Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:11 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Host?

Hej!
Er der nogen der kender nogle host-firmaer, der ville være interesseret i at hoste et nyt kæmpe-site???
Bare nogle forslag til firmaer! Eller hvis DU kender nogen, der kender nogen, der vil hoste os, kan vi finde ud af en eller anden belønning!

-Kun seriøse henvendelser-
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. september 2001 - 20:14 #1
Kan du fortælle lidt mere om det kæmpe-site. Vil du betale eller skal der findes andre løsninger?
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. september 2001 - 20:18 #2
Der var ikke noget svar?
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:19 #3
Her kommer en lille beskrivelse:

Det er ikke bare et site hvor man kan søge, finde et link og så gå videre. Det er for enkelt. Vi vil lave noget som folk kan bruge til noget. Ikke noget med at når folk søger på f.eks. \"Musik\", så får de 300 poster. Hvoraf ca. de 200 er hurtigt-lavede sider, med billeder af en eller anden drengegruppe! Nettet er ved at blive fyldt med alt for dårlige sider som alle ligner hinanden. Derfor vil vi gerne hjælpe den almene bruger, som søger brugbar information. Internettet bør bruges til informationssøgning, og så hjælper det ikke at der kommer en masse resultater man ikke kan bruge til noget. Derfor er vores søgemaskine bygget op om det koncept, at vi kontrollerer siderne før vi gør det muligt at søge på dem. På den måde undgår vi for det første at vi får ulovlige sider ind i vores søgemaskine, men vi undgår også at vores brugere spilder en masse tid, da vi kun tager brugbare sider op.
Men vi synes jo også selv at Internettet skal bruges til lidt sjov. Derfor har vi oprettet nogle sektioner. De er som følger:
Musik
Spil
Chat
Debat
U-zone
Fun-zone
Evt. Hardware-sektion
Der vil herunder være en kort gennemgang af de forskellige sektioner:
Musik
Musik er en stor del af folks liv, og vi vil selvfølgelig gerne hjælpe folk med at finde noget de kan lide. I musik-sektionen vil der være anmeldelser af de nye cd\'er, links til aktuelle fan-sites og en udgivelsesliste over kommende cd\'er. Der vil selvfølgelig komme mere til under vejs.
Spil
Computerspil er jo blevet meget populært. Derfor har vi valgt at en sådan sektion vil være nødvendigt. Der vil være anmeldelser af de nyeste spil, links til store spil-sites, og vi er på vej mod et sammenarbejde med et stort \"Cheat-site\". Derudover er vi i kontakt med nogle der vil være interesseret i at publicere deres online spil på vores site. Også her vil vi følge tiden trend, og løbende tilføje nye ting.
Chat
Det er blevet utroligt populært at sidde at chatte, og møde nye mennesker. Derfor skal brugere af vores web-site også have mulighed for at chatte med hinanden, og snakke om alt muligt.
Debat
Nu hvor Big Brother 2 er aktuelt, er dette selvfølgelig noget der skal diskuteres! Der er en masse ting som folk gerne vil diskutere med andre, men ved ikke lige om det hører sig hjemme i en chat. Her vil der være mulighed for at skrive et indlæg, hvorefter folk så kan svare. Der vil kunne diskuteres næsten alt. Musik, film, TV, idoler mm.
U-Zone
Her vil der være en masse spændende ting for de unge. Man vil altid kunne finde links til de bedste sites, om de hotteste ting.
Men noget af det vigtigste er dog at man vil kunne komme i kontakt med andre. Der vil blive oprettet er forum, hvor de unge, anonymt, vil kunne skrive og spørge, om ting de ikke kan snakke med deres forældre eller venner om. Der vil så være mulighed for andre unge, at skrive tilbage og komme med gode råd og vejledning. Dette synes vi ville være en god idé, da der er mange unge der har masser af problemer, de ikke ved hvor de skal stille!
Fun-Zone
Hvem kan ikke godt lide et godt grin?
Der vil i denne sektion være mulighed for at finde alle mulige sjove ting. Jokes, billeder, links til andre sjove sider mm. =)
Evt. Hardware sektion
Vi går med tanker om, enten at lave en hardware sektion, eller et rejsesite. Så der er ikke fastlagte planer for noget af det.
Det vi skal bruge er:
X antal mb serverplads
Ubegrænset trafik
X antal e-mail
FTP-adgang
ASP-understøttelse
Diverse ASP-komponenter
Microsoft Access Database

Det skal være mod en masse reklame på dette site, på ALLE siderne! Eller vi kan måske finde ud af noget andet?

