Avatar billede dearjoachim Nybegynder
15. september 2001 - 09:03 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

firewall og win2k advanced server

hej, min win2k advanced server er muligvis en tand for avanceret for mig... I hvert fald har jeg brug for lidt hjælp til at sætte en firewall op. Mcafee og Norton virker ikke til dette OS... Det tætteste jeg kommer med win-help er at benytte \"proxy-server\"-indstillinger som skulle indeholde firewall. Er proxy-server overhovedet relevant for mig med conf: 1 pc med win2k adv.serv., adsl og ønsket om at opsætte webserver?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. september 2001 - 09:13 #1
Jeg vil nu mene at det er at skyde lidt over målet at købe win2k adv. server for at køre en webserver for sig selv, eller også har man for mange penge....
Avatar billede wave Nybegynder
15. september 2001 - 09:54 #2
1) for det første fungere adsl routeren som en NAT server.. det giver dig en rimelig sikkerhed..
2) Det aktiver alle de porte du ikke bruger i routeren.. det optimere din sikkerhed..
3) sørg for at din WIN2K er opdateret med seneste servicepack..

Så burde du være rimelig sikker... at opsætte en firewall er måske lige i overkanten...
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
15. september 2001 - 10:44 #3
tak for svaret wave,
med hvilket program administrerer jeg portåbningerne? Og hvilken sikkerhed giver dette mig mod evt trojanske programmer lokalt, der forsøger at kommunikere ud?

Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 11:16 #4
Du kan bruge tiny firewall som kan hentes via www.expertftp.subnet.dk eller http://download.cnet.com/downloads/0-10105-100-6313778.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6313778

Det er ikke også virusanner du har problemer med vel? ellers kontakt mig på icq 71258492, da dette ikke er nævt i spørgsmålet. :o)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 11:18 #5
Gad vide om der så også er lukket for netkortets underliggende lag ved NAT :o)?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2001 - 22:55 #6
Prøv at kikke på callisoft\'s nye firewall, den lyder meget spændende.

http://www.callisoft.dk

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 23:15 #7
Ja men ingen mulighed for at teste den :-(
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:09 #8
Iflg gode kilder er det simpelthen for dumt ikke bruge en firewall, når man har fast IPadresse og en hurtig forbindelse.
Tiny firewall, Callisoft, McAfee & Norton Personal Firewall virker ikke til Advanced Server edition af win2k.
Men tak for indsatsen,
joachim
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2001 - 09:24 #9
Hmm jeg har kørt tiny firewall på Advance server :-)