Avatar billede frankgrevil Praktikant
23. maj 1999 - 14:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook som postprogram for Internet Explorer

Hvordan kan det være, at jeg HVER GANG jeg fra Internet Explorer (nu opgraderet til version 5) klikker på et link, der automatisk skulle oprette en email ("MailTo:___"), får en fejlmeddelelse i Outlook, der siger noget i retning af "Emnet kunne ikke oprettes". Når jeg aktiverer knappen "Post", er det Exchange, der åbner.
I "Internet-Indstillinger" har jeg indstillet Outlook til at være postprogram, men det er Internet Explorer altså temmelig ligeglad med!
Avatar billede boa Nybegynder
23. maj 1999 - 15:24 #1
Hvis du ikke bruger Exchange til noget i.f.m. Outlook (og det gør du nok ikke), så gå ind i Outlook under Funktioner>Serviceprogrammer - og fjern Exchange (det her er frit fra huskeren, så du må ikke blame mig, hvis jeg har husket menu-punkternes navne lidt forkert).

Dit Mailto: problem kender jeg ikke løsningen på, men det kan jo være det bli'r løst i samme hug (optimist :p )

Så jeg afstår fra points i denne omgang.

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
24. maj 1999 - 00:06 #2
Der er vist ikke andet for end at installere det forfra, med en fuld version af IE5(ikke en opgradering), og så installere outlook bagefter
Avatar billede frankgrevil Praktikant
24. maj 1999 - 06:37 #3
Der må være en bedre løsning. To programmer fra samme softwarehus burde kunne arbejde problemfrit sammen.
Avatar billede boa Nybegynder
24. maj 1999 - 20:03 #4
frankgrevil>>
He-he-he - du har fuldstændig ret!
Onkel Billy-boy har bare ikke fattet en rygende fis af det endnu (men de gør sikkert hvad de kan, hjemme hos stakkels, fattige Microsoft).

Men ellers tror jeg, mit forslag vil løse det første problem, og det skulle slet heller ikke undre mig, om 127144146281's svar løser problem nummer 2.
Avatar billede boa Nybegynder
24. maj 1999 - 20:05 #5
Hov, jeg nummererede problemerne i omvendt rækkefølge, sorry.
Avatar billede jinxed Nybegynder
25. maj 1999 - 08:39 #6
Helt enig Boa!
Jinxed ; )
Avatar billede janbb Juniormester
31. maj 1999 - 19:28 #7
Det kunne dreje sig om en "forvirring"
i dine fil-associationer.Har du prøvet at checke for postfiltypen msn eller sådan noget er ekstentionen vístnok.
Avatar billede janbb Juniormester
10. juni 1999 - 01:15 #8
Du skriver du har ændret indstillingerne
i explorer.Har du osse ændret dem i Outlook?.
Avatar billede frankgrevil Praktikant
10. juni 1999 - 15:34 #9
Hvor? Fortæl, fortæl!!!
Avatar billede lillebror Nybegynder
11. juli 1999 - 14:37 #10
frank
du skal vide at hvis du var tidligt ude med at få fat i 5.0 og derfor har en beta så har de sandsynligvis ikke fået opdateret denne del endnu lige nu er jeg på ferie men hjemme på min egen computer har jeg 5.0 jeg kan da kigge lidt på dig også eventuelt hjælpe dig jeg liggger det her som svar for det her er svar nok hvis du har den i beta
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 02:53 #11
når du er i IE: funktioner->internet indstillinger->programmer og vælg 'Outlook' under 'post'
Avatar billede frankgrevil Praktikant
07. januar 2000 - 17:26 #12
Til »lillebror«: Jeg har tilsyneladende version 5.00.2314.1003CO.

Er det en beta-version?

Til »cldu«: Det var det første, jeg prøvede. Desværre virker det ikke.