Avatar billede hallo Nybegynder
07. februar 2000 - 17:10 Der er 8 kommentarer

Billed i "Egenskaber for system"

Jeg har set på nogle computere, at der inden under "Egenskaber for system" ligger et billed nederst under fanen "Generalt" Hvordan kan jeg selv lægge et billede der
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2000 - 18:42 #1
jeg hører med...
Jeg tror det er i registrerings-databasen du skal gøre det.
Start > Kør > Skriv regedit.exe
Avatar billede grunken Nybegynder
07. februar 2000 - 19:32 #2
Det er det billede, som man kalder et OEM-billede, det er er egentligt let nok at skifte!

http://www.xteq.com

og hent den tweaker, der hedder X-setup, ud over at ændre det billede, kan den cirka ændre 300 andre indstillinger, så den kan du sikkert få god brug af ;-)
Avatar billede rangel Nybegynder
07. februar 2000 - 20:36 #3
Du skal lægge et billede i c:\windows\system
Det skal hedde: oemlogo.bmp og skal holde 180x114 i bmp format.
Du kan også lægge en fil med navn oeminfo.ini, og få en knap med oplysninget til brugerne. Formatet er som følger, du kan selv rette i teksten:

[general]
Manufacturer=EDB-Afdelingen
model=PC-Support

[Support Information]
Line1=" "
Line2="HVIS DER ER NOGET GALT MED DIN PC: "
Line3=
Line4="1: Først skal du altid prøve at lukke"
Line5="  din maskine ned og starte den op igen."
Line6=
Line7="2: Forhør dig om der er problemer på serveren."
Line8=

o.s.v.  o.s.v.
Avatar billede dar Nybegynder
13. februar 2000 - 17:21 #4
rangle>>det kan man vidst ikke i 98 - eller rettere - det virker ikke...
Avatar billede hallo Nybegynder
13. februar 2000 - 20:51 #5
Der må jeg desværre give "dar" rat, det virker ikke i WIN 98
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2000 - 20:58 #6
Det virker for mig.
Har i husket at genstarte computeren?
Avatar billede syess Nybegynder
14. februar 2000 - 14:11 #7
I har garanteret alle sammen læst det i Privat Computer, jeg har prøvet det på flere computere men uden hæld. (win98)

Det er ikke andet end fup og fidus...

From Syess
Avatar billede dar Nybegynder
14. februar 2000 - 17:29 #8
x-setup virker heller ikke....

men det gør denne... http://ftp.vse.cz/pub/msdos/SAC/pc/utilmisc/oeminfo.zip ...der ligger forresten en HULENS masse andre brugbare ting...