Avatar billede azeemoh Nybegynder
20. september 2001 - 18:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netværk

Hej

Jeg sidder og prøver at få adgang til min bærbare med win98 fra min stationære pc med win2000. De er forbundet med det der vist hedder et krydset kabel. Jeg har installeret klientprogram til MS netværk, tcp/ip ipx/spx protokoller og delt c-drevet - men jeg kan ikke få adgang fra win2000. Man kan se en local area connection på 10 Mbps og den sender \"pakker\" men modtager ingen.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 18:40 #1
Du skal ikke dele c:, men mapperne på drevet!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 18:50 #2
har du installeret fil og udskrifts deling?
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 18:59 #3
da skulle egentlig ikker være noget problem...
Er kablet i orden... (105%?)
Har du prøvet at lede efter din Bærbar pr. PC søgning? hvis den sender pakker så sender den til den næste forbindelse det kan under visse omstændigheder også være til sig selv det vil sige at den pinger selve Netværkskortet.
Avatar billede azeemoh Nybegynder
20. september 2001 - 18:59 #4
Ja, jeg har prøvet at dele mapper, og fil og udskriftsdeling er aktiveret. Jeg tror heller ikke det er kablet, som er helt nyt, for win2000 kan jo godt se i hvertfald det andet netkort
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 19:01 #5
men den kan ikke see de delte filer...?
Avatar billede azeemoh Nybegynder
20. september 2001 - 19:01 #6
..og når jeg mener den kan se det andet netkort er det fordi det er 10 Mbit, hvor kortet i win2000 er 100 Mbit, og den registerer en 10Mbit forbindelse
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 19:08 #7
hmm du kører på en hub eller switch eller direkte?
Avatar billede azeemoh Nybegynder
20. september 2001 - 19:15 #8
en direkte forbindelse
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 19:20 #9
har du et kabel som ikke er krydset?
det er nemlig det du skal bruge...

Avatar billede azeemoh Nybegynder
20. september 2001 - 19:45 #10
Nå, nu har jeg fået det til at virke, så jeg lukker spørgsmålet - men tak for deltagelsen
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 19:49 #11
hvad var løsningen?
Avatar billede azeemoh Nybegynder
20. september 2001 - 20:01 #12
Bare jeg vidste hvad løsningen var - lige pludselig virkede det bare.
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 20:05 #13
aha.. altså kablet... det kunne være at den ikke sad rigtig i Netstikket... *g* nogen gange er det enkelste problemer det sværeste at løse... *g*
Avatar billede azeemoh Nybegynder
20. september 2001 - 21:49 #14
Tja, jeg tvivler nu på det var kablet, for det rørte jeg ikke så vidt jeg ved - men computerens veje er jo uransagelige - det er ikke altid at der er noget galt, selvom det ikke virker...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 21:59 #15
Windows netværk er meget upålidelige... jeg skulle formatere for at få det til at fungere! *G*