Avatar billede kosnes Nybegynder
21. september 2001 - 23:02 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er min Vega+ 7700 (SKOD PUTER) Så ring??

600 mhz celeron, 256 mb ram, 16 mb shared til grafik kortet...
Onboard alt! - SIS630 chipset!

Den kan knap nok trække counter-strike i 640x480...

Nogen der kender en løsning??? HJÆLP!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. september 2001 - 23:04 #1
Ganske simpelt... pga. dit grafikkort - køb et GForce :)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
21. september 2001 - 23:05 #2
LOL ærger du dig ikke over sådan et køb?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. september 2001 - 23:05 #3
eller for den sags skyld bare et TNT2...
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. september 2001 - 23:07 #4
Hehe... jow, jeg ærger mig!!

Men det er jo en blærbar... den skal sq virke!!

HILFE!
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. september 2001 - 23:07 #5
Desuden kan jeg sq ikke lige smide et geforce i min blærbare *GG*
Avatar billede dr.truti Nybegynder
21. september 2001 - 23:09 #6
Onboard Grafik kort har det med at opføre sig lidt underligt nogle gange.... jeg må tilstå jeg ikke ved 100% hvorfor. men en af mine venner havde et hvor der kome en lille fejl spænding ud.. hvad fik grafikkortet til at fryse.. det kune være det ellers skal du bare prøve nogle nye drivere.

Vega Driver URL:
http://www.vobis.de/bbs/firmen/diamond/spea_v7/vega.ser/win_vid/

Håber du kune bruge det til noget ;)

Truti [DK]
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
21. september 2001 - 23:09 #7
jo ;) Træk nogle kabler :)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
21. september 2001 - 23:10 #8
kosnes den er da vidst ikke helt så blærbar som du gerne ville ha den til hva ;9
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. september 2001 - 23:11 #9
dr.truti -> Jeg har nyeste driver installeret fra www.sis.com

Problemet er ikke at det fryser, den kører bare møg langsomt.... :o/
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. september 2001 - 23:11 #10
træk nogle kabler??? Hvordan ?? *GG*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. september 2001 - 23:17 #11
Fangede ikke lige det var en bærbar ;)

bærbare er jo ikke BYGGET til krævende 3D engines, som de fleste nyere 3D spil benytter.

Dit grafikkort ER langsomt. Det, sammen med processoren, gør den absolut ikke til en hurtigløber.

Mit svar må være, at du ikke kan gøre ret meget for at højne 3D performence.
Avatar billede alca Nybegynder
21. september 2001 - 23:18 #12
ved du hvad????
KØB DIG EN NY COMPUTER!
eller få fat noget andedt end en 600mhz eller kockel den eller fuck dit on board udstyr up! og køb noget nyt og slå deet andet fra. og køb noget mere plads så den ikke slæber på de sidste krafter eller ganske simpelt
KØB DIG EN NY COMPUTER!
- Alca
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. september 2001 - 23:19 #13
nanog /| Hmm... alle andre der har en puter magen til korer de spil fint....
Avatar billede dr.truti Nybegynder
21. september 2001 - 23:42 #14
Damn Menner det var en BlærBar !!!!!

Ok nej det er ikke det vilde hurtig løber... Bærbare computere er generelt langsommere end normale PC\'ere selv om de \"hedder\" det samme på Hardwaren.....

Truti [DK]
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. september 2001 - 23:43 #15
dr.truti -> Men vi snakker om at den ikke engang kan køre Counter-Strike som kræver minimum 133mhz og 2 mb ram på grafikkortet!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. september 2001 - 00:17 #16
det lyder mærkeligt, jeg kender en der har en Targa der også kører med sis630 chipsæt, han har så delt 32 mb til grafikkort, den spiller både df3 og cs.
hvis du har nok ram i, så prøv at ændre størrelsen på dit grafikkort i bios til 32 mb
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. september 2001 - 00:18 #17
husk også directx, ellers kører cs meget langsomt (helst en 8.0a)
Avatar billede kosnes Nybegynder
22. september 2001 - 00:20 #18
carsten lusk -> Ingen ting virker... har prøvet alle indstillinger på grafik rammene :o( Og har DirectX 8.0a

Jeg kører forresten WinXP Final, men det virker heller ikke med win95, win98 eller winme!?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
22. september 2001 - 00:25 #19
Har du tjekket om Dit grafik kort køre \"skæve\" bus hastigheder ??? f.eks. 66,56 Mhz...... det er der tit problemer med..... ellers kan du lige tjekke om hvor varm dit grafik kort bliver hvis det ligger over 60 Celtius er der noget galt....

find test ud styr på:

www.overclocking.dk
www.tweakup.dk

Truti [DK]
Avatar billede kosnes Nybegynder
22. september 2001 - 00:27 #20
dr.truti -> Nogen bestemte ting jeg skal hente derfra?
Avatar billede kosnes Nybegynder
22. september 2001 - 00:32 #21
dr.truti -> Jeg vil godt lige have lidt hjælp... hvilke filer skal jeg hente??
Avatar billede dr.truti Nybegynder
22. september 2001 - 00:37 #22
Jeg ville råde dig til at Downloade MotherBoard Monitor. Det er godt nok til MotherBoards men du kan angive hvilke temp målere du vil benytte og da det er onboard det hele så burde der også være en temp måler der på...

Det er et meget lille progrvenligt pogram men kun god til midlertidig test da programmet sluger hen hel PC i bare system.....

Truti [DK]
Avatar billede kosnes Nybegynder
22. september 2001 - 00:41 #23
dr.truti -> Hvad så med det med de skæve bushastigheder?? Hvordan finder jeg ud af det??
Avatar billede dr.truti Nybegynder
22. september 2001 - 00:44 #24
ok det er lidt mere komplicret..... men men kunne i sin tid download Asus Probe eller Via Star programmerne fra:

www.tweakup.dk

de skulle meget gerne kunne se det....

Truti [DK]
Avatar billede kosnes Nybegynder
22. september 2001 - 00:48 #25
dr.truti -> Motherboard Monitor kommer med denne fejl:

An error has been detected.

Please contact the author and include in your mail what you did before this error appeared, how you can reproduce it and how often it happens.

You can press the copy button to copy this message into your clipboard from where you can paste it into your e-mail.

Error appeared in section : Load Registry

Error Message            : Privileged instruction

The program will be terminated once you press the OK button.

--------MBM-------

Motherboard Monitor 4.13
Chip ID: SiS 5595 via ISA at: $0000 - $0007
SMBus: No Intel SMBus found
MBM launched from: C:\\Program Files\\MotherBoard Monitor 4\\MBM4.exe
CPUIdle detected at:
ShutDown NOW! detected at:

------System------

Operating System : Microsoft Windows 2000 (NT 5.1) (Build 2600)
User: Kasper Osnes
45% of Memory in use
245232 KB of Total Physical Memory
134256 KB of Available Physical Memory

--------CPU-------

CPU Speed  : 599 MHz
Nr of CPU\'s : 1

Jeg kigger lige på det andet... har du icq?? :-)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
22. september 2001 - 00:53 #26
Mit ICQ: 72755522
Avatar billede halifax Nybegynder
22. september 2001 - 16:57 #27
kasnes - Du skriver \"Jeg kører forresten WinXP Final\"  Hallo, er den udkommet???!!!!

Avatar billede kosnes Nybegynder
22. september 2001 - 22:07 #28
halifax -> De har ikke udgivet den endnu, men med lidt lange fingre kan man godt få den... NO FURTHER COMMENTS!