Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 20:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

overførsel af programmer via null modem

Jeg har en ældre maskine som har windows 3.1 styresystem. Jeg vil installere skriveprogrammerne der passer hertil (office). Jeg har programmerne liggende på min nye maskine (windows ME). De ligger i en mappe der hedder c:\\offold. Jeg står i dos i den gamle maskine?
Kan i guide mig? Jeg har etableret forbindelsen de to maskiner imellem (ledningen).
VH Emmy
18. september 2001 - 20:32 #1
Jeg ville forsøge at få filerne over på den gamle pc før du forsøger indstallation. Ellers er det vel blot at starte setup.exe filen !
Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 20:34 #2
Ja, netop - jeg vil overføre filerne til den gamle pcer, hvordan gør jeg det?
18. september 2001 - 20:44 #3
emmy - det var lidt hurtigt, at du accepterede mit svar - det skal du først gøre, når du har fået et brugbart svar !

Jeg troede du havde forbindelen imellem dem !

Prøv med Start/Programmer/Tilbehør/Kommunikation/Direkte kabelforbindelse
18. september 2001 - 20:45 #4
Jeg kan ikke huske hvad det tilsvarende program hed i win3.1 !!!!
Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 20:50 #5
Der er ikke noget der hedder direkte kabelforbindelse her?
Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 20:51 #6
filerne jeg vil overføre ligger i C:\\offold
18. september 2001 - 20:52 #7
Hyperterminal måske ?
(den gamle pc)

Start/Programmer/Tilbehør/Kommunikation/Direkte kabelforbindelse
(dette er på den nye pc)

Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 21:02 #8
Nu har jeg på den nye pcer via hyperterminal oprettet en forbindelse: gamle programmer.
Hvad skal jeg med den gamle maskine? Den står i C:\\  ?
Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 21:06 #9
Nu er jeg på den gamle pcer gået ind i windows via system er jeg inde i \"terminal - ikke navngivet
Der er noget der hedder overførsler: send tekstfil, modtag tekstfil, vis tekst fil, send binær fil, modtag binær fil. Er det her?
18. september 2001 - 21:11 #10
hehe - det kan jeg ... ikke huske - men det tror jeg !

Aner ikke hvad jeg skal skrive nu !
Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 21:25 #11
der er ikke en af dine kolleger der véd det?
18. september 2001 - 21:26 #12
:-) jeg er selvstændig !
Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 21:27 #13
okay, tak for forsøget
18. september 2001 - 21:28 #14
Du kan få dine point igen, hvis du vil
Avatar billede emmy Nybegynder
18. september 2001 - 21:29 #15
nej det er ok
18. september 2001 - 23:47 #16
jeg gjorde også mit bedste :-)

Der var vist et eller andet med, at man kunne oprette en forbindelse i denne Terminal !