Avatar billede charon_dk Nybegynder
07. februar 2000 - 23:23 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Eicon DIVA T/A ISDN Modem...piece of S"¤#.

Efter jeg har gransket de forskellige indlæg vedrørende problemet med dette modem og gjort brug af de forskellige forslag har jeg stadig problemer med Eicon DIVA modemet. Er der ikke andet man kan gøre, som f.eks. at bruge forskellige programmer til at tune internet-forbindelsen (TweakDUN eller andre). Hvad med hardware, hvilke dele er nødvendig at udskifte for at komme problemet til livs. Ups, glemte lige hvad mit problem var...

Jeg har nogle gange en data overførsel på kun 8-100 bps og en enkelt gang er jeg blevet logget af udbyderen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. februar 2000 - 23:38 #1
Nu skal du bare se her! Her er der kræs at hente til Eicon Diva modemmet! Inklusiv ny firmware er der osse programmet SHSMOD der sparker lidt liv i dine com-porte! jeg kører selv med programmet og har opnået downloadhastigheder på ca. 14.7 kb/sek med 128 kb bundling og 8 kb/sek ved 64 kb!
http://home.worldonline.dk/~prk/diva/
http://www.eicon.dk/support/default.htm

endvidere er der en opsætningsvejledning med som ALLE kan forstå! *GG*
Avatar billede charon_dk Nybegynder
07. februar 2000 - 23:43 #2
>>kimrosgaard
Har prøvet SHSMOD, virkede ikke.
Er der ikke noget med at du skal have det korrekte MB.

PS. Hvordan jorder man sin PC'er og hvor billigt kan det gøres.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. februar 2000 - 23:49 #3
De chipset der kræves skal være af et af følgende typer:
ALI:
M1543(Aladdin V south bridge)

NS:
PC87308
PC87307/87317
PC97307/97317
PC87309
PC87338

SMC:
37C665IR/666IR
37C669/669FR,37N769
37B72x/77x/78x/80x,37C67x/68x/93x/93xAPM/93xFR,37M60x/61x,37N958FR

WinBond:
W83877TF(TF only, A/F/AF not supported)
W83977F/AF/TF/ATF

Mit chipset er af WinBond-typen
Mht. til jording af pc'en ...tjaa...i og for sig burde det vel være nok hvis du bruger et 3-benet 220v stik med ledning til den i stedet for det 2-benede der som regel følger med!
Avatar billede charon_dk Nybegynder
07. februar 2000 - 23:53 #4
Mit MB er et PCCHIPS M720.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. februar 2000 - 23:55 #5
der er osse et program med der checker om dit motherboard har det korrekte chipset! giv mig dit icq nummer eller email, så skal jeg sende dig det! ;-)
Avatar billede charon_dk Nybegynder
08. februar 2000 - 00:00 #6
ICQ:59978583
Email:charon_dk@get2net.dk
Avatar billede silberbauer Nybegynder
08. februar 2000 - 00:30 #7
SKYND dig at fjerne IP_headerkomprimering (TCP/IP-indstillinger i opkaldsforbindelsen), softwarekomprimering (servertyper), opgrader evt. til sidste nye firmware-version. Hvis du kører mod World Online, så slå STAC kompression fra med INIT-strengen: AT$CP=0 (proppes i kontrolpanel/modem/egenskaber/forbindelse (eller tilslutning)/avanceret -> feltet yderligere indstillinger.

Kimrosgaard: Det nytter jo ikke noget med at trebenet stik, hvis du ikke har et jordet stik i huset - det er det de færreste der har derhjemme :) Pas på med at jorde modem eller maskine mod radiaor eller lign. - jordpotentialet kan være forkert og smadre hele dynen. Hvis man er rigtig uheldig, altså.
Avatar billede charon_dk Nybegynder
08. februar 2000 - 01:23 #8
>>silberbauer

Jeg har prøvet de ting du foreslår, hvirker ikke.
Med hensyn til udbyder så har jeg get2net. Hvirker det også med init-strengen hos dem.

