Avatar billede thrill Nybegynder
09. september 2001 - 21:30 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

Simlock - efter 6 måneder ?

Når ens mobiltlf. er med simlock i 6 måneder, hvad gør man så efter de 6 måneder for at få den låst op, behøver man købe kabler osv. ?
Avatar billede hojben Novice
09. september 2001 - 21:31 #1
ringer ind til teleselskabet og får en kode til at åbne den med.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
09. september 2001 - 21:31 #2
Kabler osv er kun hvis man vil gøre det inden de 6 måneder hvis der er gået 6 måneder ringer du bare der hvor du har dit abbonoment og beder dem gøre det..!
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 21:32 #3
nej da! kontakt din udbyder og bed om simlock koden så SKAL de oplyse den - Telia oplyste mig min, 3 timer efter jeg havde mailet dem :)
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 21:32 #4
.
Avatar billede hojben Novice
09. september 2001 - 21:35 #5
free > og betaler en mindre formue :(
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 21:37 #6
hojben> nej da :) de skal gøre det gratis - EFTER de 6 mdr.! INDEN de 6 mdr. er gået koster det ganske rigtigt en mindre formue :)
Avatar billede thrill Nybegynder
09. september 2001 - 21:38 #7
hojben> kablet har jeg set til ca. 80 kr. så vidt jeg husker, det er da ikke så galt.
Avatar billede hojben Novice
09. september 2001 - 21:39 #8
ahh manglende kommasætning, kan forvirre *G*
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 21:41 #9
thrill> en telefonopkald eller en mail til sif@telia.dk kan da vist ikke komme op på 80 kr. hva? :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
09. september 2001 - 21:43 #10
Ring da til dem de gør det med det samme :-P
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 21:45 #11
Telefonnummer: 80 10 10 80 (telia kundeservice)
Avatar billede thrill Nybegynder
09. september 2001 - 21:46 #12
hotpop> Nej, lige præsis, bare til info
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 21:47 #13
thrill> er det til Telia Info?
Avatar billede sigski Nybegynder
09. september 2001 - 22:08 #14
Nogle selskaber skal man ikke engang ringe til...de gør det selv

TDC gjorde det uden at jeg kontaktede dem
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 22:10 #15
sigsli> oplyser koden?
Avatar billede sigski Nybegynder
09. september 2001 - 22:15 #16
????....
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 22:24 #17
\"Nogle selskaber skal man ikke engang ringe til...de gør det selv

TDC gjorde det uden at jeg kontaktede dem\"
Og så spørger jeg: oplyser de koden af sig selv?
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
10. september 2001 - 00:14 #18
TDC har ikke simlock på deres telefoner!
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
10. september 2001 - 00:24 #19
- det freefreelancer mente med en mindre formue før de 6 måneder var vist at man skulle invistere i kablet - men teleselskaberne vil ikke oplyse \"nøglen\"/koden før de 6 måneder er gået - det er noget af en forvirrene samtale i fører jer!

- Webie...
Avatar billede sigski Nybegynder
10. september 2001 - 07:13 #20
så har den ok aldrig haft en lock på.....for da der var gået 6 måneder smed jeg telmore på...

uvidende mig
Avatar billede laxxe Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:24 #21
Sigski:

Nej, din telefon er højst sandsynligt stadig låst. Telmore bruger TDCs net, derfor kan mange telefoner der er låst til TDC sagtens bruges hos Telmore (selvom de stadig er låst).

Se evt.
http://www.simlock.dk/
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:37 #22
Lidt off-topic >>

Da jeg købte ny telefon for en måneds tid siden, hos TDC, stod jeg og skulle lige til at betale, hvor jeg spurgte \"nu er den vel sim-låst, ikke?\". Og ekspedienten sagde, at det var den selvfølgelig, for ellers kunne den jo ikke være så billig, og det var jo også derfor den skulle købes med abonnement. Så prøvede jeg for sjov (stadig foran ekspedienten) at sætte mit gamle taletids-simkort fra Orange i. Og jo, den virkede fandeme. Hende ekspedienten vidste sgu\' godt nok ikke rigtig hvad hun skulle sige ;-)
Avatar billede laxxe Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:38 #23
Nogle gange er man heldig - tillykke med det :-)