Avatar billede swat Nybegynder
09. september 2001 - 09:48 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

password på email !

Hej
findes der mulighed for at sætte password på sin email, så modtager kun kan åbner email ved hjælp af forudbestemt password.
Jeg ved der findes noget hvor modtager også skal ha installeret et program, men det jeg søger er at man skal kunne sende til hvem som helst uden at modtager skal ha et program installeret men kun kende et password ?
Nogle erfaring med det eller hvor kan man download sådan program !
Skal kunne virke til Win 98 med outlook express.
Avatar billede handmade Nybegynder
09. september 2001 - 09:52 #1
Dette program er hurtigt og kræver ikke at modtageren har et tilsvarende. Genererer selvuspakkende krypterede filer. PC-Encrypt..

www.pc-encrypt.com
Avatar billede siam-dk Nybegynder
09. september 2001 - 09:52 #2
Det kan du ikke uden et program \"PGP\" den laver et sæt nøgler.
Muligheden ligger i at pakke en txt fil med password og vedhæfte den. RAR og ZIP.
Avatar billede handmade Nybegynder
09. september 2001 - 09:55 #3
Flere muligheder for lignende programmer her: (freeware)

http://www.webattack.com/freeware/security/fwencrypt.shtml
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 10:14 #4
Ved krypteringsprogrammer , kæves det blot at du har modtager nøglen liggende, altså hvis andre kan komme ind i mailprogrammet, så kan de også læse posten.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 10:15 #5
Men da man kan sætte password på et dokument i word, så kan det vel også bruges i forbindlese med E-mail,
Avatar billede filen Nybegynder
09. september 2001 - 10:21 #6
Ja hvis du kører med den nye winzip. Der er noget der hedder zip and email plus, og det er netop det du søger... Download den gratis.  www.winzip.com
Vi bruger det meget og det er perfekt..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. september 2001 - 10:27 #7
Du kan også anvende pgp til at beskytte dine filer med.

Link: www.pgp.com

/per