Avatar billede gnu Nybegynder
11. september 2001 - 08:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Luk alle connections til access inkl. recordsets

Er der nogen, der har en smart måde at lukke alle connections + rydde op i hukommelsen automatisk...det skal gøres sådan, at det ikke fejler, hvis der ikke er nogen åbne connections.
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. september 2001 - 08:06 #1
Noget i stil med:

if ifNull(connection_navn) = false then
  Luk connection
  connection_navn.close
  set connection_navn = nothing
endif
if ifNull(recordset_navn) = false then
  Luk record_Set
  \'her kommer det lidt an p hvad du har gjordt for at åben det.
  \'Hvis du harbruge recordset.open så
  recordset_navn.Close
endif
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2001 - 08:07 #2
normalt når man åbner én forbindelse - så lukker man det lige når man er færdig... og det gøres manuelt. Jeg har aldrig set et system hvor programmøren ikke ved om der er en forbindelse åben eller ej. Så har du det problem har du måske sat dine kode lidt forkert op?
Avatar billede gnu Nybegynder
11. september 2001 - 08:17 #3
Keyser: Det kan være du har ret! Jeg har en header, der altid opretter/åbner forbindelsen for selve siden består af en række funktioner, og jeg ved ikke altid, hvornår der er brug for data fra serveren...det bestemmer brugerne!! Derfor vil jeg altid tjekke i en footer...

Eagle: Det var ca. sådan jeg selv havde overvejet det - du bekræfter dermed mine tanker!
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2001 - 08:48 #4
gnu>> ulempen ved det er så at du åbner databasen selvom du ikke skal bruge data fra den
Avatar billede gnu Nybegynder
11. september 2001 - 09:14 #5
Cyber...: Du har evig ret - men jeg skal bruge den 2-3 gange på over 75% af alle viste sider, så derfor hugger jeg en hånd og klipper en negl...