Avatar billede jenneren Nybegynder
20. september 2001 - 17:53 Der er 7 kommentarer

problem med mailgrupper

Når jeg har oprettet en mail-gruppe og dernæst prøver at sende mails til denne, får jeg meddelelsen \"no matches found!\"
Jeg har prøvet det mange gange med forskellige adresser. Men det endet altid med at jeg må taste hver enkelt adresse ind manuelt.
Avatar billede little_john Nybegynder
20. september 2001 - 20:13 #1
Jeg har selv haft problemet.

Løsningen afhænger af adressebogstype og version, men:

Prøv at åbne din gruppe (hvis det er i outlook) og vælg knappen opdater nu (hvis det er DK version, ellers hedder den jo nok noget med update).
Hvis du ikke kan det (hvis du altså ikke bruger Outlook) så åben din gruppe fra windows adressebog. Vælg det første gruppemedlem. Under Egenskaber/properties kommer der nu en knap frem som hedder Opdater (eller måske Update). Tryk den, og den læser det hele ind igen fra dit kartoktek, og så skulle det virke..

Little John
Stud.ing.
Avatar billede jenneren Nybegynder
21. september 2001 - 14:14 #2
jeg kan ikke finde den update knap på min engelske windows-version. Jeg kører med outlook-express.
Når jeg vælger properties på en adresse får jeg følgende knapper:Summary, name, home, business, personal, other, netmeeting, digital ID.
Avatar billede jenneren Nybegynder
22. september 2001 - 14:02 #3
Der må da være nogen der kan hjælpe mig.
Smider 60 ekstra i hatten.
Avatar billede little_john Nybegynder
22. september 2001 - 15:39 #4
Så vidt jeg kan se ser du under properties for den enkelte adr. Du skal ind under properties for gruppen..
Avatar billede jenneren Nybegynder
22. september 2001 - 15:46 #5
Jeg kører som sagt med outlook-express. Når jeg vælger properties for gruppen, får jeg to knapper: \"Group\" og \"Group details\". Jeg tror kun at update funktionen findes i Microsoft Outlook.
Avatar billede little_john Nybegynder
22. september 2001 - 16:16 #6
Ok..  nu har jeg startet Outlook Express, og kan se du har ret..  Prøv at gå ind under View og vælg update (F5), hjælper det?
Avatar billede jenneren Nybegynder
27. september 2001 - 12:24 #7
Nej, det hjælper ikke.
Jeg har nu fundet ud af, at hvis jeg åbner en ny mail, og dernæst går ind i tools og vælger select recipients og derindefra vælger min gruppe, så virker det. Men der må jo stadig være en fejl et sted. Hvis nogen kan forklare og løse problemet, er der stadig points at hente.