Angående jording hvor kan man så jorde PC'eren hvis ikke i stikket.
Avatar billede koep Nybegynder
08. februar 2000 - 07:18 #9
Det skal lige siges at jeg engang har snakket med en Teledanmark Tekniker fordi mit eicon skodede op. Han sagde at det modem strort set er noget lort.

Det bedste du nok kan gøre er at gå ned i butikken og få et nyt. De SKAL bytte kvir og frit sålænge du har kvitering og garanti bevis
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. februar 2000 - 07:39 #10
hmm..jeg har ALDRIG haft probs med mit Eicon Diva T/A modem! Det kører suverent!
Avatar billede sokristi Nybegynder
08. februar 2000 - 10:14 #11
Jeg vil bare lige sige,at.. jeg fik mit Eicon modem i første "bølge". Jeg har ikke haft problemer, bortset fra, at telefon porten "hænger" ind imellem. Det synes der nu at være en løsning på. (Eicons hjemmeside)
Tak til kimrosgaard for et par go'e link.

Jeg anvender min Eicon til opkobling til 3 forskellige udbydere og til en opkobling til arbejdet Shiva/Citrix metaframe, inkl. dial-back. Alt virker perfekt
Avatar billede silberbauer Nybegynder
08. februar 2000 - 11:59 #12
Get2net kører med de samme Cisco portmasters som World Online, og problemet kan ligge i, at Eicon'en ikke helt lever op til standarderne, hvad STAC-komp. angår. Og det brys Cisco'erne sig ikke om, de er enormt kræsne.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
08. februar 2000 - 12:01 #13
Hov jeg glemte lige: ...så måske virker strengen også der.
Avatar billede charon_dk Nybegynder
08. februar 2000 - 12:58 #14
Har prøvet INIT strengen hos get2net.
Virker ikke!
Mærkeligt nok kørte modemet skidegodt de første tre uger efter jeg var konverteret, så begyndte det pludselig at komme med fejlene.
Avatar billede dres Nybegynder
09. februar 2000 - 16:18 #15
Hej
Har du prøvet at update dit Moden ?http://www.opasia.dk/kundeservice/isdn2/diva/diva_modem_ver.shtml

Dres
Avatar billede charon_dk Nybegynder
09. februar 2000 - 20:15 #16
Øhhh... Skal man bruge den engelske version hvis man kører engelsk Windows og den danske version hvis man kører dansk Windows?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. februar 2000 - 09:20 #17
nej det er ligegyldigt!
Avatar billede silberbauer Nybegynder
10. februar 2000 - 12:33 #18
DAMN, det er mystisk.
Hvad med flow-control, står den på hardware? Og prøv at fjerne fejlkontrol, bare som et forsøg.
Lidt banalt: Har du prøvet at slukke og tænde dit modem - for et ISDN-modem er jo på hele tiden, da man kører telefonen igennem, og nogen gange kan det hjælpe simpelthen at kvæle det, vente 60 sek. og starte det igen. Det hjælpe i hvert fald på nogle Zyxel Omni.net.
Avatar billede charon_dk Nybegynder
10. februar 2000 - 20:57 #19
Jeg har ikke haft seriøse problemer de sidste to dage, men jeg tror stadig ikke jeg er kommet problemet til livs.
Da jeg ikke kan sætte finger på hvad for et svar der gav udslaget fordeler jeg pointene ligeligt imellem jer. Tak for hjælpen.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
10. februar 2000 - 21:08 #20
Fair. Godt det virker og held og lykke.
Avatar billede koep Nybegynder
10. februar 2000 - 21:12 #21
charon_dk> Du kan altid skrive til kp@computer-service.dk hvis du vil udveksle erfaringer om modemmet. Eller hvis du har problemer med at få det byttet, eller.... eller.... eller....
Avatar billede laban Nybegynder
14. februar 2001 - 00:52 #22
Hej ! Jeg har lidt af samme DIVA problem ! har prøvet ALT ! Intet hjalp ! Kom så i tanke om ,at jeg havde beholdt kablet fra det gamle 56k modem i computeren ! Skiftede det så til det kabel ,der følger med DIVA ,og vupti virker det !! Aner ikke hvorfor ! Men har kun haft problemmer i explorer 5 og mere ! I explorer 4 virkede det helt fint !