Avatar billede luna Nybegynder
30. januar 2000 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At skrive på Internettet?

Er der nogen, der kender til bøger eller artikler, hvori forskellene mellem at skrive på nettet og måden der hidtil er blevet skrevet på, beskrives?
Avatar billede silberbauer Nybegynder
30. januar 2000 - 18:08 #1
Jep! Hvis du er på udkig efter hardcore teori, så er her et must om hypertekst kontra tekst:

Landow, George P.: Hypertext 2.0, Johns Hopkins University Press.

og

Landow, George P. (red.): Hyper/Text/Theory, Baltimore 1994: Johns Hopkins University Press

Og den her antologi er også god:

Porter, David (red.): Internet Culture, London 1997: Routledge
Avatar billede riejensen Nybegynder
01. februar 2000 - 21:47 #2
<<<silberbauer
Kan man finde det på nettet ? Eller er man nød til at købe det ?
Avatar billede silberbauer Nybegynder
01. februar 2000 - 23:47 #3
Dem er man nødt til at købe. Evt. via Amazon eller lign. der er de billigst.
Der er mere papirlitteratur her (hos min gamle lektor fra uni): http://akira.ruc.dk/~simonhei/docs/bibliogr.html
Han har også en online-afd.:
http://akira.ruc.dk/~simonhei/docs/resource.html
-kig under "Arbejdsressourcer"
Ellers er det igang med Altavista. Prøv Det Kongelige Bibliotek (www.kb.dk)(kræver lånerkort, hvis du ikke har et i forvejen) og såmænd også kommunebib. som har mere end man skulle tro :-)
Avatar billede riejensen Nybegynder
02. februar 2000 - 00:11 #4
<<<silbauer
TAK :-)