Avatar billede thezub Nybegynder
20. september 2001 - 21:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

installation af netkort i RedHat v. 7.1

Hejsa jeg har et problem når det kommer til at installere mit netkort i dette styresystem, jeg kan ikke under installationen indstille IP adresser og lign, hvilket jeg kan på andre maskiner, og når jeg skriver \"lsmod\" i roden, er der heller ikke nogen eth0 installeret. På chippen på mit netkort står der RTL 8139B    Jeg har også prøvet at skrive \"modprobe rtl8139\" men der siger den bare \"can\'t locate module\"

nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre??

med venlig hilsen Jacob
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 21:19 #1
hehe ;)
Avatar billede thezub Nybegynder
20. september 2001 - 21:21 #2
jaja du har det sjovt hva space invader ;)
Avatar billede milpoer Nybegynder
20. september 2001 - 21:55 #3
du kan søge i /dev/ jeg mener det hedder ne3 når det er et RTL 8139B, det gør det under min OpenBSD..

der er også nogle der hedder ep0

Avatar billede thezub Nybegynder
21. september 2001 - 07:32 #4
hehe se jeg er ikke lige frem en ørn til linux endnu da vi lige er begyndt på det nu her på H2, vil du ikke fortælle mig hvordan jeg gør og installere lortet? plz ;)
Avatar billede peter_m Nybegynder
21. september 2001 - 10:00 #5
Hvis du har X har du måske også Linuxconf

Under network har du mulighed for at sætte en adapter op (eth0) og vælge hvilken ip mv. + hvilken modul dit netkort skal benytte.

Hvis du ikke har modullet i modul listen så skal du nok skaffe modellet eller evt. omkonfiguere kernen.
Avatar billede all-technology Nybegynder
25. september 2001 - 17:32 #6
Hej
Hvad kerne bruger en redhat 7.1 (bruge selv debian).

Det du skal goer er at rekompilere din kerne.
Hvis det er en 2.2.? kerne skal du goere foelgende.

1) Installer kerne-source pakken.
2) gaa en source biblioteket.
4) skriv \"make menuconfig\"
5) vaelg rtl8139 i network devices og andet hardware du har brug for.
6) exit og skrive make deb
7) Hvis du har valgt noget som moduler
saa skriv make modules modules_install
8) skriv make bzLilo
9) Reboot og test din nye kerne.

Knud

Avatar billede thezub Nybegynder
25. september 2001 - 17:38 #7
tak for hjælpen det virker nu! ;)