Avatar billede tj2200 Nybegynder
20. september 2001 - 12:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed i forbindelse med ISDN-linie

Hej gutter!

Hvad skal jeg bruge for at sikre min ISDN forbindelse? Jeg er rimelig erfaren og har således aldrig rigtigt haft virus eller andet, men nu har jeg råd til at købe de \'rigtige\' programmer og har lige fået oprettet ISDN derhjemme.

Jeg havde tænkt mig at købe McAfee\'s antivirus prg., samt McAfee\'s Firewall.

Har jeg overhovedet brug for Firewall\'en eller er det kun ved ADSL?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. september 2001 - 12:32 #1
Du har ikke brug for en firewall når det er ISDN vi taler om. Blot et virusprogram.

Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2001 - 12:40 #2
Med mindre du er på hele tiden, så har du brug for en personlig firewall som f.eks. zoneallarm, norton firewall e..er den helt nye fra callisoft, der ser meget spændende ud

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 12:58 #3
en firewall er aldrig at foragte uanset hvilken type forbindelse du har!
læs lige her inden du farer ud og køber katten i sækken:
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=6308
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. september 2001 - 13:11 #4
Jeg baserer blot mit indlæg på en samtale med en tekniker fra TDC.
Avatar billede tj2200 Nybegynder
20. september 2001 - 13:42 #5
Hmmm, lidt divergerende meninger.....

Vi er enige om at linien ikke altid er åben. Men, når den er, så er jeg vel ligeså udsat for angreb, som hvis jeg havde en fastnet forbindelse ADSL f.eks.

Hvordan er det med ADSL, der stiller udbyderen en router op på adressen ikke? Og der kan man så have firewall\'en i eller i form af software på serveren/pc\'en?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 14:09 #6
præcis!

ja og ja
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 14:59 #7
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard