Avatar billede danniboy18 Nybegynder
10. september 2001 - 12:48 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Er strofanet godt!!!!!! :-)

HEj...
jeg har lige bestilt strofanet... men er blevet lidt i tvivl om et er det rigtige for mig....
jeg bor i Kerteminde og det kører det fint nok indtil videre... men jeg har fået a vide at når der begynder at komme flere på vil det begynde at lagge for grumt...er det rigtigt...? nogle der har problemer med det i omegnen.. ?
Avatar billede milo Nybegynder
10. september 2001 - 12:51 #1
stofa sux da...man har vist en trafikgrænse på 4 gb om måneden ik? o udover det koster hver mb et beløb.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 12:51 #2
Det kan bruges hvis man ikke kan få ADSL, men ellers vil jeg ikke røre det med en ildtang.

Deres båndbredde afregning er helt til grin.

Og i peak hours kan du risikere at hastigheden er totalt lav.
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
10. september 2001 - 13:02 #3
Jeg syntes stofanet er kanon sejt, jeg kan selv købe med en downstream på op til 300 kb sec.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 13:09 #4
magnus så kan du suge i 4 timer og det koster extra.

Lorte aftale.

Stofa er godt til mini surfere, men folk der bruger det seriøst holder det ikke.

Og den hastighed kan du ikke holde konstant
Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:10 #5
Det er helt OK, hvis du ikke downloader ekstremt meget, dvs hele film og spil. Til lidt surfing, download af mp3 og f.eks. Counterstrike, kan du \"næsten\" ikke nå op på de 4 GB. Jeg er meget på nettet og downloader en del musik og små programmer, og spiller i perioder meget Counterstrike, og jeg har i Gennemsnit 1-2 GB download om måneden!!
Det er meget sjældent det er nede, og der er en meget god downloadhastighed 130 kb sec. Nøjagtigt hvad de lover, desværre er upload hastigheden ikke lige så hurtig, men for pengene får du ikke noget bedre.
Avatar billede danniboy18 Nybegynder
10. september 2001 - 13:13 #6
hva ville i såå bestille..... for jeg kan godt klare mig med 4 gb om måneden... :-)
magnus madsen hvor bor du henne, for det lyder jo som om det kører kanon der..!
Avatar billede 7th Praktikant
10. september 2001 - 13:14 #7
Stofanet er ret godt.
Bor selv i Århus og har ikke noget at beklage over. Kan ikke lige nikke kendskab til det problem med forringelse af streamingen.
Er selv på næsten 24/7, dog downloader ikke så meget, men da jeg jo regner med alle holder sig indenfor lovgivningen (næsten da :) ) skulle 4 gb være nok.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 13:14 #8
jeg vil ikke bytte min ProAccess 512/512 væk

Med den kan jeg hente 4.8 Gbyte per døgn uden at blive bonget noget som helst extra.

Jeg har fast IP, og en ordentlig upload.

f.eks. har stofanet i sønderborg været noget lort indtil for nyligt.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 13:15 #9
7th:

4 Gbyte overstiger jeg hver måned, endda ved at overholde loven.

Jeg arbejder tit hjemmefra, det æder båndbredde,.

Jeg hører min ynglings radio kanal over nettet (eller kan jeg ikke høre den)

Og så henter man lige en linux dist. på 3 cd\'er

+ nogle service packs osv.

Tro mig 4 Gbyte er ikke meget.

Nå ja og så kører jeg også server
Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:16 #10
disky ->> Hastigheden holder jeg konstant \"stort set\". Jeg er meget tilfreds med hastigheden, og hos stofa får du rent faktisk den hastighed du betaler for i modsætning til visse andre selskaber,  ikke for at nævne nogle navne *host* TDC *host*.
Se lige dette regnestykke (min download hastighed) 130 kb sec. * 8 = 1040 kbit = ca 1Mbit, nøjagtig hvad de lover, jeg kender ikke andre firmaer der kan følge med den nøjagtighed!!
Avatar billede 7th Praktikant
10. september 2001 - 13:16 #11
Som stampeair siger, så får du nok ikke noget billigere til den pris.
TDC vil jeg ikke røre med en ildtang. Man hør ustandselig kun dårligt om dem.
Avatar billede 7th Praktikant
10. september 2001 - 13:18 #12
disky - de 4 gb er jo kun forebehold almindelige brugere !!!
At køre egen server og alt du downloader er tror jeg ikke ret mange i princippet gør.
Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:18 #13
Hvis du ikke downloader ekstremt, og det lyder det ikke som om du gør, så stofa er nok den bedste løsning for dig.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 13:18 #14
stampeair: Jeg har altid 512 Kbit/s begge veje på min proaccess forbindelse.

7th: ja man hører så meget, men jeg har prøvet både adsl fra worldonline,cc og tdc. Og der er ingen tvivl TDC er klart de mest stabil og bedste.

Og stofa har jeg ikke selv haft, men jeg har måtte hjælpe indtil flere med problemmer osv.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 13:19 #15
7th: jeg tror ikke jeg kender nogen der ikke gør.

Og det er stadigvæk de lovlige, så er der dem der suger divx + mp3 osv. det gør bestemt
Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:20 #16
disky -->  Hvad gir du for den forbindelse, en anelse mere end 200 kr. om måneden går jeg ud fra??
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. september 2001 - 13:21 #17
Er netop flyttet fra Århus, hvor jeg havde Stofanet.
Jeg oplevede en vis ustabilitet men vil nok også, prisen/ydelse taget i betragtning, ha\' haft det idag, hvis det ikke var umuligt på min nuværende bopæl ;o)

Men jeg husker primært stofanet for en fed downloadhastighed, når der var hul igennem !
Avatar billede 7th Praktikant
10. september 2001 - 13:22 #18
Anywayz i Århus er der ingen beklagelser.
Det skulle da lige være når et eller andet fjols nede i byen cutter en ledning over...og det er sket er par gange.
Avatar billede danniboy18 Nybegynder
10. september 2001 - 13:22 #19
er der ikk noger der bor på nordfyn der kan fortælle mig om det kører godt ved det.... og jeg synes oss det er en god pris ofr det man får det er derfor jeg er i tvivl..!
Avatar billede s-cool Nybegynder
10. september 2001 - 13:24 #20
stofa er ikke det rigtige stofa sux det pisse langsomt og du har kun 4 gb det går hurtigt så jeg synes tag i stedet for adsl hos opasia det er meget godt
held og lykke
:-)
Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:24 #21
danniboy18 ->> som konkret svar på dit spm: Er strofanet godt.
Ja, det er det bedste til prisen.
Med hensyn til flere brugere, går jeg ud fra at du mener til online spil. Her har jeg selv erfaring med Counterstrike, hvis vi går mere end 3 på stiger vores Ping en del, og flere end 4 spillere kan ikke anbefales.
Grunden til det er den ringe upload, så hvis du vil holde vilde netpartys, skal du min. have 512 kbit linie up og download.

Avatar billede s-cool Nybegynder
10. september 2001 - 13:25 #22
held og lykke
Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:25 #23
7th ->> lol
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 13:27 #24
danniboy: det er billigt, men du får hvad du betaler for.

Derfor er det ikke det bedste.

Husk pris og kvalitet hænger meget sammen.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. september 2001 - 13:29 #25
stampeair > forstår ikke det med den ringe upload !?
Min upload var super !

forbindelsen var på papiret 512/512 - Men oplevede dog downloadhastigheder på => 120kb/s !

Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:29 #26
disky  ->> hvad gir du for din linie ??
Avatar billede stampeair Nybegynder
10. september 2001 - 13:32 #27
På papiret er forbindelsen 1 MB, og det er rigtigt med hensyn til download, men uploaden er et sted mellem 56 KB og 128 KB. Det står der dog ikke noget om nogle steder. Jeg downloader med ca. 130 Kb men uploader med ca 10 Kb.
Avatar billede 7th Praktikant
10. september 2001 - 13:33 #28
Du kunne evt. også spørge til råds hos http://www.teamcs.dk/stofaclub/

De har sikkert den bedste erfaring hvor i landet stofanet og ikke strofanet, er mest stabil.
Men mig bekendt så er stofanet mest for jydere. Dvs at undenfor horsens og århus området, der kan der være problemer.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2001 - 15:34 #29
stampeair: jeg giver 0,- det er en frynsegode.

Men prisen er 1825,- per kvartal.

Det er jo en erhvers linie, med fast ip osv.
Avatar billede stampeair Nybegynder
19. september 2001 - 11:24 #30
Ja så er det jo nemt for dig at nedgøre andre internetforbindelser, som vi andre normalt dødelige har råd til at betale, men din opkobling kunne jeg nu godt selv tænke mig. MUMS.
Avatar billede disky Nybegynder
19. september 2001 - 11:31 #31
stampeair: jeg nedgør ikek andre linier, jeg fortæller bare at man får hvad man betaler for.