Det skal lige nævnes at vi snakker med nogle store sites om et evt. samarbejde, så vores indhold vil blive yderst prof.
Avatar billede cpufan Juniormester
19. september 2001 - 20:19 #4
lytter..
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:19 #5
Jeg tænkte at det ikke var et svar, så jeg afviste det.
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:21 #6
Mit ICQ er:

Avatar billede bacardil Nybegynder
19. september 2001 - 20:22 #7
1. Hvor meget af reklamen på sitet er sponsorens? det hele hvis der bliver lavet gratis host?

2. Er sitet udviklet?
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:24 #8
Altså vi har afsat 1-2 \"mini-reklamer\", som er små bannere ude i den ene side. Dette er til folk der har gjort noget specielt mht. vores site.
Indtil nu er der ikke nogen speciel sponsor, så vores host vil i første omgang have det meste reklame!

Vores site er næsten 100% udviklet. Vi mangler kun nogle små-ting, og så er vi klar.
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:34 #9
Interesseret?
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. september 2001 - 20:40 #10
Jeg skal lige havde snakket med nogen imorgen, så vil jeg lige skrive igen.
Avatar billede superib Nybegynder
19. september 2001 - 20:43 #11
Har du overvejet at sætte en server op hjemme hos dig selv, sammen med en ADSL fobindelse... Jeg ved godt at det ikke vil være fikst, hvis siden bliver porpulær... men til den tid ville i så have noget at \"lokke\" med, overfor en sponsor...
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:44 #12
Ok! Hvad enten det er positivt eller lettere negativt, vil du så ikke være flink at skrive, da jeg helst vil vide om jeg skal fortsætte søgningen.
Tak!
Avatar billede kdk Nybegynder
19. september 2001 - 20:45 #13
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:45 #14
superib>

Jeg har tænkt på det, men jeg har besluttet at det vil være nødvendigt at have en host fra starten!
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 20:46 #15
kdk>
Der har jeg prøvet. Men tak!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
19. september 2001 - 21:00 #16
Jeg ved ikke hvorfor men jeg kommer sådan til at tænke på en anden stor allerede eksisterende portal.... (jubii)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. september 2001 - 21:03 #17
vladimirr>> Hmm, me two, wonder why? :-)
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 21:03 #18
Jeg ved ikke hvorfor, men hvorfor skriver du egentligt? Har du nogle forslag???
Selvfølgelig er Jubii.dk en meget svær \"modstander\", men vi vil ikke lave noget der er 100% som deres. De har allerede for mange links til dårlige sider!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
19. september 2001 - 21:18 #19
trupfg -> Er det mig du spørger om hvorfor jeg skriver ?
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 21:20 #20
vladimirr>
Ja!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
19. september 2001 - 21:22 #21
Såmænd bare for at gøre dig opmærksom på at du lige skal overveje hvad du vil med din side, der findes efter min mening efterhånden en masse portaler der alle vil være bedst, men med samme indhold...
Så hvis du ikke får mere end 3 hits om dagen, og en regning på 250 kroner for host om måneden, så er du advaret om at det kan gå hend og blive et dyrt bekendsskab for dig.

//Anders
Avatar billede trupfg Nybegynder
19. september 2001 - 21:23 #22
I know! Men hvad synes DU at vi f.eks. kunne have, som de andre ikke har?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
19. september 2001 - 23:06 #23
trupfg -> Jeg har nok et par ideér til en side, men dem holder jeg for mig selv og udvikler måske til noget en dag jeg får taget mig sammen til det....
Avatar billede castor Nybegynder
26. september 2001 - 11:29 #24
vladimirr >> Ja uha, hele kr. 250,- om måneden, pas på at du ikke går neden om og hjem trupfg ;-)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. september 2001 - 11:59 #25
castor  > Jeg ville ihvertfald være træt af at betale for et år uden at få noget ud af det...
Og også være træt af at have lavet noget stort som man måske ikke kan bruge til ret meget..

//Anders
Avatar billede castor Nybegynder
26. september 2001 - 12:04 #26
Ja, men nu er der jo ikke nogen der siger, at han skal binde sig for et år.. og hvis han ikke prøver at få sin ide ud i livet, så vil han jo aldrig vide om det er en god ide ;-)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. september 2001 - 12:20 #27
castor -> Det er jo meget rigtigt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. september 2001 - 15:53 #28
Men der gik mange timer før det blev \"imorgen\". :o)

Det havde ingen interesse.. Men held og lykke..
Avatar billede trupfg Nybegynder
12. februar 2002 - 22:06 #29
spm. lukket