egenteligt også med at sende HD eller data til den rette ejer hvis jeg får den åbnet, han har jo sikkert fået er statning nu, men det er jo lidt svært og erstatte tabt data :)
Avatar billede snapz Nybegynder
24. september 2001 - 16:09 #17
lol jaja det har jeg set, og har også prøvet næsten alle sammen, men det kunne bare være nemmere hvis jeg kunne finde ud af hvilken bios der sidder i lortet jo :) så kunne jeg måske også være heldig og finde en motherboardmanual eller noget andet...
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2001 - 07:59 #18
Træder ud af dette spm.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:33 #19
Er det ved at være lukketid?