Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
10. september 2001 - 19:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Start af webbutik...

Hej.

Hvilke firmaer (internet-adresser) sælger computer-dele og lignende til firmaer som så samler dem og sælger dem videre. Jeg mener der må være firmaer som sælger dem rigtigt billigt, så man selvfølgelig kan tjene lidt på det.
Jeg håber i forstår spørgsmålet. Det er fordi jeg lidt har gået og overvejet at starte en butik på nettet hvor jeg sælger samlede eller ikke samlede pc\'ere til enkelt-personer billigt. Og for at de kan sælges billigt bliver jeg vel nødt til at kunne købe dem billigt ind, ellers er der jo ingen ide i det...
Avatar billede groggy Nybegynder
10. september 2001 - 19:58 #1
Jeg tror nu langt de fleste webbutikker køber direkte fra producenten.
Avatar billede zed_one Praktikant
10. september 2001 - 19:58 #2
ved at bj-trading.dk har en del for forhandlere
Avatar billede groggy Nybegynder
10. september 2001 - 19:59 #3
Det er vist den eneste måde at man kan holde priserne så langt nede, ville jeg mene. Jo flere mellemled der kommer i \"kæden\", jo dyrere vil varen blive da alle jo skal tjene på det.
Avatar billede hojben Novice
10. september 2001 - 21:48 #4
Avatar billede disky Nybegynder
11. september 2001 - 08:33 #5
Jeg vil godt advare imod bj-trading, han er særdeles ubehøvlet i telefonen.

Jeg skulle engang vide om noget ram han solgte var CAS2, han skældte mig nærmest ud og sagde \'det kunne fandeme da være ligegyldigt\', og han gad bestemt slet ikke undersøge det.

Altså helt igennem et firma med elendig service.
Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
11. september 2001 - 10:42 #6
Ok, det vidste jeg godt nok ikke om bj-trading...
men tilbage til spørgsmålet. Jeg har altså fundet et firma på nettet som kun solgte til forhandlere og ikke private, jeg kan bare ikke huske hvor... der må være en del af sådanne firmaer.
Avatar billede ricky Nybegynder
11. september 2001 - 21:28 #7
der er en del af disse firmaer - men tro mig du kan ikke køre en forretning hvor du tror at du bare kan lave billige maskiner...

Ofte er kostpriserne for nystartede og små forhandlere stort set lig med de priser som du finder på edb-priser - og det er fordi at en stor del af de varer der sælges af forhandlere der opererer via edb-priser parallelimporterer disse (det glemmer de bare at fortælle). For varer købt i DK gælder at man skal kunne aftage en ret pæn mængde for at man får de interessante priser.

Jeg ved godt at jeg ikke kan snakke dig fra din idé lige nu - men tro mig - efter at du har brugt en helvedes masse tid på dette - vil du erkende at du ikke kan hamle op med de \'større\' drenge...

og noget af det sidste forbrugerne i DK har brug for - er endnu en internetbaseret forhandler der lukker og slukker efter 6-12 mdr. for at slutkunderne så kan stå med håret i postkassen.

- bare et lille råd :-)
Avatar billede wampiro2001 Nybegynder
26. september 2001 - 17:20 #8
Jeg synes ikke rigtig jeg har fået noget svar jeg kan bruge, men ellers tak for alle svarene. Lukker spørgsmålet...