Avatar billede acturus Nybegynder
13. september 2001 - 02:13 Der er 9 kommentarer

Dårlige ram?

for 1måned siden købte jeg to klodser apacer ram 256mb fra HK-automation. Jeg har på det seneste haft problemer med blå skærmbilleder! Nu har jeg fjernet rammene og har nu kun min 128mb klods i, og der har ikke været nogle problemer siden. Er det rammene der er dårlige, og i så fald hvordan checker man det???? jeg er meget tæt på at gå ned og smække klodserne på bordet og be om nogle nye ram! På forhånd tak Makse, og du skal oxo lige have point fra mit via, sbspørgsmål så lav lige et svar i den tråd;O)
Avatar billede meno Nybegynder
13. september 2001 - 07:50 #1
har du sat dem op i din bios
(tryk delete når computeren stater)
Avatar billede podata Nybegynder
13. september 2001 - 07:54 #2
Har du checket bios for evt. indtillinger der?
Er der noget onboard ram der måske skal disaples først?
Hvis ikke, tror jeg den bedste måde at checke ram på er den du allerede har udført, det kan godt være der findes programmer der kan checke ram, men hvad hjælper det hvis programmet siger ok for rammen hvis det ikke spiller?

Avatar billede Beach Mester
13. september 2001 - 08:34 #3
Jeg har et lille program der kan teste din ram i hoved og rø....
Hvis du smider en mail af til beach@pc.dk så kan jeg sende det til dig. Det har hjulpet mig med at finde noget ram der desvære nåede at brænde både et lydkort og et scsikort af inden det gik op for mig at det var PHD (Pisse Hamrende Defekt).

Programmet fylder ikke mere end 228K og det skal IKKE installeres på maskinen, blot smides på en diskette hvorefter man booter maskinen!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
13. september 2001 - 08:46 #4
Prog sendt til R. Pedersen!
//B
Avatar billede acturus Nybegynder
13. september 2001 - 12:53 #5
jeg har bios 1008 til a7v motherB. det eneste jeg har ændret er at sætte dem op til 133MHZ. men det er alle 3 klodser designet til at kunne køre, så jeg kan ikke se hvordan problemet skulle være der. Er der andre ting, med hensyn til ram, man kan ændre på i BIOS?
Avatar billede jj2 Nybegynder
14. september 2001 - 05:41 #6
>>acturus

Prøv evt. følgende:

1. Disable Parity/ECC check i bios.

2. -Sæt MaxFileCache=524288 under [vcache] i System.ini

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede acturus Nybegynder
17. september 2001 - 00:48 #7
beach, kan du ikke sende det program til mig? jeg har ikke modtaget det endnu;O)
Avatar billede robotten Praktikant
17. september 2001 - 08:29 #8
acturus>> jeg fik det i samme ombæring også tilsendt, og tilsyneladende virker det ikke helt optimalt, eftersom det genstarter maskinen umotiveret. Men du kan evt. prøve med programmet GoldMemory, der fx kan findes via download.com.
Dettte er dog en belastende demoversion, men kan da til nød bruges til test af tre ramklodser. Husk lige at holde øje med indikatoren, når den er ved at være færdig, da den bare begynder forfra igen og igen...

/Robotten
Avatar billede robotten Praktikant
26. november 2001 - 11:56 #9
Skal vi få dette spm. lukket???