Avatar billede tom35 Nybegynder
10. september 2001 - 16:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange RAM bruger Win 98

Hvor mange RAM bruger Win 98 ???
For jeg har spurte en sælger hvorfor der kun var 128ram i en ny Pcer og han sage at det var for at windows ikke kunne bruge flere ram
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. september 2001 - 16:39 #1
det kan den godt, men den er ikke særligt effektiv over 96 mb. men en sælger der bruger dette som argument ville jeg nok slå ret hårdt.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. september 2001 - 16:39 #2
(og købe computer et andet sted)
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
10. september 2001 - 16:39 #3
Min Win98Se kører fint med 256 MB PC133 Ram. Jeg har set undersøgelser rundt omkring der siger at Win98 ikke får bedre ydelse af mere end 256 MB RAM.
Prøv evt. at se på www.tomshardware.com eller www.anandtech.com
Mvh
Thomas
Avatar billede smms Nybegynder
10. september 2001 - 16:45 #4
Windows 98 kan køre med 768Mb
Avatar billede drone Nybegynder
10. september 2001 - 16:49 #5
Mere end 512mb kan give udslag i forskellige fejl. Hvoraf nogle kan rettes.
Out of memory er nok den \"sjoveste\"
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 16:50 #6
Ja - win95/98/Me kan klare op til 768 Mb, men over 512 sker der ofte addreseringsproblemer, der kræver nogle workarounds...

De er heller ikke for kvikke med mere end 128 Mb - det er som om det bare ikke rykker lige så meget som det i bunden.

Hvilken sælger? Var det Merlin, Fona, eller et eller andet i den retning. De er jo nogle padder allesammen - ja, ok, dem fra Bilka kan faktisk være ret underholdende, når de begiver sig ud i en eller anden teknisk forklaring, som de overhovedet ikke har styr på...
Avatar billede smms Nybegynder
10. september 2001 - 16:50 #7
som thomas skriver er det ikke meget man får ud af at købe flere ram:
http://www6.tomshardware.com/howto/00q2/000413/upgrade-04.html
Men med de priser der er nu kan du vel ligeså godt spendere et par hundrede mere og få 256
Avatar billede hope Nybegynder
10. september 2001 - 16:50 #8
en maximums grænse? det er sq da mærkeligt. det vidste jeg faktisk ikke. blah.
Avatar billede hope Nybegynder
10. september 2001 - 16:52 #9
jhol00 > jeg tor jeg skal forbi Bilka en tur. haha.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. september 2001 - 16:52 #10
en ting der kan anbefales hvis man keder sig er at smutte ind i en merlin/expert/fona og begynde at stille spørgsmål, i starten lette (hvor mange ram) og så komme med nogle dræber sp. til sidst :0)
Avatar billede hope Nybegynder
10. september 2001 - 16:54 #11
jelzin101 > har gjort det een gang. så kiggede han mærkeligt på mig (er 16 og pige) og sagde, det tror jeg ikke jeg ved noget om, og så gik der 2 minutter så havde han fundet en der kunne tage over som ikke engnag ville kunne stave til PC. grr. så er det jo ikke sjovt længere. meningen er at de skal stå og spille dumme indtil man knækker af grin. haha.
Avatar billede hope Nybegynder
10. september 2001 - 16:54 #12
nå, men det havde jo ikke så meget at gøre med topicet så jeg holder like kæft nu ***muted
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
10. september 2001 - 16:56 #13
Det her kan hjælpe til bedre ramudnyttelse, også i windows
http://www.tweakfiles.com/memory/cacheman.html
Avatar billede bobbync Nybegynder
10. september 2001 - 17:01 #14
Windows me vil ikke starte med mere end 512 ifølge Windows knowledge database(der kan man iøvrigt læse mange interessante ting.

men grunden til at de nye pc bare har 128 mb, så er kan man lave billige tilbud og så kommer folk efter nogle dage og skal have mere ram. Prøv at starte Adope Photoshop op og arbejd med nogle scannede billede og start andre programmer op. så bruger du langt mere end de 128 mb ram og så bruger du harddisken som ram (virtuel ram) og det er langsomt.
Avatar billede bobbync Nybegynder
10. september 2001 - 17:12 #15
Avatar billede bobbync Nybegynder
10. september 2001 - 17:21 #16
hvis nogle vil søge i databasen så se her.
vælg det program i vil vide noget om
http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp?ln=en-us&sd=gn
Avatar billede tom35 Nybegynder
10. september 2001 - 17:51 #17
Tak for de svar
Er det Ram der er problemet når mit Webcam går ned
for det er Windows der lukker det når jeg er på en video chat så kan windows lukke kamaret men ikke programmet???
Avatar billede subcore Nybegynder
11. september 2001 - 05:49 #18
Nu er der mange der skriver at Windows 98 kan håntere en masse ram, men sådan er det slet ikke...
Jeg er gammel computer reperatør og Windows 98 kan kun håndtere 256MB ram, MEN Windows 98SE kan håndtere op til 512MB og der findes en patch på microsoft\'s hjemmeside som hjælper Windows 98SE til at kunne håndtere op til 1024MB ram :)
Håber ikke at jeg har fornærmet nogen med dette er altså hvad jeg fik afvide på windows kursus 2000..
Håber at du blev lidt klogere ;)
-=SubCore=-
Avatar billede bobbync Nybegynder
11. september 2001 - 10:08 #19
subcore> jeg er altså ikke fornærmet men har du overhovedet klikket på mit link til knowledge databasen. Jeg er datamatiker på 5. semester. Jeg tror mere på microsoft knowledge databasen end jeg tror på et windows 2000 kursus.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q304/9/43.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=how%20much%20memory%20can%20windows%20handle&rnk=5&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98
Avatar billede the_magician Nybegynder
12. september 2001 - 16:01 #20
Det vil sige at jeg sgtens kan fylde... lad os sige 512 mp SDRAM på min Win98 maskine og så lade være med at bruge virtuel memory ?
Avatar billede drone Nybegynder
17. september 2001 - 10:23 #21
512 mb ram i alt burde ikke give problemer med en win98 maskine. Dit bundkort derimod kan sætte begrænsninger for hvor store blokkke og hvor mange du kan bruge.
Avatar billede tzr Nybegynder
17. september 2001 - 10:32 #22
min Win98SE 4.10.2222 bruger noget med 40MB ... ingen swapfil, jeg er faktisk overrasket