Avatar billede specialty Nybegynder
10. september 2001 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Nogle spørgsmål om Win XP...

Hej Eksperter...

Jeg har netop fået XP på en af mine computere... Det er simpelthen det fedeste Microshit har lavet gennem årene... MEN... Jeg har nogle få irritegerne problemer....

1.    Jeg har Netexpress ADSL og det virker også helt fint... Jeg har sat den til at ringe automatisk op når computeren tænder men når jeg har genstartet min maskine så husker den ikke mit brugernavn og password... Lige meget hvad er der bare HELT tomt i de 2 felter...

2.    Nede i tray\'en er der en funktion til at skjule de iconer som irriteger en... Jeg vil genre have \"LAN Cabble unplugged\" og \"ATM ELAN Unplugged\" til at forsvinde... Jeg går så ind i Start menu egenskaber og ændrer det... Men når jeg genstarter min pc har den glemt at de skulle skjules... så jeg skal gøre det ved hver genstart...

3.    Når jeg ville slukke min computer så lukker den også windows rigtigt... Men min computer slukker ALDRIG... Skærm signalet er slukket og alt andet i computeren er slukket men blæseren kører stadig og der er stadig lys i maskinen... Så jeg skal enten slukke på kontakten eller bag på computeren... Fordi hvis jeg bare holder sluk knappen inde i 10 sekunder så slukker computeren godt nok... men den tænder igen automatisk efter ca. 10 min... Min computer er en Compaq Presario 5696...

Jeg håber der er nogle der kan nogle svar på mine problemer... Der er 100 point til hvert rigtigt svar...

Specialty...
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
10. september 2001 - 13:20 #1
Specialty, offtopic....starter XP så hurtigere op end fx. win 98 ?
Avatar billede s-cool Nybegynder
10. september 2001 - 13:21 #2
hvor kan man for windows xp
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
10. september 2001 - 13:22 #3
Som Beta eller warez vel.....det kommer først den 25 Oktober.
Avatar billede resten Nybegynder
10. september 2001 - 13:24 #4
Hmmm lyder meget mærkeligt
med hensyn til íconerne har du prøvet msconfig der kan du slette de iconer du ikke vil have til at ligge der nede eller ting du ikke vil ha til at starte op.ned i start op i run og skriv msconfig og så gå op i startop og fjern de flueben der er i de ting du ikke vil have der
Avatar billede resten Nybegynder
10. september 2001 - 13:25 #5
win xp den kan i få mange steder pris 16 kr hos www.zitech.dk for en 180 dage periode
Avatar billede gim Nybegynder
10. september 2001 - 14:10 #6
Du skal bare gå ind i egenskaberne for prosseslinien (Tarskbar) her kan du selv definere hvilke ikoner som skal vises i trayen.
Du skal bare trykke på (costomize)og så ved de ikoner som du ikke vil vise trykker du på og så får 3 valgmuligheder, så nemt er det.
Avatar billede specialty Nybegynder
10. september 2001 - 14:31 #7
magnus_madsen: Jeg kører med en WinXP Beta hvis du skulle være i tvivl... og jeg syntes at WinXP arbejder hurtigere end de gamle versioner også i opstarten... Men jeg har kun 128 Mb ram og jeg tror at det ville køre endnu bedre med 512 MB...

Resten: K, udemærket lille config program men der kan jeg jo kun gøre så den slet IKKE starter LAN\'et op... Jeg vil jo gerne have det, men vil bare have iconet væk...

gim: Det du siger der har jeg prøvet... men næste gang jeg genstarter min computer har den glemt det hele... også skal jeg igennem det igen... akkurat det samme som med mit brugernavn og password til internettet...

Specialty...
Avatar billede gim Nybegynder
10. september 2001 - 16:02 #8
Det kan jeg ikke forstå, jeg har ikke et enste ikon fremme kun uret, kan du ikke bare gå ind i egenskaber for lan forbindelsen og fjerne fluebenet, så den ikke viser forbindelsen? hvilken xp version har du?
Avatar billede burningice Nybegynder
10. september 2001 - 19:08 #9
winxp beta, og så klager du over at den ikke virker 100 %... hvis den gjorde, så havde det jo ikke været en beta
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. september 2001 - 17:32 #10
Min storebrors bærbar har samme problem med password og den slags, men han kører i Win98.
Avatar billede specialty Nybegynder
13. september 2001 - 14:35 #11
hmmm... Min ven kører samme version beta som mig og han har slet ikke nogle problemmer...!

Specialty...
Avatar billede babyshark Nybegynder
15. september 2001 - 22:17 #12
når den ikke vil huske password, eller boksen til password er grå, skal man huske at angive arbejdsgruppe mm. i netværk. derefter søger efter*.pwl filerne og slette dem, genstarte pc\'en og så skulle de være til at skrive ind igen og huskes derefter.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 20:37 #13
Svaret ligger faktisk i at det er en ældre betaversion du har. Du bør enten prøve at få fat i en ny, eller vente til det kommer ud.

Til jer der funderer over hvordan XP er kan jeg kun sige....

Win XP er det fedeste styresystem Microsoft nogensinde har lavet..... Men det siger jo ikke meget i sig selv.

Mine erfaringer er at XP er vel ca lige så stabilt som en god linux installation... og dden har også et hav af tilsvarende funktioner. Feks kan man godt skifte bruger, mens programmer mm kører. Man skifter bare tilbage igen, når man vil fortsætte. Derudover kører ALT hardware under XP. Mit gamle tv-kort kunne det godt nok ikke helt klare, men ellers er alt i XP PERFEKT!!!!

Jeg troede ikke at Microsoft kunne finde på at lave et system der bare VIRKER! Men det gør det altså, og det er fedt.
Avatar billede specialty Nybegynder
17. september 2001 - 11:52 #14
Tjaa... Jeg må vel bare vente til Final kommer på gaden... Så løser det nok mine problemer...

Men tak for hjælpen alligevel...

Specialty...